Gebruik achterrem bij bv keren op de weg

Tuurlijk haal je de meeste remkracht uit je voorrem, daar verplaatst al het gewicht zich immer naartoe. Daarom heeft mijn Intruder alleen aan de voorkant een schijf (helaas van waaibomen kwaliteit) en achter trommeltje. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat een sportmotor relatief minder vertraging uit de achterrem haalt, maar hebben jullie het weleens geprobeerd? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik bedoel: niet met het achterwiel los een noodstop met achterrem en zonder. Lijkt mij dat je ook dan toch meters kan winnen door de achterrem te gebruiken.

Moet je voorstellen: vorig jaar vertelde iemand (net afgereden, huurmotor) mij dat hij de voorrem niet gebruikte omdat je de meeste vertraging uit de achterrem zou halen |( ;(

Toch handig die choppers: kan je bochtjes mee draaien :9 :P

Maximaal te halen remkracht = wrijvingscoefficient tussen band(rubber) en weg(asfalt) * de verticale kracht op de band (gewicht)

Als ik voor de maximale wrijving gebruik (tegen blokkeren aan rem), is de verticale kracht op het achterwiel 0, dus ook de remkracht 0. Als ik nog druk op het achterwiel houd, betekent dat domweg dat ik nog niet maximaal rem. Bij fietsen waarbij je het achterwiel niet losremt, voegt de achterrem wel wat toe aan de totale remkracht.

Ik geloof trouwens dat ene J vd Goorbergh ook alleen maar voor remt.
 
Nu we toch allemaal aan het remmen zijn. Ik heb gesinterde blokken. Zelf vind ik dat deze erg slecht remmen op natte schijven. Volgens mijn dealer valt dat wel mee en komt dat meer omdat ik op het droge al redelijk hard rem. Kan dat kloppen of moet ik gewoon aan een andere merk blokken?
 
Ik rij niet zo vaak verkeerd :P
Ik wel eens, en zeker met de vakantie krijg je dan dit soort gevallen...
misc.php


niet dat het errrugh is

Bijlage: doodlopend.jpg
 
Ik keer met mijn motor zonder mijn achter rem te gebruiken.
Ik blijf op de motor zitten en de rest met de benen.
Gaat best zo.
 
Aj , probleem.Ik heb geen bok.Wat dan ? :+
Effe in de vrij, op de jiffy, kantelen & draaien maar... :P

Ik gebruik vaak niet de achterrem... Keer gewoon waar het breed genoeg is... drie keer krapper moeten keren, 1 keer motor halverwege uit (800 tpm + rem + ZX-6R = geen draaiende motor...) 1 keer no problem, 1 keer net te snel gekeerd en ongeveer 20 cm de berm in... Was een van de makkelijkste op de lesmotor, maar wil niet echt lukken op de Kawa...

Normaal remmen: Lang niet altijd met de achterrem...

Hard remmen: Meestal geen achterrem, afremmen op de motor...

Noodstop: Achterwiel los, dus geen achterrem... (Iets minder knijpen = misschien aan te raden... }) )

Remmen op grind ed: rustig voor, iets meer achter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan