Gebeurd mij weer..

JoKing

MF veteraan
8 jul 2001
1.995
0
Putten
Was gister echt mooi weer, dus ik besloot om 17.00 uur nog even een uurtje te gaan :] .
Even wat leuke op- en afritjes genomen, ging allemaal lekker. Totdat ik de A15 op ging richting Ridderkerk, toen begon de motor een beetje te storteren, wilde hem snel even op reserve draaien... K*T!!! hij stond al op reserve!! Nou daar stond ik dan langs de A15. Meteen maar over de vangrail geklommen en bij een huis verder op mijn vriendin gebeld. Ze zou meteen komen met een jerrycan benzine.

Ondertussen maar bij de motor zitten wachten. Er kwamen veel motoren voorbij blazen... zonder te stoppen '( Niet dat die mensen mij konden helpen, maar was wel benieuwd hoeveel mensen er nou echt zouden stoppen. Uiteindelijk zijn er twee motoren (Suzuki GSX600F en een shopper) gestopt om te vragen of ze mij konden helpen. Er zijn zelfs twee auto's (ook motorrijders) gestopt, heb ze vriendelijk bedankt, maar gezegd dat mijn vriendin onderweg was.

Begon ondertussen het al aardig koud te krijgen langs de kant van de snelweg, werd inmiddels ook al donker. Maar mijn vriendin heeft me na intensief speurwerk gevonden :+ Was om 19.30 uur weer thuis met een hele ervaring rijker *D

:} voor de mensen die gestopt zijn, wanneer ik iemand zie staan zal ik ook zeker stoppen.
 
Ik heb laatst ook zo'n situatie gehad.

Ik had een motor mee voor een proefrid (van H.P motoren uit huizen).

"ga maar een lekker stuk. dan kun je hem effe goed proberen" zegt die kerel nog.
Dus ik de snelweg op. Had ie vergeten te vertellen dat die fiets al op reserve stond.

Daar sta je dan met je goeie gedrag. Het lullig was dat ik m'n anwb pas, m'n telefoon en m'n portemonee in het koekblik had laten liggen.
Maar ik toch naar zo'n praat paal. Wist die l*l van de anwb aan de andere kant me doodleuk te vertellen dat er op m'n adres niemand ingeschreven stond en dat als ik geen geld bij me had ze me dus niet kwamen helpen (kl&%e organisatie).

Nou ik dus aan het duwen met dat ding, maar ik zat nog op de snelweg en moest dat ding dus nog een afslag omhoog duwen. Gelukkig stopte er een klein vrachtwagentje. En de beste man was bereid om mij (kosteloos. Die vent was echt een kanjer :} ) weer in huizen af te zetten, terwijl hij een andere kant op moest.

Gelukkig zijn er ook nog behulpzame mensen op deze bol stof,water en steen.
 
Haha ken het. Eén keer stotterend bij een benzinestation gekomen. Andere keer laatste 100 meter naar huis moeten duwen (Daar heb ik altijd een liter of 10 staan). Nog een andere keer eerst wegrijden en ik dacht de volgende benzinestation nog te halen, maar hij begon wederom te stotteren, dus maar even terug. Ook maar net gehaald. En een keer onderweg, toen moest ik naar het tankstation om een flesje te halen... (mocht ik nog terugrijden met een andere motorrijder :} ).

[edit]Smily was niet helemaal zoals bedoelt.[/edit]

Oftewel, ik probeer steeds zonder benzine te rijden :+ . Tank regelmatig 15 à 15,5 liter, laatste keer zelfs 15,91 liter met een tank van 16 liter inhoud.
 
Laatst bewerkt:
Haha ken het. Eén keer stotterend bij een benzinestation gekomen. Andere keer laatste 100 meter naar huis moeten duwen (Daar heb ik altijd een liter of 10 staan). Nog een andere keer eerst wegrijden en ik dacht de volgende benzinestation nog te halen, maar hij begon wederom te stotteren, dus maar even terug. Ook maar net gehaald. En een keer onderweg, toen moest ik naar het tankstation om een flesje te halen... (mocht ik nog terugrijden met een andere motorrijder :} ).

[edit]Smily was niet helemaal zoals bedoelt.[/edit]

Oftewel, ik probeer steeds zonder benzine te rijden :+ . Tank regelmatig 15 à 15,5 liter, laatste keer zelfs 15,91 liter met een tank van 16 liter inhoud.


Nooit last van troep in je carburateurs als je je tank zo ver leegrijdt?
 
Nooit last van troep in je carburateurs als je je tank zo ver leegrijdt?

Waarom altijd gedaan. Dus alle benzine wordt verbrand, nooit een 'kontje' wat altijd blijft staan, en dat 'kontje' wordt wel gemixd met de nieuwe bezine.

En wacht dacht je van je benzinefilter? Die zit toch tussen je tank en carburateur?
 
Oftewel, ik probeer steeds zonder benzine te rijden :+ . Tank regelmatig 15 à 15,5 liter, laatste keer zelfs 15,91 liter met een tank van 16 liter inhoud.
Ik heb met m'n cbr een keer 17 liter getankt terwijl er volgens mij toch maar 16 liter in kan :?

denk dat er ook alleen nog in de carbs benzine zat :)
 
ik 1 keer bij nieuwegein op de snelweg pruttelend binnengereden, was helemaal leeg

daarna nooit meer

Met mn Vmax let ik wel op, ga dat ding niet duwen
en 3 liter reserve kom je niet ver dus gelijk tanken bij de volgende gelegenheid
 
Eerste weekend dat ik mijn CBR had, had ik exact het zelfde, maar dan zo'n 6 km van huis vandaan, dat wil dan wel zweten hoor in zo'n nieuw leren pak. En 's avonds in de kroeg dan weet iedereen het al in zo'n klein rot dorp :(
 
Ik heb met m'n cbr een keer 17 liter getankt terwijl er volgens mij toch maar 16 liter in kan :?

denk dat er ook alleen nog in de carbs benzine zat :)

Ik heb ook een keer 17 liter getankt met mijn CBR. Ik stond stil bij de pomp en mijn motor sloeg af... :+ Net op tijd dus.
 
17,9 liter in een 18 liter tank. Was wel even zweten. Ben ik blij dat ik hem altijd tot net onder de dop afvul.
 
17,9 liter in een 18 liter tank. Was wel even zweten. Ben ik blij dat ik hem altijd tot net onder de dop afvul.
17,58 litertjes in dezelfde 18 liter tank...
Maar met het blik gaat het beter... 52 liter in een 50 liter tank, 70,53 liter in een 70 litertank en met m'n ex-405 71 liter-nogwat in de tank (pruttelend anderhalve meter voor de pomp stilvallen)... :)
 
Klinkt wel leuk, ik rij hem nooit leeg, want als me lampje gaat branden, of als die op reserve oet ga ik tanken, moetje eens met je motor op vakantie gaan, en maar rijden, en rijden, elke bocht hoop je op een pomp.

Idd ook wel eens gehad dat de motor uitsloeg 100 meter voor de pomp, en dus uitrollend bij de pomp kon stoppen.

OOk wel eens eigenwijs geweest, rij wel zo en zo, tank ik bij die pomp, ondertussen een paar keer een in de buurt liggende pomp voorbij gereden, om er later achter te komen dat het slimmer was geweest om toch maar af te slaan. |(
 
Gebeurde mij ook. 2x ;(

Eerst zo'n 2 KM voor de pomp. A4, en dat is een eind duwen... Toen zo'n twee weken later. Nog een keer weer 2 Km lopen duwen. LAatst m'n moto verkocht, leg hem uit; "dit is gas open, dit is uit en dit is z'n reserve.... " Waarop deze slimme man mij wees op de verkeerde volgorde.

Ging er dus een lampje branden :?
Ja: heb altijd op reserve gereden en op het moment dat hij ging stotteren, zette ik hem op open... :9 Al doende leren we!
 
Terug
Bovenaan Onderaan