Gebruikerservaringen gezocht voor BMW K1200

23 feb 2005
5
0
Zandvoort
Hallo allemaal,

Ongeveer twee jaar geleden besloten om nu eindelijk es een keer "jong & betrouwbaar" te gaan rijden en een BMW K1200GT aangeschaft. Toen ik de motor kocht was ie 5 mnd oud en nog geen 6000 km op de teller. Sindsdien met veel plezier rondgereden, maar de betrouwbaarheid en onderhoudskosten vallen me vies tegen.
Drie weken geleden weggebracht voor een standaard 40d km beurt, koste me maarliefts 870 euro. Daarna viel het me op dat de koppeling bij zware belasting doorslipt(e), dealer gaf aan dat dit niets met de beurt te maken kan hebben; koppeling en/of koppelingscilinder versleten ?!?!?!?
Vandaag wilde ik van mn werk wegrijden en wilde de koppeling niet meer ontkoppelen. Blijkt het complete resevoir leeg te zijn, dus toch de koppelingscilinder kapot....... Heb begrepen dat me dit zo 1300 euro zou kunnen gaan kosten !

Hiernaast over de afgelopen 2 jaar:

- iedere winter startproblemen; capaciteit accu/dynamo schijnt onvoldoenden te zijn (gebruik expres al geen alarm/handvatverw) ???
- op snelweg spontaan scharnierpunt van mn rechtervoetpendaal afgebroken

Ik zit me nu af te vragen of dit alles normaal is, of dat ik gewoon bijzonder veel pech heb, maw moet ik dit ding zo snel mogelijk wegdoen of niet ???? Heb hiervoor nagenoeg probleemloos 120.000 km gereden met mn 85er gpz600r, zou kwalitatief toch op een veel lager niveau moeten staan ?

IK BEN HEEL ERG BENIEUWD NAAR JULLIE ERVARINGEN MET DE K1200 (GT/RS/LT).

Alvast bedankt voor de moeite,

Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan