Gearindicators!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even zien... Toch heb ik het sensortje er net af geschroefd, ik was zo nieuwsgierig :P .

Dit is bij mij de achterzijde van de sensor.
(Afbeelding)

Het loopspoor van de het 'pikkie' is mooi te zien, dus daar zou ik lekker op kunnen boren... Alleen ben ik bang dat ik met het draadje van z'n neutraal in de knoei kom |( . Ik denk dat ie precies door de 4 heen loopt :N .

Links de eerste versnelling en rechts de zesde ingeschakeld...
(Afbeelding)(Afbeelding)

Het pikkie op de schakelwals word met een veer tegen de sensor aan geduwd dus helemaal vlak hoeven de nieuwe contactpuntjes niet te worden... :)

Ik zie er wel mogelijkheid in... Ik ga alleen opzoek naar een extra tweedehands sensor. Ik heb liever een werkende achter de hand mocht ik toch het draadje doorboren |(

Misschien gebruikt Kawasaki deze schakelaar ook op meerdere modellen. Ik hoop dat iemand anders er ook wat aan heeft :) .

ziet erna uit dat het bij jou geen probleem gaat worden :N
zeker niet als je een extra sensor ervoor gaat gebruiken
heb je altijd wat achter de hand, slim
 
Heb bij mijn monstertje ook lopen zoeken maar kan het niet vinden.
Jij zie onder het afdekkapje van het voortandwiel.
Kunnen ze ook ergens anders zitten??

MVG Jeroen
Ja hij kan ook zeker op een andere plek zitten. De meest waarschijnlijke plek was in de buurt van je versnellings 'pookje', maar zit hij bij jouw schijnbaar dus niet.

Even zoeken nog, je vindt hem vast wel :Y
 
Hallo,
ik heb er een accumen op laten zetten door motoport, maar er weer af laten halen nadat deze een storing veroorzaakte. Kortweg gezegd gaf hij de verkeerde snelheid aan.

ik zie dat je uit Hengelo komt, ik heb wel interesse zou ik bij je langs kunnen komen? zou jij deze voor mij erop kunnen zetten?
;)

Mail me maar even. Inbouwen doe ik niet, maar ik ben zeker bereidt om even samen met je te kijken! Leer ik ook weer een nieuwe motor rijder kennen...Altijd leuk 8-)
 
Gearindicators op dit principe( extra contacten op de orginele neutraalschakelaar) geven altijd foutloos de juiste versnelling aan, ook als de motor niet draait of je de koppeling inhoudt.

Ik heb er zelf één gemaakt met aangepaste neutraalschakelaar en met een ledbalk ipv een 7 segments display.

werkt perfect en je hoeft nooit te onthouden waar ie in staat.

Frans

(ook een FZR)
 
Zou zo een indicator bestellen, ware het niet dat de neutraal sensor bij een CBR954RR niet aan de buitenzijde zit. Er komt gewoon een kageltje met connector uit het blok.
 
Heb nomaals gekeken en iets gevonden wat er op lijkt.
Krijg het er alleen niet af. B| B|

ga het van de week nog wel een keer proberen als het lukt hou ik mij aan bevolen voor zo´n gearindicator.

MVG Jeroen
 
ziet erna uit dat het bij jou geen probleem gaat worden :N
zeker niet als je een extra sensor ervoor gaat gebruiken
heb je altijd wat achter de hand, slim

He Ian, ik moet de Mille volgende week toch een beurtje geven, zal ik is ff op zoek gaan naar die sensor, want ik wil er ook wel 1 :9
 
Ik ga een lijst bij houden in de start post met welke motor het wel en niet kan.

Iedereen alvast bedankt voor het kijken, zo helpen we elkaar weer! :}
 
Erg mooi gedaan!!

Maar helaas zal het ook niet werken op een Honda CBR 600F4 (1999). Hier zit ook een kleine sensor op, die alleen het staafje van de schakelwals voelt als die langskomt, verder niet.

Keep up the good work :}

OotB
 
Erg mooi gedaan!!

Maar helaas zal het ook niet werken op een Honda CBR 600F4 (1999). Hier zit ook een kleine sensor op, die alleen het staafje van de schakelwals voelt als die langskomt, verder niet.

Keep up the good work :}

OotB
Jammer! Bedankt voor je bijdrage, ik heb de CBR600 in de lijst gezet van motoren waarbij het niet kan :}
 
Zou zo een indicator bestellen, ware het niet dat de neutraal sensor bij een CBR954RR niet aan de buitenzijde zit. Er komt gewoon een kageltje met connector uit het blok.
Ook deze staat inmiddels in de lijst met motoren waarbij het niet kan. Bedankt voor de info :Y
 
Ik wil er ook wel één.
Maar kan dat op m'n Z1000 :?
En zelf plaatsen? Ikke?
crazy2.gif
 
Ook hier interesse :Y Heb een ZXR dus zal wel hetzelfde zijn als bij een ZX7R.

Ik vraag me alleen af hoe je op je sensor weet waar je moet boren om de juiste versnelling te krijgen...

Kevin heeft het afdekkapje eraf gehaald en daaronder zie je dus "iets" draaien...
Ga morgen eens even kijken hoe dit eruit ziet bij mij...

Wel super trouwens dit :Y *O*
 
Ook hier interesse :Y Heb een ZXR dus zal wel hetzelfde zijn als bij een ZX7R.

Ik vraag me alleen af hoe je op je sensor weet waar je moet boren om de juiste versnelling te krijgen...

Kevin heeft het afdekkapje eraf gehaald en daaronder zie je dus "iets" draaien...
Ga morgen eens even kijken hoe dit eruit ziet bij mij...

Wel super trouwens dit :Y *O*
volgens mij bedoelde Kevin
dat die schakelde terwijl de sensor er af is naar bv. de 2 erna de 3
dan kun je dus zien waar je moet boren als je de sensor er bij houd
 
En dan dus boren in het afdekkapje en de pinnetjes er aan de buitenkant uit laten steken? En waar sluit je dan de draad op aan?

ik hoop echt dat dit kan op mijn brommert, vind dit wel heel cool
 
Ook hier interesse :Y Heb een ZXR dus zal wel hetzelfde zijn als bij een ZX7R.

Ik vraag me alleen af hoe je op je sensor weet waar je moet boren om de juiste versnelling te krijgen...

Kevin heeft het afdekkapje eraf gehaald en daaronder zie je dus "iets" draaien...
Ga morgen eens even kijken hoe dit eruit ziet bij mij...

Wel super trouwens dit :Y *O*
Weet je hoe je dat zou kunnen oplossen...
Je smeert een spulletje op het pikkie van de schakelwals (neem type-ex bv). Ze hem in z'n 1 (of welke versnelling dan ook) en druk het sensortje weer op z'n plaats ;) . Met een beetje geluk heeft het spulletje een markering achter gelaten :) .
Als je dan ook nog eens 2 draadendjes in de tapgaten draait kun je de sensor er ook niet verkeerd op drukken...

Volgens mij moet dat werken... Het is dat ik van het weekend op vakantie ga, anders was ik gelijk aan de slag gegaan :P .
 
Weet je hoe je dat zou kunnen oplossen...
Je smeert een spulletje op het pikkie van de schakelwals (neem type-ex bv). Ze hem in z'n 1 (of welke versnelling dan ook) en druk het sensortje weer op z'n plaats ;) . Met een beetje geluk heeft het spulletje een markering achter gelaten :) .
Als je dan ook nog eens 2 draadendjes in de tapgaten draait kun je de sensor er ook niet verkeerd op drukken...

Volgens mij moet dat werken... Het is dat ik van het weekend op vakantie ga, anders was ik gelijk aan de slag gegaan :P .
schilders tape op de sensor plakken is het beter zichtbaar en glijd de boor niet zo snel weg toch?

edit: al een xtra sensor gevonden?
 
Laat maar weten als je terug bent Kevin, ik kom wel ff naar je toe en als jij het snapt dan prutsen we samen even :P

Moet zelf ook eerst de 22e naar Portugal op den brommert...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan