gebruikers comfoor gehoorbescherming.....

Ik heb onlangs de rode filters ( i.p.v. de standaard groene ) gekregen maar vind toch het geluid van rijwind ( 140 - 160..... kruissnelheid :] nog hinderlijk aanwezig. Zijn er hier gebruikers met andere filters en wat is jullie ervaring ???
( het gaat van Groen, Geel, Oranje, Rood, Paars, Blauw tot en met zwart) Hoeveel dB heeft rijwind eigenlijk :?
 
ik heb groene idd kan wel ook wel een zwaardere gebruiken denk'k maar ligt vooral aan je helm
 
if nothing helps anymore, use 'herrie stoppers' van de Gamma! Hoor je echt niets meer!
 
Rood ...

Groen is goed als je veel op de provinciale wegen rondvliegt. Redelijke demping en toch omgevingsgeluid. Omdat ik veel op de snelwegen rondhang vond ik het toch iets te weinig en heb ze geruild voor de rode. Die dempen best aardig maar niet alles. Boven de 120 hoor je best nog wel een hoop herrie maar ik heb geen last van fluitende oren of irritatie. Het gaat er immers niet om dat je alles dempt (gevaar kun je soms aan horen komen) het gaat erom dat je het geluid zo ver terugbrengt dat je oren heel blijven.

Ik kies dus voor rood !
 
Ik heb de groene... Dempen beneden de 100 prima, maar op de snelweg word het snel minder. Heeft ook wel wat met m'n helm te maken, is ook niet 1 van de stilste modellen.
 
Ik gebruik ook de groene, maar alleen voor korte stukken omdat ze nog behoorlijk wat rijlawaai doorlaten. Bij normaal snelwegwerk heb ik toch nog een behoorlijk "donderhoofd".

Bij 270km/h is het niks in ieder geval :D. Als het snel gaat dan gebruik ik ook liever die gele schuimdingen, dan heb je echt helemaal nergens meer last van.
 
Heb gewoon van die oranje 3M gevallen... nooit veel aandacht aan besteed eigenlijk. Zonder oordopjes is 't niet lang uit te houden op de snelweg, met oordopjes gaat 't goed. Wist niet eens dat er meerdere kleuren waren joh :+
 
Ik zag laatst iemand die had oordoppen op maat laten maken. Daarin zat ook een bepaalde "demp chip" :? .

Ik zou daar wel wat meer over willen weten, heeft iemand wat info over de kosten en de werking etc?

Grz,

Mark
 
Ik gebruik ook die groene filters en ben daar best tevreden over. Ik heb wel gemerkt dat je ze echt goed in je oor moet inbrengen. Dus het buisje gebruiken dat erbij zit en hem dan goed je oor in draaien. Je moet ze dus ook even op maat maken voor jezelf. Dus buisje inkorten en eventueel de schelpjes wat bijknippen.
Knip die buisjes niet te kort anders krijg je ze bijna niet meer uit je oor.
Doe je dit niet dan laten ze idd wel wat irritant wind geruis door.
Maar al zitten ze goed dan werkt het prima!
 
Ik gebruik ook die groene filters en ben daar best tevreden over. Ik heb wel gemerkt dat je ze echt goed in je oor moet inbrengen. Dus het buisje gebruiken dat erbij zit en hem dan goed je oor in draaien. Je moet ze dus ook even op maat maken voor jezelf. Dus buisje inkorten en eventueel de schelpjes wat bijknippen.
Knip die buisjes niet te kort anders krijg je ze bijna niet meer uit je oor.
Doe je dit niet dan laten ze idd wel wat irritant wind geruis door.
Maar al zitten ze goed dan werkt het prima!
Volgens mij hebben we het hie over op maat gemaakte oordoppen hoor.... :?
 
Ik heb ze op maat laten maken bij Earmo

Super, nou moet ik wle zeggen dat ik daar ook de zwaarste filters in heb laten zetten.. maar nu ist perfect, mede dankzij super pasvorm (natuurlijk).

Verder vin dik het inbrengen veel gemakkelijker dan die foam dingen, zit je maar me te rollen enzo
 
Ik weet dat je oordopjes op maat kan laten maken met een filter erin die alleen bepaalde frequenties filterd(t)?
Zo kun je wel gewoon praten met iemand maar zodra er bijv. een hoge toon aan komt zetten word die gefilterd (t)? 8-)

Die dingen zijn wel vrij prijzig.
Maar op: http://motor.pagina.nl en dan naar gehoorbescherming, kun je op al je vragen een antwoord vinden. :} :}
 
Volgens mij hebben we het hie over op maat gemaakte oordoppen hoor.... :?

Volgens mij heeft Rayman (net als ik) Alpine's. Ik ben ook wat aan het knippen geweest maar ik vindt het nog steeds niet echt fijn. Die inbrenhuls krijg ik met geen mogenlijkheid in m'n oor, maar na ongeveer de helft van het materiaal er af geknipt te hebben, krijg ik de dopjes wel aardig in m'n oren (smalle gehoorgangen of zo). Alleen willen ze soms erg slecht weer naar buiten komen :( . Toch maar eens van die earmo's fiksen denk ik.

Ik gebruik trouwens de gele filters (zitten ook lichtere groene bij_, en die zijn voor mij dempend genoeg :]
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik idd die doppen van Alpine.
Werkt prima en lekker goedkoop in vergelijking met die op maat gemaakte doppen.
 
Ik heb wel de op maatgemaakte gehoorbeschermers:EARfoons (van EARmo 038-4210303) ik heb ze al sinds 1997 in bezit. Het voordeel hiervan is dat je goed beschermt bent en goed wordt afgesloten van de buitenwereld, d.m.v. het filtertje hoor je toch een top geluid van je motor en je hoort je radio/intercom perfect maar de gevaarlijke tonen worden gefilerd. 8-)
 
Ook die dingen van Alpine...

M'n vriendin vond dat ik bar slecht luisterde, dus
heeft ze eerst maar eens een paar van die dingen aangeschaft (heeft
uiteindelijk niets geholpen)

Zijn perfecte dingen opzich, maar zoals al gezegd werd moet je
ze wel eerst "voorbewerken" voordat ze goed zitten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan