Geasfalteerde drempels

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Ik weet niet of jullie mede MF'ers ook geasfalteerde drempels in de buurt hebben ? Het is eigenlijk een grote hobbel in een asfalt weg. Meestal op een 60 km/h weg. Het staat ook altijd mooi aangegeven dus dat is niet het probleem.

Ik heb wel ondervonden dat als je er een beetje schuin overheen gaat, je een ruk aan je stuur krijgt. Het is eigenlijk net een tankslapper maar dan een grote slap.

Hebben meer mensen dit al ondervonden ? Heb het zelf al vaker meegemaakt.

asfaltdrempel.jpg

zoiets is het, maar dan is de hobbel veel hoger.
 
Laatst bewerkt:
ik ken er een paar die midden in de loop van een bocht zitten :X perfecte dubbele S bocht verknalt met van die scheit dingen
 
Gas geven en er overheen springen.. Lachen man, veel keus heb je niet, dus kun je er maar beter lol mee hebben.
 
Vlak voor je er overheen gaat je fiets recht op zetten om vervolgens weer keihard de bocht door te knallen!
Gaat prima. Maar idd niet schuin er overheen (ik heb een stuurdemper en die helpt niet heel veel bij zo`n ding)

Succes!
 
Vlak voor je er overheen gaat je fiets recht op zetten om vervolgens weer keihard de bocht door te knallen!
Gaat prima. Maar idd niet schuin er overheen (ik heb een stuurdemper en die helpt niet heel veel bij zo`n ding)

Succes!


Juist... wat onder nul ook zegt :)
 
Klopt, maar ze zitten op 60 en zelfs ook op 80 wegen. Dus dan ga je al met een flink gangetje.

80 weg? Daar heb ik ze echt nog nóóit gezien. Fotootje?

Knal er trouwens sowieso vrij hard overheen altijd... tis niet echt een drempel maar meer een hobbeltje in de weg :X
 
80 weg? Daar heb ik ze echt nog nóóit gezien. Fotootje?

Knal er trouwens sowieso vrij hard overheen altijd... tis niet echt een drempel maar meer een hobbeltje in de weg :X

Jep zal morgen eens kijken, weet niet zeker of het een 60 of 80 weg is.
 
ik ken er een paar die midden in de loop van een bocht zitten :X perfecte dubbele S bocht verknalt met van die scheit dingen


:^ en de pest met die dingen is dat je bijna niet kunt inschatten of het een knoepert van een bult is of dat hij bijna vlak is...

soms ga je vol in de ankers om er vervolgens achter te komen dat er eigenlijk alleen wat lijnen op de weg staan.
 
Ik vind dat er veel verschil zit tussen de diverse verkeersdrempels...

Die geasfalteerde zoals op de foto zijn niet echt storend maar bij sommige drempels, die met betonnenranden of hele korte drempels, irriteren me mateloos. Daar kun je met goed fatsoen niet vlotjes overheen rijden. Je wordt ahw op een supersport gelanceerd.

Maar van de andere kant, ik heb de vrijheid (op 5 min afstand) grens over te gaan en daar heerlijk te rijden. Laten ze hier de rambam krijgen.....
 
Hier in de straat liggen er ook een paar, wat voor nut die dingen hebben weet ik ook niet want je kan er met gemak met 140 overheen.. O-)
 
Dat zijn de fijnste drempels!

Daar hoef je niet voor te remmen (tenzij je 200 gaat). Hier kun je makkelijk met de max. toegestane snelheid overheen (zoals het in mijn ogen hoort) en vaak nog wel iets harder ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan