Geïnteresseerden en tips Vercors/Pyreneeën zomer 2022?

Gregorius

MF'er
21 nov 2017
89
81
Zuid-Holland
Vanaf half juli ben ik van plan twee weken met de motor op pad te gaan en ik vroeg mij af of er toevallig geïnteresseerden waren om (een stuk) aan te haken.

Op het programma staan vooralsnog de Franse regio Vercors, de Pyreneeën en semi-woestijngebied Bardenas Reales. De exacte route is nog in de maak. Oorspronkelijk wilde ik de Picos de Europa in de route gaan passen, maar dan kom ik qua tijd niet uit vermoed ik nu. Wellicht dat ik de optie open houd om een stuk van de Franse Alpen mee te pakken op de terugweg.

Over mijzelf, ik ben eind 20 en rijd een Tiger 800. Sinds het behalen van mijn rijbewijs heb ik elke zomer wel een langere motortocht gemaakt. Van één of meerdere volle dagen over de snelweg knallen ben ik niet vies. Om vervolgens wel op een meer toeristisch en comfortabel tempo de leuke weggetjes af te gaan. Overnachten doe ik hoofdzakelijk in een tentje.

Bij het plannen ben ik al flink inspiratie aan het putten uit eerdere MF topics. Aanvullende tips zijn uiteraard meer dan welkom. Ik weet bijvoorbeeld nog niet welke mooie wegen ik zou kunnen meepakken op het stuk tussen de regio Avignon en Andorra. Is de Cevennen aandoen bijvoorbeeld een aanrader?
 
De Cevennen zijn prachtig. Mooie dalen afgewisseld met hoogvlaktes.
Tip: via de Tarn naar Millau. Onderweg zie je de gieren boven je rondcirkelen. Na millau via Carcassone naar Andorra via Ax Les Thermes.
 
Laatst bewerkt:
De Cevennen zijn prachtig. Mooie dalen afgewisseld met hoogvlaktes.
Tip: via de Tarn naar Millau. Onderweg zie je de gieren boven je rondcirkelen. Na millau via Carcassone naar Andorra via Ax Les Thermes.
Gieren zitten ook op de top van de Col de Rousset, als je door de tunnel gaat rechtdoor rijden naar de parkeerplaats op de top en dan van daaruit doorwandelen naar de echte top. Erg mooi!
In Meyruis in de Cevennen zitten ze ook. Laatste keer was Camping Le Cascade vol maar vanuit daar zie je ze ook vliegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan