Gear indicator werkt niet

25 jan 2022
67
29
Ik heb een Gearshift indicator aangeschaft (ome ali). Zit de juiste connector op namelijk 3 plugs en heb dan 1 losse groene voor mn neutraal die ik ergens vandaan moet toveren?

Volgens internet en handleiding motor in neutraal op contact zou die constant L (learning) moeten knipperen. vervolgens zou die naar de 1 moeten springen en dan zou ik de motor in de 1 moeten zetten met het wiel van de grond en koppeling los. zo elke versnelling door om alles in te leren. Helaas wil dit dus niet. de L blijft knipperen tot ik hem in de versnelling zet en dan is het een rondje wat continu blijft cirkelen (zelf opgenomen video
Zoals het hoort (vanaf 7:02

719f3276a63c88ea1347ee54a03f9308.png
 
1 losse groene voor mn neutraal die ik ergens vandaan moet toveren?
Heb je die groene van neutraal al aangesloten? Zo niet dan eerst dat doen. Je moet ‘m eerst vertellen dattie in 0 staat.
Lijkt me niet

@Dutchnoskillz je kan m even foppen door de groene ipv aan te sluiten even tegen het frame massa te duwen en op het moment dat je gaat schakelen los te trekken
 
Klopt het wel waar ik de gear indicator heb aangesloten? Namelijk bovenop de versnellingsbak zit een sensor dat draad gevolgd naar de zijkant waar een 3 pins stekker zit daar tussen op aangesloten.

Heb je die groene van neutraal al aangesloten? Zo niet dan eerst dat doen. Je moet ‘m eerst vertellen dattie in 0 staat.
Nee heb deze niet aangesloten, heb het wel geprobeerd toen de motor aan stond deze tegen het frame aan te duwen of het licht groene draad van de ecu te pakken. geen verschil
Je moet wel wat gas geven als je de versnellingen doorgaat.
Anders leert ie niks
Heb heel iets gas gegeven maar gebeurde niks
Lijkt me niet

@Dutchnoskillz je kan m even foppen door de groene ipv aan te sluiten even tegen het frame massa te duwen en op het moment dat je gaat schakelen los te trekken
heb wel geprobeerd toen de motor aan stond deze tegen het frame aan te duwen of het licht groene draad van de ecu te pakken. geen verschil
Werkt de toerenteller wel?
Yes
Bij de mijne (wel andere motor) moest ik de bedrading in de stekker omleggen (verkeerde kleur in verkeerde stekker) en idd even 2509 toeren per versnelling vast houden voor een minuut.
kijk dat kan ik nog proberen, enige probleem is nu dat ik geen tank e.d. heb gemonteerd. Heb ik de connector wel op de juiste stekker aangelsoten? De stekker die vanaf mn bak naar de zijkant toe loopt.
Denk dat die gewoon bij het groene lampje van de 0 aangeknooid kan worden.
Dan krijgt het ding in ieder geval de juiste info op het juiste monument.
Welke bedoel je dan precies?
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
 
Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
:^
Zie het YouTube filmpje dat je zelf geplaatst hebt op 1:14.
Had dit zelf ook gehad op mijn oude fiets en een Healtech GI. Zonder signaal van de toeren doet de GI niets.
 
Weet nog dat ik paar jaar terug m'n gearindicator opnieuw moest inleren na aansluiting van een speedohealer vanwege andere vertanding.

Weet dat er bij mij een los draadje zit(wat denk ik bij jou de groene is) en die moest ik toen aansluiten op een massapunt en toen kon ik de versnellingen inleren. Had een kabel in de schuur liggen, dus de draden met elkaar verwikkeld en de andere op de minpool van m'n accu gehouden, en toen door de versnellingen heen jagen :P

Heb zelf een Starlane gearindicator geloof ik.
 
Ik heb een keer een GI pro indicator aangesloten op een CBR f3. Met het inlezen moest ik toen volgens mij iets van 3500 a 4000 toeren maken. Dan gaf die aan dat de eerste versnelling was ingelezen en kon je door naar de 2e versnelling, etc.
 
Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
Was me inderdaad bewust hoe het systeem werkt. ik heb de connector dus aangesloten op de sensor die op mijn bak zit. groene draad heb ik niet aangesloten, zal binnenkort even de massa testen.
Als je het type motor even vermeldt, kan iemand je misschien vertellen waar je neutraaldraad zit.
Excuses dacht dat het er bij stond, Honda CBR 600 F3 uit 98
:^
Zie het YouTube filmpje dat je zelf geplaatst hebt op 1:14.
Had dit zelf ook gehad op mijn oude fiets en een Healtech GI. Zonder signaal van de toeren doet de GI niets.
ja precies maar het groene draad is geen signaal van toeren toch? deze is voor neutraal meende ik.
Weet nog dat ik paar jaar terug m'n gearindicator opnieuw moest inleren na aansluiting van een speedohealer vanwege andere vertanding.

Weet dat er bij mij een los draadje zit(wat denk ik bij jou de groene is) en die moest ik toen aansluiten op een massapunt en toen kon ik de versnellingen inleren. Had een kabel in de schuur liggen, dus de draden met elkaar verwikkeld en de andere op de minpool van m'n accu gehouden, en toen door de versnellingen heen jagen :P

Heb zelf een Starlane gearindicator geloof ik.
Kon je hem zonder dat losse draad niet inleren?
Ik heb een keer een GI pro indicator aangesloten op een CBR f3. Met het inlezen moest ik toen volgens mij iets van 3500 a 4000 toeren maken. Dan gaf die aan dat de eerste versnelling was ingelezen en kon je door naar de 2e versnelling, etc.
Zal dit binnenkort even proberen. kan niet echt door de toeren heen gaan hier in de achtertuin i.v.m. buren. ben nog wachtende op onderdelen zoals brandstofzeef
Als jij nou het bedrading schema van je motorfiets regelt dan wijs ik‘m voor je aan. Je kunt het schema vinden door op “bedrading schema merk, type, bouwjaar” te zoeken op Google.
In principe gaan er naar het lampje maar twee draden, een ervan gaat naar massa en die is het niet.
Het gaat om een Honda CBR 600 F3
1651438769879.png
 
Je moet wel gas geven 😉
ik heb dit filmpje gevolgd en ging in 1 keer goed .
Het spreekt ook allemaal voor zich maar ook zoals hier vanaf 10:45 zie je dat op het moment hij zn motor start de L snel begint te knipperen om het stationair te meten. vervolgens springt die naar 1 welke knippert om de 1 te leren. Het gaat bij mijne dus als fout met snel knipperen van de L. Wellicht komt het omdat ik mijn neutraal nergens op heb aangesloten. zou zo niet weten waar ik die vandaan moet toveren van mn CBR F3 uit 98. Mijn meter krijgt al stroom van de connector van op de bak. enige losse draad wat ik heb is groen
 
F3BC33C5-477A-4781-8FEF-59FB039EEA1A.jpeg

Groene draad aan een van de twee draden. Wanneer de motor in N staat brand het lampje en staat er 12v op die je nodig hebt. Je kunt verder doen wat je wil maar die “learning” stand ga je niet bereiken zonder.
4F9300B4-4126-4B59-8819-634D06E9A185.jpeg


Voordat allerlei betweters weer gaan zeiken over kroonsteentjes, het is de door jou verschafte informatie. Volgens jou moet groen naar neutraal, dat is heeeeeel wat anders dan massa.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wordt alles in dat laatste filmpje wat je post al voorgekauwd. Die dingen werken juist op het signaal van de snelheid en toerental. De neutraalschakelaar doet die indicator helemaal niks mee. De groene draad moet je aansluiten op de draad van de pickup voor je toerental. De stekker doorlussen vanaf de snelheidssensor en de rode draad op een geschakelde plus.
ja precies maar het groene draad is geen signaal van toeren toch? deze is voor neutraal meende ik.
Als ik kijk naar je YouTube filmpje, dan hebben ze het over het signaal van je pick up coil, dat is geen neutraalschakelaar.
In het filmpje heeft hij het daarover vanaf 1:10 en vanaf 6:24 zie dat hij een groen/zwarte draad op een grijze (wit?) draad aansluit.
Oh en het vergelijk met een gipro, je hebt geen gipro.
Daar kan ik niets tegen in brengen ;).

Mocht het toch niet lukken met de neutraalschakelaar, kijk dan nog even naar het filmpje.
 
Ik weet dat je geen Gi Pro healtech hebt. Maar als ik die van jou zie, lijkt het alsof je dezelfde draden hebt die moeten worden aangesloten.

Misschien heb je hier dan wel wat aan.

Betreft de handleiding van de Healtech voor de CBR600f '98
 

Bijlagen

  • GPX-H01_InstallGuide_en.pdf
    137,4 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan