Gear indicator voor Kawasaki Er5

Crismeester

Rookie
26 mei 2023
1
0
Hey allemaal.
Ik heb deze week een beginners motor gekocht voor mijn vrouw. Nu hebben we al een rondje gereden maar zij gaf aan graag een gear indicator te willen hebben.
Nu ben ik benieuwd is deze te krijgen voor een Kawasaki er5 uit 2003. En zijn ze makkelijk te monteren/installeren.
 
Ja.

volgens mij zijn die van Healtech wel heel goed. Ik heb er zelf ook ooit één gezien van Ali. Die deed het ook gewoon.
Installatie is geen rocketscience, maar je moet wel een handleiding kunnen volgen en een klein beetje handig zijn
 
Wel typisch, willen zien in welke versnelling je rijdt, ipv vorken of t ok is of dat er geschakeld moet worden :)

Geen verwijt hoor, zeker niet. Maar tis feitelijk onnodig, kost extra aandacht....

Mijn gedachte, na 30k km op een er5, en nu een zr7, ook zonder gi, en een ex met zr7 en er6 die op beide per se een gi wilde :)
 
Ik heb een kawa er 5 uit 2005 en kom zelf van een lesmotor mt 07 dan is dat wel een verschil.

Bovendien soms hoor je door alles om je heen de motor niet goed, en als je van een lange rit in steeds dezelfde versnelling hebt gereden dan ben ik vergeten welke ik het laatst in heb gezet.

Dus ook ik wil zon ding er toch wel op gaan zetten (en jah ik ben ook een vrouw, dus misschien is het wel een vrouwen dingetje😛)
 
Wel typisch, willen zien in welke versnelling je rijdt, ipv vorken of t ok is of dat er geschakeld moet worden :)

Geen verwijt hoor, zeker niet. Maar tis feitelijk onnodig, kost extra aandacht....

Mijn gedachte, na 30k km op een er5, en nu een zr7, ook zonder gi, en een ex met zr7 en er6 die op beide per se een gi wilde :)

Mwoah, niet helemaal mee eens. Stel je rijdt 50km/h in de 3e of 4e versnelling en je rijdt af op een rotonde. Dan kan het makkelijk zijn om te weten of je 1 of 2 keer moet terug schakelen om hem in de 2 te zetten.
Zal niet de eerste keer zijn dat je schrikt omdat hij toch in de 1 komt.
 
Mwoah, niet helemaal mee eens. Stel je rijdt 50km/h in de 3e of 4e versnelling en je rijdt af op een rotonde. Dan kan het makkelijk zijn om te weten of je 1 of 2 keer moet terug schakelen om hem in de 2 te zetten.
Zal niet de eerste keer zijn dat je schrikt omdat hij toch in de 1 komt.
Precies dat soort kleine dingetjes inderdaad, gebeurd mij namelijk soms ook en prettig is dat zeker niet.
 
Mwoah, niet helemaal mee eens. Stel je rijdt 50km/h in de 3e of 4e versnelling en je rijdt af op een rotonde. Dan kan het makkelijk zijn om te weten of je 1 of 2 keer moet terug schakelen om hem in de 2 te zetten.
Zal niet de eerste keer zijn dat je schrikt omdat hij toch in de 1 komt.
dan mis je "motor-gevoel".
enige keer dat ik héél soms "voor niks schakel" is als ik hem in zijn 7 wil smijten terwijl hij er maar 6 heeft.
 
dan mis je "motor-gevoel".
enige keer dat ik héél soms "voor niks schakel" is als ik hem in zijn 7 wil smijten terwijl hij er maar 6 heeft.

Elke motor rijd en schakelt anders, als ik de yamaha mt 07 (les motor) vergelijk met mijn kawa er 5 , dan is dat echt wel een verschil.

De kawasaki er 5 wordt genoemd als beginners motor,dus na het lessen kun je motor gevoel hebben, maar op een kawa er 5 stappen, is dan wel een stap terug en moet je dus nog je motor leren kennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan