Gebroken uitlaat repareren ?

fro

MF'er
29 mei 2003
32
0
Haarlem
Rij ik vanmiddag heel relaxed op m'n Div900, valt m'n halve uitaatsysteem op de weg..... B|
Vlak voor de einddemper is pijp gewoon gebroken. Er zit dus nog ca. 2 cm pijp in de demper......

Is dit nog enigszins zinvol te repareren (lassen ?) of mot ik aan een vervangende 4-2- verdeler ?

P.S. poging om strook blik om de pijp te wikkelen en met zware klemmen vast te zetten geeft niet zo'n solide gevoel (bovendien krijg je d'r pijn van in je jatten, want dat spul is hardstikke scherp.....)
 
Rij ik vanmiddag heel relaxed op m'n Div900, valt m'n halve uitaatsysteem op de weg..... B|
Vlak voor de einddemper is pijp gewoon gebroken. Er zit dus nog ca. 2 cm pijp in de demper......

Is dit nog enigszins zinvol te repareren (lassen ?) of mot ik aan een vervangende 4-2- verdeler ?

P.S. poging om strook blik om de pijp te wikkelen en met zware klemmen vast te zetten geeft niet zo'n solide gevoel (bovendien krijg je d'r pijn van in je jatten, want dat spul is hardstikke scherp.....)
Blik roest sowieso als een gek en als het dan roest, dan trilt de bopel zo los denk ik. Heb je geen foto?
 
Pijp is 'gewoon' gebroken....breuk is zo 'clean'dat ik eerst dacht dat de demper er af was geschoven. Wel een klein beetje pekelschade, want de klem waarmee de demper aan de pijp vastzit(zat!) brak af zodra ik er een dopje 12 opzette....
 
Is dan gewoon een productie foutje denk ik.
Met een CO2 las apparaatje is het heel goed te repareren als het niet te ver door is geroest, anders kan je er een stukje vervangings pijp tussen lassen.
 
Nee, de vrouw vindt dat zeker niet goed (ook niet op andere tijden :X ), maar is nu bezig met :z dus heb ik ff tijd om te kletsen hiero.


hmm dan moet je op n8topic komen joh, daar wordt heel wat afgekletst
althans nu niet meer, maar zijn vandaag weer goede 150 posts gedaan in 2,5 uur tijd

Wuf gaat gauw slapen en wenst u een prettige nachtrust toe

@fro: heel veel succes met je uitlaat. weet wat het is, heb het zelf ook zon beetje bij al mijn motoren gehad. helaas bij mij bleken ze volledig doorgeroest te zijn altijd ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan