Gaten vullen in ABS kuip?

gpx-gpz

Die hard MF'er
7 feb 2003
652
1
hellevoetsluis
ik heb een (volgens mij ABS) kuip en daar wil ik de gaten (zie foto) van opvullen omdat ze niet meer gebruikt gaan worden. Hoek kan ik dit het beste aan pakken ?
ik heb al gezocht op ABS maar daar vind ik alleen het repareren van breuken en scheuren maar niet het op vullen van gaten. De kuip is van zwart plastic.

kontjegpz900rgaten.jpg
 
Als het echt 100% zeker weten ABS is, kun je pvc in die gaten lijmen.

ABS is namelijk heel goed met pvc-lijm te lijmen.

Dus; stukjes pvc op maat maken, met pvc-lijm vastlijmen, schuren, plamuren en spuiten.

Nog een voordeel van pvc is dat het eenvoudig te bewerken is.
 
Zoek wat donor ABS en maak de stukje ongeveer op maat. Met wat ABS boorsel en MEK maak je vervolgens een papje om de stukjes vast te lijmen en de kieren op te vullen. Nadat het hard is geworden kun je de boel schuren om het vlak te krijgen.
 
Zoek wat donor ABS en maak de stukje ongeveer op maat. Met wat ABS boorsel en MEK maak je vervolgens een papje om de stukjes vast te lijmen en de kieren op te vullen. Nadat het hard is geworden kun je de boel schuren om het vlak te krijgen.



:^


Methyleen of methylchloride kun je idd ABS mee weekmaken/oplossen, daardoor perfecte "lijm" })
"Lassen" kan ook trouwens, maar lijmen is beter :)
 
Mek heet officiel Methyl Ethyl Keton.

Heb er mindere ervaringen mee gehad. Blij die kleine gaatje zou ik kiezen voor rondjes donormateriaal en dat er gewoon inlassen, Gladmaken en plamuren.

Die foto met die scheur is helemaal eenvoudig. Aan beide kanten lassen, gladmaken en plamuren.

Zoek anders eens op "abs mek" bij techniek. Staat een topic van mij bij mbt een R6 kont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan