gebruik inrit

ratelketting

Die hard MF'er
9 mrt 2003
355
0
Enschede
Bij de meeste inritten heb je een witte streep, normaal rijd je altijd links ervan (tussen de twee trepen) maar ik zie ook wel eens sommige weggebruikers aan de rechterkant ervan rijden. Vooral vrachtwagenchauffeurs doen dat.
Is de recterkant eigenlijk niet bedoeld als vluchtstrook ? Of mag je het ook gebruiken om anderen voor telaten gaan omdat jezelf niet zo snel bent ?
 
Bij de meeste inritten heb je een witte streep, normaal rijd je altijd links ervan (tussen de twee trepen) maar ik zie ook wel eens sommige weggebruikers aan de rechterkant ervan rijden. Vooral vrachtwagenchauffeurs doen dat.
Is de recterkant eigenlijk niet bedoeld als vluchtstrook ? Of mag je het ook gebruiken om anderen voor telaten gaan omdat jezelf niet zo snel bent ?


ghe zou er maar tussen blijven rijden... kost je anders 144 euro ls de sjerrif je spott ...... (spreek uit ervaring zeg maar....) is idd vluchtstrook
 
Bij de meeste inritten heb je een witte streep, normaal rijd je altijd links ervan (tussen de twee trepen) maar ik zie ook wel eens sommige weggebruikers aan de rechterkant ervan rijden. Vooral vrachtwagenchauffeurs doen dat.
Is de recterkant eigenlijk niet bedoeld als vluchtstrook ? Of mag je het ook gebruiken om anderen voor telaten gaan omdat jezelf niet zo snel bent ?
NIemand mag over de vluchstrook rijden ook motorrijders niet |(
Is alleen voor politie,ambulance bestemd of bij pech mag je hem daar neerzetten.
Heb zelf op de moto omdat ik effe langs de file wou over de vluchtstrook heen 150 pleuroos boete gehad :(
 
Ja het gaat inderdaad om de inrit van een snelweg,
het is niet zo dat ik er zelf wil rijden, wat mij opvalt is dat vrachtwagens dat vaak doen, dan gaan ze helemaal rechts rijden. Dan haal ik ze gewoon in, maar wat ik me dus afvraag is waarom ze naar rechts gaan. Zijn ze zo sympathiek om mij door te laten of is het iets anders ???
 
NIemand mag over de vluchstrook rijden ook motorrijders niet |(
Is alleen voor politie,ambulance bestemd of bij pech mag je hem daar neerzetten.
Heb zelf op de moto omdat ik effe langs de file wou over de vluchtstrook heen 150 pleuroos boete gehad :(


:9 jij ook al, ghe zullen we samen bezwaar aantekenen???
 
Op die plaatsen haal ik dus never nooit in. Ik zie altijd auto`s en Vrachtwagens een stukje vluchtstrook mee pakken en daarna de bocht wijd pakken om zo weer op de "normale" strook te komen. Je zal er maar net naast zitten.
 
Op die plaatsen haal ik dus never nooit in. Ik zie altijd auto`s en Vrachtwagens een stukje vluchtstrook mee pakken en daarna de bocht wijd pakken om zo weer op de "normale" strook te komen. Je zal er maar net naast zitten.

ik zie helemaal naar rechts gaan waardoor je strook helemaal open staat. Maar is erverder helemaal geen regel die dit toestaat ?
Je mag in principe ook niet over een verdrijvingsvlak rijden, maar als datverkeersdoorstroming ten goede komt mag het weer wel.
 
Op vrijdag 16 mei 2003 19:34 schreef ratelketting het volgende:Je mag in principe ook niet over een verdrijvingsvlak rijden, maar als datverkeersdoorstroming ten goede komt mag het weer wel.
Zeker heel lang geleden je theorie examen. ;(
 
NIemand mag over de vluchstrook rijden ook motorrijders niet |(
Is alleen voor politie,ambulance bestemd of bij pech mag je hem daar neerzetten.
Heb zelf op de moto omdat ik effe langs de file wou over de vluchtstrook heen 150 pleuroos boete gehad :(

[me]hoffer denkt dat het voor iedereen veiliger is als aprilia smoke op de vluchtstrook rijdt ;) [/me]
 
Daarbij, ligt zo'n vluchtstrook niet altijd vol met troep wat dan uiteindelijk toch maar weer op je banden terecht komt...?
 
Daarbij, ligt zo'n vluchtstrook niet altijd vol met troep wat dan uiteindelijk toch maar weer op je banden terecht komt...?

voor de duidelijkheid: volgens mij mag je ook niet over de vluchtstrook rijden maar er zijn mensen die dat wel doen, wat ik me afvraag is of ze dat doen om je de ruimte te bieden ?
 
Ieder mens is geneigd om een bocht zo strak mogelijk te nemen. Een gevoel van veiligheid omdat het dan lijkt alsof je nog ver van de vangrail afzit waar je hoogst waarschijnlijk in vliegt. De vangrail aan de binnenkant is wel heel moeilijk om in terecht te komen hè. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan