Gat in tank dichten??

Speeder

Rookie
15 mrt 2003
5
0
Heemskerk
IK zit met een probleem, er zit een gat in me tank en nou weet ik niet of je daar iets voor heb om het dicht te maken(hoe het heet).

Alvast bedankt Speeder }) })
 
Vloeibaar (of kneedbaar) staal, twee componenten goedje. Is te koop bij automaterialen handel (Halfords e.d.).
Je kunt er ook een kloddertje op laten lassen, moet je wel tank leegmaken, los halen, GOED UIT LATEN DAMPEN!!, en dan laten lassen.

Koz
 
haha ja psies, je kan het zelf ook wel invullen ;)

neej ik was aan het lassen.. en ineens SWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWF
nouwja toen d8 ik wtf is dit dan.. en paar tellen later KABBBWAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFF!!!!!!! steekflam van metertje of 2 tot 3 uit tankdop.... echt ik schrok zo dat ik achteruitsprong bijna op mn bek over een krukje...
resultaat, mijn mooi geplamuurde tank vertoonde wat meer bolheid dan voorheen (plamuur was eraf geknapt) en het gat was nog steeds niet dicht '( Maar andere tank gekocht toen, had er geen zin meer in :)
 
haha ja psies, je kan het zelf ook wel invullen ;)

neej ik was aan het lassen.. en ineens SWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWF
nouwja toen d8 ik wtf is dit dan.. en paar tellen later KABBBWAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFF!!!!!!! steekflam van metertje of 2 tot 3 uit tankdop.... echt ik schrok zo dat ik achteruitsprong bijna op mn bek over een krukje...
resultaat, mijn mooi geplamuurde tank vertoonde wat meer bolheid dan voorheen (plamuur was eraf geknapt) en het gat was nog steeds niet dicht '( Maar andere tank gekocht toen, had er geen zin meer in :)

[me]Koz ligt in een deuk en ziet er blauw van...
[/me]


Je hartslag zal wel ff 160 hebben gehaald..maar het kan ook anders aflopen, een maat van me had minder geluk. Was weliswaar bij brommertank, maar een stuk van de tank is toch mooi dwars door zijn kuit gegaan..

Koz
 
Een groter gat/scheur kun je ook eerst dichtsolderen.Daarna zou ik een tankcoating proberen.
Dit spul koop je bij de dealert voor zo'n 35,- en komt in twee flesjes;een etsvloeistof en een coating op aceton-basis.
Werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan