Gebruik motorhoes in de schuur!

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Met dit koude weer heb ik mijn motor met een (motor)afdekhoes afgedekt in de schuur. Het geval wilt alleen dat er dan vrij veel condens op de banden komt. De rest van de motor trekt niet of nauwelijks condens aan.

Er zit geen verwarming in de (stenen)schuur. Het gekke is dat er op de fietsen in de schuur geen condens zit |(
Toen ik de afdekhoes eraf haalde trok het condens wel langzaam weer weg.

Is het nu dan beter de motor niet meer af te dekken?? :?
De afdekhoes is trouwens speciaal tegen vocht.

Heb hem er nou maar even afgehouden, kijken hoe het morgen ervoor staat :Z
 
Je banden kunnen wel tegen een beetje vocht. Als dat het enige is zou ik die hoes lekker blijven gebruiken.
 
Dan is de binnenkant van de hoes al vochtig of nat. Als je de motor nat weg zet blijft er ook heel lang condens op zitten.
 
Alleen mijn banden trekken inderdaad condens aan, de rest blijft lekker droog.
Het gekke is dat ik de motor droog in de schuur heb gezet |(

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kou vanaf de grond naar boven komt, en zodoende onder de hoes komt en blijft hangen :?
De banden zijn hier natuurlijk gevoeliger voor. Het belangrijkste is dat het hart droog blijft :}
 
Heeft het er niet mee te maken dat je geen "ademende" hoes hebt :? Je zet de motor dus begrijp ik warm weg en doet er een hoes over. Doordat de hoes niet "ademend"is kan de warmte niet weg en vormt er zich condens onder de hoes. Zo heb ik het mij uit laten leggen althans. Voorheen had ik een hoes waar van buitenaf geen vocht door kon maar van binnenuit wel vocht uit kon, Kostte wel wat, maar had dus nooit last van jouw probleem. Tegenwoordig staat ie gewoon in de stenen berging met een oude dekbedovertrek er overheen. Lijkt net een pyama :+ Ik gooi er trouwens pas iets overheen als ie is afgekoeld. Voorheen stond mijn motor buiten onder een afdakje en dekte ik hem wel warm af. Daarom kocht ik destijds een zogenaamde ademende hoes.
 
full
 
Vraagje - waarom zou je een hoes over een motor gooien die binnen staat?
Heb ik ook, dikke deken over de motor, in de garage.
Fietsen staan er ook naast. Er is wel eens een fiets tegen die deken aan gevallen toen had de motor geen schade. Zonder deken ga ik dit niet proberen.
 
ik heb er altijd een 2 persoonsdekbedhoes over liggen die ik uit elkaar gescheurd heb bedekt mijn motor helemaal en werkt perfect tegen stof
 
Ik doe het toch voornamelijk om vocht/condens tegen te gaan *D
Of het echt vochtig in de schuur is? Nee, maar ook niet echt comfortabel.
Een mooie bijkomstigheid is inderdaad dat je motor stofvrij blijft :}

Heb de afdekhoes er maar even afgehouden, totdat het condens helemaal weg is. Een ademende afdekhoes aanschaffen is inderdaad een goed idee, wanneer ik hem helemaal winterklaar heb gezet.
 
Na het rijden laat ik m helemaal afkoelen onder de motorport en daarna gaat ie de schuur in met een oud dekbedovertrek tegen stof en vallende weet ik veel wat. Als de motor nat is laat ik m onder de motorport staan, dan kan ie daarna droog de schuur in alvorens het laken erover gaat. Ook fijn met poetsen als het regent zoon afdak.
 
Ik heb mijn motor jaren lang buiten gehad onder een ademende hoes (eentje van bijna 100 guldentjes, dus zeker niet de goedkoopste). Toch had ik last van condensvorming en roest. Daarna stond hij in een onverwarmde garagebox (onbedekt) en ik heb sindsdien geen last van roest meer. Tegenwoordig staat hij in een verwarmde schuur....

En de motorhoes? Ach, ik gebruik hem eigenlijk bijna niet meer. Alleen als de brommer buiten moet slapen gebruik ik hem nog.
 
Als je de motor in de winter
niet gebruikt kun je er ook
plastik folie om heen doen
dichtplakken en vochtvreter
erbij.
 
Als je motor ook vochtig wordt onder je hoes kan je misschien ook zo'n vochtopnemende zak aan je motor hangen. http://www.louis.de/_10b616573b7ae273803e20ace5fa95125f/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=560&wgr=350&total=14&anzeige=0&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D560%252526wgr%25253D350%252526page%25253D0&artnr_gr=10005049 (zoals deze bijvoorbeeld)
 
Binnen niet afdekken is beter, eigenlijk is afdekken alleen raadzaam als ie buiten moet staan in de regen. Druppels houdt een hoes wel ff tegen, maar de gevolgen van vochtige lucht en condens maak je alleen maar erger met een hoes.

suc6
 
Binnen niet afdekken is beter, eigenlijk is afdekken alleen raadzaam als ie buiten moet staan in de regen. Druppels houdt een hoes wel ff tegen, maar de gevolgen van vochtige lucht en condens maak je alleen maar erger met een hoes.

suc6

Idd want ik heb ook zon ovnverwamde en vochtige schuur.

Niet doen dus, dat afdekken!

Of een portable olie cvtje kopen..
 
Je kunt een paar oude verhuisdozen versnijden en deze op de vloer leggen onder de motor. Karton helpt goed tegen condensvorming!

ps vraag maar aan een dakloze :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan