Gebeld door de belastingdienst ivm overgangsregeling

28 mei 2006
242
87
Delft
Ik maak al jaren gebruik van de overgangsregeling. Maar gisteren maakte ik iets geks mee. Ik werd gebeld door de belastingdienst die mij er aan herinnerde dat ik voor 31 december moet betalen omdat de regeling anders vervalt. Beetje onverwachte service. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
 
Ze komen vast geld tekort om de toeslagenaffaire af te handelen.. :)
 
Met de kennis van nu ben ik blij dat ik de regeling voor 2020 heb laten verlopen...

Net ff een frisse neus gehaald...
20201218_113737.jpg
 
Ik maak al jaren gebruik van de overgangsregeling. Maar gisteren maakte ik iets geks mee. Ik werd gebeld door de belastingdienst die mij er aan herinnerde dat ik voor 31 december moet betalen omdat de regeling anders vervalt. Beetje onverwachte service. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ja, ik ben ook gebeld voor mijn auto, zelfde bericht.
Ze kunnen het toch leuker maken.
 
Idem, ben ook gebeld door ze ivm de brommer.
Je zou denken dat ze hun tijd daar veel harder nodig hebben dan besparende suggesties te doen :?
 
Omdat ik een belastingakkefietje had, deze maand, gevolg van 12 jaar geen tijd voor privezaken, heb ik (eer?)gisteren toevallig twee uur met de dame van de belastingdienst aan de telefoon gezeten.
In 2017 (!!!!!) zou de RD voor de overgangsregelijng in aanmerking komen. Tot die tijd had ik vrijstelling maar de bakens werden verzet en we moeten ineens weer gaan betalen. belastingdienst schrijft voor alles netjes een euro 0f 8 af, iedere maand. Voor de RD kreeg ik een voorstel. 31 euie en je bent er een jaar vanaf, niet voor die en die datum betaald? Dan vervalt het en krijg je een rekening voor de periode vanaf de ingang van de overgangsregeling Die rekening kwam... He? ALLES wordt met incasso afgeschreven. affijn, ik weet niet meer hoe, maar inmiddels ging de RD ook weer met incasso's. Een vriendje krijgt een motor van mij, begin dit seizoen, ik krijg 6 euro terug, die wordt afgeschreven op bladiebla Y.0 van 2017. Blijkt die rekening al 3 jaar open te staan en ze laten helemaal niks horen. Het gaat niet goed daar hoor, maarja, ze zullen het druk hebben

Edit: De moraal van dit verhaal, helemaal vergeten... Ze vroeg me of ze het telefoonnummer bij mijn naam mocht zetten, dat als er ooit vragen zijn dat ze bellen... Dus ja, ze bellen....
 
Laatst bewerkt:
Ik maak al jaren gebruik van de overgangsregeling. Maar gisteren maakte ik iets geks mee. Ik werd gebeld door de belastingdienst die mij er aan herinnerde dat ik voor 31 december moet betalen omdat de regeling anders vervalt. Beetje onverwachte service. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Nee, ik heb eind nov. een acceptgirokaart gekregen en het verschuldigdebedrag (kwarttarief van voor ‘87) overgemaakt.
 
Ik ook maar was m kwijtgeraakt dus had ik gebeld voor de verse gegevens. Maar werd alsnog gebeld.
 
Ik maak al jaren gebruik van de overgangsregeling. Maar gisteren maakte ik iets geks mee. Ik werd gebeld door de belastingdienst die mij er aan herinnerde dat ik voor 31 december moet betalen omdat de regeling anders vervalt. Beetje onverwachte service. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
volgens mij belt de overheid niet, maar krijg je dat via digid in je overheidsinbox
 
volgens mij belt de overheid niet, maar krijg je dat via digid in je overheidsinbox
Ja die blijken dus wel te bellen, Ik ging een paar degen mijn aangifte doen over 2015 en het invulveld voor telefonnummer was leeg, heb ik mijn nummer ingevuld en ik meen zelfs te terunneren dat ze vroegen of ikzelf op dat nummer te bereiken was voor eventuele vragen.

Ze zullen wel gèèn nummer meesturen en daardoor door miljoenen genegeerd worden, maar mij krijgen ze iig te pakken. Plus ditte

Edit: De moraal van dit verhaal, helemaal vergeten... Ze vroeg me of ze het telefoonnummer bij mijn naam mocht zetten, dat als er ooit vragen zijn dat ze bellen... Dus ja, ze bellen....
 
Inderdaad vandaag werd ik gebeld door de belastingdienst en ze sturen geen nummer mee. Ik neem aan en de heer begon in vrij ambtelijk nederlands te vertellen. Ik had een verzoek ingediend... Ik val 'm in de reden en roep "Moet je lùisterâh, ik heb vèftien motore, ovâh welleke gaan we fantasere??? Toen werd de ambtenaar ineens mens... Ik had idd een verzoek tot automatische incasso ingediend en ze hadden toch nog een 3-maandelijkse rekening gestuurd... Die zou ik niet hoeven betalen, ze zouden het terugdraaien en alsnog de automaat er op zetten. Maar daar bellen ze dan dus wel netjes over.

btw, ik heb gevraagd of het welllicht makkelijker voor hun is dat ik die 3-maandelijkse gewoon betaal en dan automatische incasso start, dat was het inderdaad. Ik zeg, doen we het zo, dan hoeven volgende keer de opcenten ook niet weer omhoog
 
Terug
Bovenaan Onderaan