Gat in uitlaat; hoe te dichten?

Ippy

Rookie
1 feb 2002
18
0
Alphen (ZH)
Ik rijd op een oude FZ en dat gaat verder prima, alleen zit er onderaan de rechter uitlaat een doorgeroeste plek (zeg maar gaatje).

Een nieuwe uitlaat vind ik het ding eigenlijk niet meer waard. Hoe kun je het beste het gat dichten?
Puntlassen? Kit? Iets anders?

Wie heeft ervaring?
 
Al een paar keer mee bezig geweest (diverse oude motoren) en het enige wat echt werkt op langere termijn is lassen. En dan nog het beste met autogeen (vlam). Elektrische lasapparaten heben vaak zoveel vermogen dat je erg snel door je dunne uitlaat heenbrandt.

Tom
 
@Ceekaa,
Een maatje van mij in Amsterdam heeft ook een paar gaatjes in de uitlaat van zijn dominator (doorgeroest, denk ik). Kan je die van hem ook lassen? Is allicht goedkoper dan nieuwe uitlaat op dat oude brik.
Zou je mij een mailtje kunnen sturen, ik kan jouw mail niet vinden.
re_pro_bate at yahoo dot com
 
@Ceekaa,
Een maatje van mij in Amsterdam heeft ook een paar gaatjes in de uitlaat van zijn dominator (doorgeroest, denk ik). Kan je die van hem ook lassen? Is allicht goedkoper dan nieuwe uitlaat op dat oude brik.
Zou je mij een mailtje kunnen sturen, ik kan jouw mail niet vinden.
re_pro_bate at yahoo dot com
Dat worden een berg gevulde heren...................






















 
Dit topic is al 2,5 jaar oud. Ik mag toch hopen dat hij het probleem al verholpen heeft.
Voor de nieuwe gaatjes is hier mijn
oplossing voor de mensen die niet zo goed
kunnen lassen.
Ik nam een plaatje rvs van een mm dik.
Dit op maat gemaakt en gebogen
en gehardsoldeerd met zilver.
Dit gaat vrij eenvoudig.
Het zit nu al 10.000 km.
 
Voor de nieuwe gaatjes is hier mijn
oplossing voor de mensen die niet zo goed
kunnen lassen.
Ik nam een plaatje rvs van een mm dik.
Dit op maat gemaakt en gebogen
en gehardsoldeerd met zilver.
Dit gaat vrij eenvoudig.
Het zit nu al 10.000 km.

(Wow, 3 jaar geleden!!)
Hardsolderen, hoe gaat dat in z'n werk ?
En hoezo met zilver?
Lijkt me een kostbare zaak...
 
of je komt ff bij mij langs in mn werkplaats en ik las er een mooi rvs plaatje op
en over de prijs hoef je je geen zorgen te maken hoor
vr gr crocodundee2
Ik rijd op een oude FZ en dat gaat verder prima, alleen zit er onderaan de rechter uitlaat een doorgeroeste plek (zeg maar gaatje).

Een nieuwe uitlaat vind ik het ding eigenlijk niet meer waard. Hoe kun je het beste het gat dichten?
Puntlassen? Kit? Iets anders?

Wie heeft ervaring?
 
of je komt ff bij mij langs in mn werkplaats en ik las er een mooi rvs plaatje op
en over de prijs hoef je je geen zorgen te maken hoor
vr gr crocodundee2
Dat is helemaal toppie ! *O*
Is wel wat werk aan hoor...
Enig idee qua kosten ?
Waar zit je ergens in NL ?
Ik in zuidwest...
Mail me anders even (zie profiel) dan spreken we wat af.
 
Plaats eens een foto van dat gat (en de omgeving daarvan)

Gewoonlijk las ik ze dicht met mijn TIG apparaat op heel lage amperage, mits de omgeving niet te verroest is, en kost niks. (overdag doordeweek doe ik dat voor de kost, maar dan op 1 mm dik alu, met de hand, TIG-4)

Je moet dan alleen met het losse deel aan komen zetten

Toevallig heb ik net vandaag de demper van mijn auto vandaag dicht gevloeid
 
Laatst bewerkt:
Plaats eens een foto van dat gat (en de omgeving daarvan)

Gewoonlijk las ik ze dicht met mijn TIG apparaat op heel lage amperage, mits de omgeving niet te verroest is, en kost niks. (overdag doordeweek doe ik dat voor de kost, maar dan op 1 mm dik alu, met de hand, TIG-4)

Je moet dan alleen met het losse deel aan komen zetten

Toevallig heb ik net vandaag de demper van mijn auto vandaag dicht gevloeid
Hee Henk !
Long time no ....(euh) -O-
Da's tof Henk, *O*
ik ga zo ff kijken of ik een foto maken kan,
post ik em hier ff...
 
Sjips, is een dure grap...
Is een plaatje of een buis eroverheen geen optie ?

Jawel, maar dat is 1,5 dag hobby-en met zo'n ding, daar de omgeving 1 bonk roest is

Zulke dingen moet men in begin stadium ondervangen, dan het een druppel leggen en het is dicht, maar niet wanneer het een geluid maakt als of men met open pijpen rijdt, dat is haast geen doen, en geen redden meer aan in een paar uur
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan