Gebitchslapped door oom agent

SabreBandit

MF'er
4 jul 2009
41
0
Zoetermeer
Van de week, na onnoemelijk veel uurtjes prutsplezier,

met mijn Honda CB 650 C in Delft aangehouden.......

Korte versie:

Geen spatborden, kenteken op verkeerde plaats, geen achterveren, niets meer origineel.
Prent van 85 euro voor verkeerde plaats kentekenplaat. :(

Problematischer: de politie besloot mijn kentekenpapieren te houden met de keuze voor mij:
1. herstel de motor weer in de oorspronkelijke staat, dwz zet er veren op, en spatborden en de kentekenplaat midden achterop de motor.
2. Doe niets, en de papieren worden doorgestuurd naar de RDW. :o :? :( :( :( :(

Help!
Ik had het ding net zoals ik graag wilde! Ik wil geen spatborden, en ook geen vering. Daar doe ik toch niemand kwaad mee?
Ik ga van de week denk ik hier in Zoetermeer maar eens langs bij de RDW, vragen om advies. Wat raden jullie me aan?
full
 
Beste is inderdaad bij de RDW informeren.
Als ik mij het goed herinner, mag je motoren naar wens aanpassen en ook zonder vering, zolang de wielbasis maar binnen een bepaald percentage blijft.

Spatborden zijn wel verplicht volgens mij, maar daar zijn volgens mij verder geen richtlijnen voor. Dus je zou een spatbord kunnen maken tot verticaal boven je wielas. Kentekenplaatoplossing kan je met een beugel wel mooi in het midden krijgen, laag bij je achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
Dit had je toch van tevoren kunnen weten?

Waarom dan nu huilie huilie?
 
Nog een plaatje:
full

En nog een:
full


Wat ik me ook afvraag; als ik naar de RDW ga, moet ik dan naar Lelystad voor een keuring? Nu ja, dat komt van de week wel.
 
Het lijkt mij niet dat je zomaar van alles aan je motor mag veranderen (officieel gezien). Je motor heeft immers een typegoedkeur gekregen, zoals die uit de fabriek rolde.
 
dat hok in de sloot parkeren, daar wil je toch niet op gezien worden?
Maar ik denk dat je hem moet aanpassen, ze hebben een punt, die is af fabriek nooit zonder vering geleverd.
 
Tsja, ik denk dat het niet zo lastig kiezen is.
Een motorfiets is in een bepaalde staat goedgekeurd en moet simpelweg voldoen aan een paar simpele eisen.
Wil je hem als eigenfabricage op kenteken zetten dan moet je hem bij de RDW aanbieden ter keuring ( $$$$ ).
Maar dan nog steeds zijn er die simpele regels waar elke motorfiets aan moet voldoen.

Klinkt als mosterd na de maaltijd maar wellicht had je voor de grote beurt eerst eens op de site van de RDW gekeken waar een motorfiets aan moet voldoen.
(Of hoopte je gewoon dat je nooit aangehouden zou worden of een ongeluk zou krijgen/veroorzaken)
 
Laatst bewerkt:
Van de week, na onnoemelijk veel uurtjes prutsplezier,

met mijn Honda CB 650 C in Delft aangehouden.......

Korte versie:

Geen spatborden, kenteken op verkeerde plaats, geen achterveren, niets meer origineel.
Prent van 85 euro voor verkeerde plaats kentekenplaat. :(

Problematischer: de politie besloot mijn kentekenpapieren te houden met de keuze voor mij:
1. herstel de motor weer in de oorspronkelijke staat, dwz zet er veren op, en spatborden en de kentekenplaat midden achterop de motor.
2. Doe niets, en de papieren worden doorgestuurd naar de RDW. :o :? :( :( :( :(

Help!
Ik had het ding net zoals ik graag wilde! Ik wil geen spatborden, en ook geen vering. Daar doe ik toch niemand kwaad mee?
Ik ga van de week denk ik hier in Zoetermeer maar eens langs bij de RDW, vragen om advies. Wat raden jullie me aan?[afbeelding]

Ik denk dat je dat ding ff moet laten keuren door de RDW.
Dan krijg je een uitzondering op je papieren.
Volgens mij kun je in Waddinxveen ook terecht, mocht het in Zoetermeer niet lukken.

Maar vraag het even aan hun, zij hebben ongetwijfeld het juiste antwoord.

Succes!
 
Klinkt als mosterd na de maaltijd maar wellicht had je voor de grote beurt eerst eens op de site van de RDW gekeken waar een motorfiets aan moet voldoen.
(Of hoopte je gewoon dat je nooit aangehouden zou worden of een ongeluk zou krijgen/veroorzaken)

Ik heb dit ding een tijd terug voor een habbekrats als loop/sloop met een paar dozen onderdelen gekocht. Eigenlijk alleen met de bedoeling om er aan te sleutelen. Voor het rijden heb ik een Bandit en een zijspan.
Als dit ding op de openbare weg een drama wordt, geen probleem. Dan trek ik hem uit elkaar. Ik hoop alleen dat er hier ervaren types rondhangen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten.
 
Ik denk dat je dat ding ff moet laten keuren door de RDW.
Dan krijg je een uitzondering op je papieren.
Volgens mij kun je in Waddinxveen ook terecht, mocht het in Zoetermeer niet lukken.

Maar vraag het even aan hun, zij hebben ongetwijfeld het juiste antwoord.

Dank. Ga ik doen.
 
dat is niet echt prettig, die warme lucht van jou vers geperste...uhh.. trekt natuurlijk omhoog in dat snoepje :\
 
Laatst bewerkt:
Je kentekenplaat zit wat ver naar voren, daar hebben ze een punt. Hij is dan onder 45 graden vanaf de andere kant niet te zien, en niet te flitsen.

Achterveren zijn niet verplicht, ook niet als ze er af fabriek wel op zaten. Er staat hier op het forum zelfs een brief van de RDW waar dat letterlijk verteld wordt. Ergens onder Choppers.

Spatborden moeten weer wel volgens de regeling voertuigen dus daar zit je ook aan vast.

Ik zou voor nu een setje spatborden regelen en monteren, met de kentekenplaat er op.
Veren zou ik uit pure dwarsheid er af laten. Nu meteen de RDW mailen of het toegestaan is de achterveren te verwijderen. Dan naar het politieburo om hem te laten zien. RDW antwoord meenemen en laat ze dan maar uitleggen hoe het zit.

Als je je kenteken terug hebt de spatborden er weer af en de kentekenplaat naar de zijkant.

Daarna pas dingen met de RDW gaan uitzoeken, zoals herkeuren of zo.


Schitterend apparaat trouwens.

~[edit] gevonden:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/183148/2/een-verlast-frame-3.html
 
Laatst bewerkt:
Laat oom agent lekker de papieren houden. Koop een ander CB frame en bouw hem weer op zoals jij dat wil. Dat is goedkoper als aanpassen en keuren.
Loop je wel het risico dat je nogmaals aangehouden wordt, maar dat hoort nu eenmaal bij zo'n verbouwing.
 
Ik vind het eigenlijk wel een grappige en aparte motor, moeten eigenlijk nog andere handvatten op, ik heb geen advies voor je maar ik vraag me af omdat agent al lastig doet of je motor eigenlijk nog wel verzekerd is.

Heb je trouwens al door de regen gereden hihi
 
Terug
Bovenaan Onderaan