Gear indicator

BMWTouring

MF'er
12 jul 2011
88
0
Groningen
Zelf ben ik net in het bezit van een BMW R1100S en merk ik dat er geen Gear Indicator aanwezig is. Nu ga ik proberen om zelf een te bouwen. Zijn er nog meer die hier belang bij hebben?
 
Hmmm nu mijn ISO norm van de BMW R1100S uitzoeken (en de Suzuki, Kawa en Blade). De Blade zou ook moeten kunnen aangezien vanaf 1992 OBD verplicht was. Maar deze motoren ken ik niet en heb het zelf niet kunnen toetsen.

Ik denk dat ik het met een ELM-chip ga doen. OBD->ELM327->RS232. Nu hopen dat die dingen nog te bestellen zijn.

Maar deze oplossing lijkt (op de connector na) universeel te gaan worden!!

http://elmelectronics.com/products.html

GEAR RATIOS
http://www.gearingcommander.com/
 
Maar.... why?!
Als je het niet hoort of voelt, dan zit er toch zo'n handige toerenteller op?

Ben ik dan echt zo'n wonder talent (geloof me - *not*), dat ik er geen enkele behoefte aan heb?

Een dood enkele keer wil ik hem in zijn 6 zetten terwijl ik maar 5 versnellingen heb...Dus kijk ik bij twijfel naar de rpm vs snelheids naald (zie eerdere post)

Ben er oprecht nieuwsgierig naar welk probleem zo'n indicator oplost?

Wel een leuk project voor de knutselaar natuurlijk, zeker als je niet meer van de handige analoge meters hebt. :-)
 
Maar.... why?!
Als je het niet hoort of voelt, dan zit er toch zo'n handige toerenteller op?

Ben ik dan echt zo'n wonder talent (geloof me - *not*), dat ik er geen enkele behoefte aan heb?

Een dood enkele keer wil ik hem in zijn 6 zetten terwijl ik maar 5 versnellingen heb...Dus kijk ik bij twijfel naar de rpm vs snelheids naald (zie eerdere post)

Ben er oprecht nieuwsgierig naar welk probleem zo'n indicator oplost?

Wel een leuk project voor de knutselaar natuurlijk, zeker als je niet meer van de handige analoge meters hebt. :-)

Bijvoorbeeld:

Mijn vorige motor had een ellelange 1ste versnelling, wat erop neer komt dat de 1 en 2 op elkaar "lijken" Knal je een bocht in in z'n 1, terwijl je ze 2 bedoelde.
 
@Testa-Rossa
Dat is het hem nou net....ze lijken niet op elkaar....alleen ik wist niet dat ik al in de eerste zat. Kwam van de 3 (dacht 4...of weet ik veel welke) en heb blijkbaar 2x getikt. Maar goed ik ben dan ook een beginner en heb nog steunwieltjes hahaha en straks een gear indicator.
 
Laatst bewerkt:
Oke nieuwe jaar en weer dit project opgepakt. Na wat nader onderzoek ga ik verder voor de CANbus oplossing. Twee u-Controllers.

Nu nog eens kijken of ik wat CAN-bus informatie kan vinden voor de:
- Kawasaki ZX-6 (10) R
- Suzuki GSXR 1000
- Yamaha R1

Dan weet ik direct welke circuitmotor ik moet kopen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan