Gebeten door Triumph! (TIGER)

JENS POLLIE

Rookie
11 apr 2023
2
0
“Waarschuwing!!!
Deze door gewinterde motorrijder heeft in 2019 een nieuwe tiger 1200 met 0km op de teller gekocht. Helaas is met nog geen 68000 km deze motor al afgeschreven. Ondanks zijn onderhouds beurten is van elke cilinder de rechter uitlaat klep vervormd en heeft hij nu een complete rivisie nodig a 5000 euro!! De dealer heeft contact gezocht met Triumph, maar die houden vast aan de garantie termijn van 24 maanden. De schade in het blok is natuurlijk niet van het laatste jaar, maar vanaf het moment van zijn eerste start, dus wees gewaarschuwd voor je zo`n mooie fiets aanschaft voor zo`n 23000 á 26000 euro
Teleurgesteld? ja zeker! ”

Iemand nog een suggestie in deze situatie?
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_173937.jpg
    IMG_20230328_173937.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 83
  • IMG_20230328_174028.jpg
    IMG_20230328_174028.jpg
    235,9 KB · Weergaven: 84
Dit is uitermate zeer teleurstellend kan me goed voorstellen dat je er ziek van bent.

Cilinder koppen kan je reviseren ik mis dit in jou verhaal, ook van de dealer die heeft jou dat toch wel aangeboden?
 
Dit is uitermate zeer teleurstellend kan me goed voorstellen dat je er ziek van bent.

Cilinder koppen kan je reviseren ik mis dit in jou verhaal, ook van de dealer die heeft jou dat toch wel aangeboden?
Volgens mij lees ik, dat de revisie 5000 moet gaan kosten.
 
De motor ligt al uit elkaar, er zijn drie kleppen en zittingen beschadigd. Kost dat 5000 euro of is er meer aan de hand?
 
Waarschijnlijk zijn de klepzittingen niet (meer) op de juiste tolerantie en kunnen de kleppen daardoor kantelen. Door het draaien van de klep vervormt die. Nieuwe geleiders, kleppen en zittingen als ze niet voldoende te slijpen zijn.

Of de kop vervangen, daar zal de offerte op gebaseerd zijn.
 
Heeft de dealer ook een verklaring hoe het komt dat alleen de rechter uitlaatkleppen krom zijn?
Beide kleppen (per cil) gaan tegelijkertijd open dus vraag ik mij af hoe dat kan?

Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
 
Heeft de dealer ook een verklaring hoe het komt dat alleen de rechter uitlaatkleppen krom zijn?
Beide kleppen (per cil) gaan tegelijkertijd open dus vraag ik mij af hoe dat kan?

Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
De dealer heeft afgelopen keer aan gegeven dat ze bij de 32000 km de kleppen gecontroleerd hebben en afgesteld, dus dat wordt zijn verhaal tegen dat van mij. Ik vind het zelf ook een vreemd verhaal, want die kleppen gaan inderdaad te gelijk open. De kosten van 5000,- zijn gebaseerd op een compleet nieuwe kop en arbeid. Ik ben nog even aan het uitzoeken of ik de revisie goed koper kan regelen.
 
Wellicht een late reactie, maar voor diegenen die iets dergelijks hebben of lezen: Voor veeeeeel minder als €5000 kun je beter een blok uit een schade fiets kopen en erin zetten.
Om het even of het een Triumph of om een ander merk gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan