Gear Indicator

NielssR62005

MF'er
7 aug 2005
179
0
Ik wil er een gaan aanschaffen, heeft iemand ervaring met deze dingen? Werkt het goed? Werkt het acceptabel? Ik hoorde dat er ongeveer 1 sec. berekenvertraging in zit. Ben benieuwd naar mensen die dit hebben en hoe het bevalt. *O* :]
 
Werkt voor geen bal... Bij hard remmen en dus snel terug schakelen, kan ie het niet meer berekenen. Voor het stoplicht blijft ie vaak in z'n 2 staan of geeft ie een foutmelding... Hij geeft de juiste versnelling pas aan als je de koppeling los laat en dan zit er nog vertraging in.
Is het geld niet waard ;) .

 
Ik wil er een gaan aanschaffen, heeft iemand ervaring met deze dingen? Werkt het goed? Werkt het acceptabel? Ik hoorde dat er ongeveer 1 sec. berekenvertraging in zit. Ben benieuwd naar mensen die dit hebben en hoe het bevalt. *O* :]
Ik heb er ook eentje; zit inderdaad vertraging in wat wel irritant is. Eigenlijk weet je wel in welke versnelling je zit, maar toch worden je ogen naar het felle display getrokken, ook dat stoort me soms. Zal niet lang duren of er gaat een stukje zwarte tape overheen.... ;)
 
:^ :^
Zat er een op toen ik mijn fiets kocht... maar om te zeggen dat ik het handig vind?? nee!!

Als je een beetje rap doorrijdt geeft hij vaak verkeerde versnelling aan.
 
Kan niemand tot hooguit 6 tellen??
Trouwens hoef niet eens te tellen, gaat automaties, op routine. Op oudere Suzuki`s zat zoiets standaard, lette er overgens nooit op , bij nieuwe Suzen weet ik het niet. Ben sindsdien a/d Yammies.
 
deze werken wel en is niet duur, werkt namelijk niet met omrekenfuncties, maar weten precies in welke versnelling je zit, je moet wel het een en ander fabriceren.

Gearindicators!
 
:^ :^
Zat er een op toen ik mijn fiets kocht... maar om te zeggen dat ik het handig vind?? nee!!

Als je een beetje rap doorrijdt geeft hij vaak verkeerde versnelling aan.
In mijn bmw zit het standaard ingebouwd.
Werkt perfect :Y

Maar dat is fabrieks af dus waarschijnlijk een stuk beter dan zo'n losse module.
 
In mijn bmw zit het standaard ingebouwd.
Werkt perfect :Y

Maar dat is fabrieks af dus waarschijnlijk een stuk beter dan zo'n losse module.
Het principe wat fabrieksaf is ingebouwd is idd vele malen beter. Die meet gewoon op de schakelwals in welke versnelling die zit.

Die aftermarkt shit berekent aan de hand van toerental en snelheid in welke versnelling die zit... Dat is gewoon veel te langzaam en maakt veel rekenfouten :N
 
je kunt via je "vrij-meter" er zelf ook een aantal punten bij maken, althans, bij de YZF750R.
Dit werkt dus mechanisch verder, dus nooit verkeerde versnelling. Ik ga er van de winter ook aan beginnen om er een in te bouwen, het schijnt niet zo moeilijk te zijn....
 
Hallo...

Ik heb sinds maart een ZX-12R en daar zat al een versnellingsindicator op van Acumen.
Zelf nooit overwogen er een aan te schaffen, maar nu ie er op zit is het toch wel ontzettend handig!
Vanwege het vermogen van een zx12 bij lang toeren nog wel eens de vraag in welke versnelling ie staat. (het veschil in geluid tussen 5 en 6 bij 100 km/uur is nauwelijks merkbaar)

Voordeel is dat je nooit meer hoeft te tellen, hoewel helemaal foutloos ie ook niet is. Ik zou niet weten wat e.e.a. nieuw zou moeten kosten, maar ik kan het je aanraden.

Succes met je keuze.

full
 
Ja word moeilijk, reacties verschillen nogal maar wel meer negatief als positief ik heb gevraagd wat het geintje kost en dat is 160 euro.
Maar als ik dit zo hoor allemaal kan ik het beter maar niet doen..
 
Vond het met lessen al niet echt prettig! Dat ding was ook wel eens kapot, bleef hangen.

Met de tussentijdse toets, met de remproef zat ik volgens die beste meneer examinator in z'n 3, terwijl ik zeker wist dat ik in z'n 1 zat! Maar dat ding deed het niet. Ok, mocht het overdoen en dat was toen wel ok.

Maar ik zou er never nooit voor kiezen om er zelf één op te zetten. Je kan tellen, of op gevoel.
 
Vroeger heb ik leren tellen op school en motorrijden doe ik op gevoel wat moet je met zo"n ding? |( Je weet zo toch ook wel in welke versnelling je rijdt? :Y
 
Ik heb zelf een data tool indicator. Maar vind hem super handig. Vooral als je een beetje sportief door aan het rijden bent. En niet per ongelijk naar je 1e versnelling schakelt. En als ik voor een bocht aan komt rijden lees ik eerst de vesnelling af en kan dan bepalen of ik terug schakel of dat ik het met deze versnelling kan halen.
En de mijn indicator geeft nooit een storing. Behalve als ik stationair draai met de koppeling in geknepen houd dan springt ie na 30 sec op een wacht scherm. Zodra ik ga rijden of in zn vrij tik reageert ie meteen. En het trage bereken, het duurt een tel voordat de versnelling staat aangegeven, maar als ik van 3 omhoog tik kan ik zelf ook wel indenken dat er een 4 komt te staan.

Het is gewoon handig. En je hoeft nooit terug schakelen naar -3 of te testen of je motor toch geen 7e versnelling heeft.
 
:?
Als je niet voelt in welke versnelling je motor staat dan doet het er waarschijnlijk ook niet veel toe :+
Toch met terugschakelen zit ik nog wel eens in z'n 3 ipv van 2. Dit merk je echter pas als je weer gas gaat even in de bocht.
Is niet prettig.
Ook vind ik het nutteloos om in z'n 5 op de snelweg te rijden, dus altijd even proberen of ik in z'n 6 zit.

Totale kosten als je m zelf maakt en monteerd zit zo rond de 20 euries, dus voor mij geen reden om het niet te doen. :P
 
Ik heb zelf een data tool indicator. Maar vind hem super handig. Vooral als je een beetje sportief door aan het rijden bent. En niet per ongelijk naar je 1e versnelling schakelt. En als ik voor een bocht aan komt rijden lees ik eerst de vesnelling af en kan dan bepalen of ik terug schakel of dat ik het met deze versnelling kan halen.
En de mijn indicator geeft nooit een storing. Behalve als ik stationair draai met de koppeling in geknepen houd dan springt ie na 30 sec op een wacht scherm. Zodra ik ga rijden of in zn vrij tik reageert ie meteen. En het trage bereken, het duurt een tel voordat de versnelling staat aangegeven, maar als ik van 3 omhoog tik kan ik zelf ook wel indenken dat er een 4 komt te staan.

Het is gewoon handig. En je hoeft nooit terug schakelen naar -3 of te testen of je motor toch geen 7e versnelling heeft.

Jij snapt het, zo denk ik er dus ook over. Ik heb ook wellis op de snelweg of op een 80 weg dat ik ff niet meer weet of ik in zijn 5 of in 6 zit, dan heb ik het gevoel dat ik in mijn 5 zit maar dan probeer ik dus te schakelen maar dan blijkt dat ik al in mijn 6 zit en das klote. Daarnaast is het zeker makkelijk als je een beetje aan het "racen" bent en je komt bij een rotonde of een bocht dat je weet in welke versnelling je zit zodat je die bocht zonder twijfel zo goed mogelijk kan nemen.

:] Ik zal eens kijken wat ik doe..
 
Ik heb er nog 1 in de aanbieding.
Nieuw in doos en ongebruikt met handleiding. Een G.P.T.
Hij zal ongetwijfeld goed werken, maar ik heb bij nader inzien geen zin om aan mijn bedrading te gaan rommelen.
Voor €60,- mag je hem op komen halen.

Mail:
jeroen (at) djahroon (.) demon (.) nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan