Gebitchslapped door oom agent

Knipperlichten: Monteren
Spatbord: Tijdelijk een sloper monteren waar dan ook je kenteken en achterlicht op kan.
Achterveren: Hoeven er niet op! Ook ik heb dat eens nagevraagd (en dat ging notabene over een permanente aanpassing (lassen)):

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

De aanpassing van de achterbrug is niet keuringsplichtiog. Wanneer de wielbasis niet wijzigt hoeft u verder niets te doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
 
Laatst bewerkt:
Veren hoeft niet.
Spatbord en kentekenplaat wel.
Let ook op de verlichting (raw's).

Welke eisen zijn er qua spatbord? Kom ik in de RDW regeling voertuigen niet tegen, behalve dat carrosseriedelen deugdelijk bevestigd moeten worden.

Het kenteken verder naar achter verplaatsen is voldoende volgens de regels?

Verplichting richtingaanwijzers is pas vanaf een bepaald bouwjaar. Ik dacht 1994?
 
Laatst bewerkt:
Welke eisen zijn er qua spatbord? Kom ik in de RDW regeling voertuigen niet tegen, behalve dat carrosseriedelen deugdelijk bevestigd moeten worden.

Het kenteken verder naar achter verplaatsen is voldoende volgens de regels?

Verplichting richtingaanwijzers is pas vanaf een bepaald bouwjaar. Ik dacht 1994?

Raw's zijn verplicht; deze zaten er op bij de oorspronkelijke goedkeuring van het model.

Kentekenplaat moet in t middan van het spatbord, x cm van de grond, enz enz. Gewoon een origineel 2e handsje pakken en even monteren.
 
Spatbord moet afdekken van af de voorzijde tot tenminste over de steekas.
(dus zweedse stijl kom je net mee weg)

RAW moeten aanwezig zijn als je uitgaat van typegoedkeuring maar motorfietsen voor juni 1995 hoeven ze niet perse te hebben. Let wel: als ze erop zitten moeten ze werken en gebruikt worden.

Mijn ervaring is als het aan de algemene voertuigeisen voldoet doen ze niet moeilijk.

Nu met inname kenteken is het wel beter om gezever te voorkomen orginele delen monteren en kenteken ophalen.

Daarna aanpassen binnen de gestelde limieten.
 
zonder vering? hoe rijdt dat dan wel in een bocht of over kasseibaantjes etc? bizar.. dacht echt dat dat essentieel was voor de weglegging en het rijgedrag, anders zouden ze toch ook gewoon formule 1 wagens zonder vering maken :-)
 
zonder vering? hoe rijdt dat dan wel in een bocht of over kasseibaantjes etc? bizar.. dacht echt dat dat essentieel was voor de weglegging en het rijgedrag, anders zouden ze toch ook gewoon formule 1 wagens zonder vering maken :-)

Net als een fiets. Het hobbelt iets meer. Enige vering zit in het zadel en in de banden.

Waarom? Soms gaat vorm boven functie.
 
zonder vering? hoe rijdt dat dan wel in een bocht of over kasseibaantjes etc? bizar.. dacht echt dat dat essentieel was voor de weglegging en het rijgedrag, anders zouden ze toch ook gewoon formule 1 wagens zonder vering maken :-)

Soms gaat het niet om wegligging en über performance..

Google: Hardtail
 
@sabrebandit

Zet je PB eens aan, wellicht kan ik je ergens mee helpen (achterspatbord, door mij handgemaakt en he-le-maal in bobber stijl, maar niet nodig wegens beëindiging project).
 
Waarom? Soms gaat vorm boven functie.

Een hardtail is mooi, maar maak dan een echte hardtail. En niet door de vering te vervangen door een ijzeren stangetje :')



Kijk, dit is een hardtail hardtail z 750 (hoewel wel erg jammer van het prachtige plunjerframe :X )
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik zou naar de RDW gaan.

- Kenteken moet geplaatst zijn, zodat deze valt tussen de langsvlakken van de motorfiets, waar deze het breedst is --> Naast het wiel is dus toegestaan, mits leesbaar vanuit een hoek van 30 graden vanaf de andere zijde.

- Vering hoeft niet aanwezig te zijn. Er wordt alleen gesteld dat de vering deugdelijk moet werken. Dit is geen eis voor het aanwezig zijn.

- Er worden eisen gesteld aan de aanwezige kuipdelen/spatborden. Niet aan de aanwezigheid ervan.

Ik ben tussen het werk door al een paar dagen bezig om in contact te komen met de RDW via terugbelformulieren B|
Als ik morgen niet wordt gebeld ga ik naar de balie hier in Zoetermeer.
Ik had graag direct contact gelegd met het keuringsstation van de RDW in Waddinxveen, maar daar staat geen telefoonnummer van op de RDW-site.

Ik wil dit toch via de RDW proberen te regelen, om op één of andere manier een aantekening op mijn kenteken te krijgen, waarop staat dat de aanpassingen zijn goedgekeurd.

Dus geen eigenbouw via Lelystad (onhaalbaar), maar een aangepast fabriekskenteken.....
 
Een hardtail is mooi, maar maak dan een echte hardtail. En niet door de vering te vervangen door een ijzeren stangetje :')



Kijk, dit is een hardtail hardtail z 750 (hoewel wel erg jammer van het prachtige plunjerframe :X )
;) Ik weet het, een paar strutts plaatsen is geen hardtail maken, maar dat vereist toch wel wat specifieke kennis, betreft fixeren van het frame.......
Zover ben ik nog niet.
 
Juist niet, anders had hij wel een boete gehad.

Heb ik dus:

full
 
Oom agent weer tegen komen :+

Spul er af schroeven, papieren inleveren op het bureau, alles er weer opschroeven.

Spul erop schroeven, papieren halen op het bureau, dan alles er weer af schroeven.

Spul er af schroeven, papieren inleveren op het bureau, alles er weer opschroeven.

Spul erop schroeven, papieren halen op het bureau, dan alles er weer af schroeven.

Spul er af schroeven, papieren inleveren op het bureau, alles er weer opschroeven.

*D

Wordt lastig met het subframe wat er dan steeds op en af moet. Zie bekeuring.
Eerst ga ik luisteren naar de RDW.
 
Je kentekenplaat zit wat ver naar voren, daar hebben ze een punt. Hij is dan onder 45 graden vanaf de andere kant niet te zien, en niet te flitsen.

Achterveren zijn niet verplicht, ook niet als ze er af fabriek wel op zaten. Er staat hier op het forum zelfs een brief van de RDW waar dat letterlijk verteld wordt. Ergens onder Choppers.

Spatborden moeten weer wel volgens de regeling voertuigen dus daar zit je ook aan vast.

Ik zou voor nu een setje spatborden regelen en monteren, met de kentekenplaat er op.
Veren zou ik uit pure dwarsheid er af laten. Nu meteen de RDW mailen of het toegestaan is de achterveren te verwijderen. Dan naar het politieburo om hem te laten zien. RDW antwoord meenemen en laat ze dan maar uitleggen hoe het zit.

Als je je kenteken terug hebt de spatborden er weer af en de kentekenplaat naar de zijkant.

Daarna pas dingen met de RDW gaan uitzoeken, zoals herkeuren of zo.


Schitterend apparaat trouwens.

\[edit] gevonden:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/183148/2/een-verlast-frame-3.html

Dank. Is erg verhelderend. Ik hoop op dezelfde reactie van de RDW.
 
Ik had graag direct contact gelegd met het keuringsstation van de RDW in Waddinxveen, maar daar staat geen telefoonnummer van op de RDW-site.

Astu...

RDW Waddinxveen
Coenecoop 290
2741 PL Waddinxveen
telefoon: 0900 - 0739
 
Laatst bewerkt:
-offtopic-
Wat een bruut machientje heb je gemaakt na onnoemelijk veel uurtjes prutsplezier! :P
Zag je vorige week rijden, deed me ff 2 x kijken!
Complimenten!

Succes met de afhandeling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan