Gaten dichten in uitlaat? Tips gezocht!

2van2

MF'er
3 nov 2005
183
0
Tiel
Wij hebben net een zoveelste hands Kawa GPZ750 gekocht.
Nu heeft één van de vorige eigenaren om het normale uitlaatgat(sorry, ik weet niet hoe dat heet....ik ben een vrouw.... O-) ) gaten geboord, om meer geluid te produceren. Nu willen wij die gaten dicht maken en zoek ik tips zodat die gaten op een (uiteraard) zo goedkoop mogelijke manier gedicht kunnen worden.
Heeft iemand dit al es gedaan? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Groetjes, Monique
 
Wij hebben net een zoveelste hands Kawa GPZ750 gekocht.
Nu heeft één van de vorige eigenaren om het normale uitlaatgat(sorry, ik weet niet hoe dat heet....ik ben een vrouw.... O-) ) gaten geboord, om meer geluid te produceren. Nu willen wij die gaten dicht maken en zoek ik tips zodat die gaten op een (uiteraard) zo goedkoop mogelijke manier gedicht kunnen worden.
Heeft iemand dit al es gedaan? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Groetjes, Monique

Kijk anders even op marktplaats voor een "nieuwe".
Motor->Onderdelen Kawasaki
en dan kom je oa dit tegen:
Uitlaat GPZ 750
 
4794-TTIWWOP.gif


this topic is worthless without pics

:)
 
Boutjes in de gaten draaien met een moer aan de andere zijde, anders staan ze
zo in de motorkap van je achterligger :+

Ik weet niet hoe groot die gaten zijn, maar staatwol met een een beetje
gungum (om dicht te plamuren) misschien.
Ohja, dat ziet er niet uit. Weet ik uit ervaring O-)
 
Heel erg bedankt voor de genoemde oplossingen!! We gaan er zeker mee aan de slag.
Uiteraard zijn meer tips welkom....maar we hebben in ieder geval al een hoop om over na te denken!
 
Draad tappen en moertje indraaien en dan dichtlassen

Wil ut ook wel ff voor doen als ut moet, maar komend weekend zijn we niet thuis

Da kost niks, ook als je een man was, was ut gratis dat maakt hier niks uit


Ligt er ook aan hoe groot de gaten, bovenstaande werkt altijd, maar bij kleine gaten, er zijn popnagels van 20 x 5.2 die gaan ook altijd makkelijk
 
Tis al opgelost.
heel inventief vind ik zelf..
neem een Demper met een 6-tal gaten van 10 mm achterin.
een deksel per demper van motordrop, gat in het midden ter groote van de midden pijp. drie gaatjes boren achterkant uitlaat - en in de desksel en de desksel omgekeerd vastpoppen, schuren, zwart spuiten, en prachtig. weer netjes.
Geluid is nu weer netjes. woem woem..
wat betreft de verroeste pijpen. - er is een nieuw middeltje van Valma.. werkt fantastisch, smeer het op stukjes oranje roest en het word na een poosje van wit, naar groen en .. dan opeens glimmend zwart. je kunt het volgens het potje overspuiten, maar tis zo mooi nu..

ffies mee gereden, maar [rima oplossing. Bedankt nog voor het meedenken.
 
zou gun gum een oplossing kunnen zijn? (Mijn uitlaat is ook zo lek als een mandje dus even kijken wat voor oplossingen hier aangedragen worden :P )

Bij mij hield het maar een paar honderd kilometer. Daarna opnieuw dichtplamuren. Als je het combineert met zon buis van holtz eromheen gaat het veel langer mee. MOet je wel een dun stuk hebben. En liefs uit het zicht. Gun gum is echt iets voor tijdelijk.
 
Draad tappen en moertje indraaien en dan dichtlassen

Wil ut ook wel ff voor doen als ut moet, maar komend weekend zijn we niet thuis

Da kost niks, ook als je een man was, was ut gratis dat maakt hier niks uit


Ligt er ook aan hoe groot de gaten, bovenstaande werkt altijd, maar bij kleine gaten, er zijn popnagels van 20 x 5.2 die gaan ook altijd makkelijk

Ha ik ben er laat bij .... (oud topic)
maar dit lijkt me wel wat, die popnagels.
Kan dat ook in geval van plaatmateriaal moeten toevoegen (grotere gaten) ?
Wat voor plaatmateriaal kan ik dan het beste pakken en waar haal ik dat ?
 
Laatst bewerkt:
Kan me niks schelen of dat porum is of niet.
De uitlaat van een GL1100 is tering-prijzig man.
Bovendien heeft die oude GL1100 (sier)beschermkappen over de uitlaatbochten zitten, ook precies waar de gaten zitten...No problems dus.

Dus welk plaatmateriaal en waar te krijgen ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan