Gecombineerd remsysteem

Jerry1290

Rookie
16 mei 2022
2
0
Hallo,


Ik heb een KTM 1290T uit 2017.
In de handleiding staat dat je d.m.c. de voorremhandle tevens de achterrem bediend. Echter verderop lees ik dan weer dat het hier alleen de werking van het (cornering) abs betreft.
Weet iemand hoe dit zit. Is het nou een soort DCBS . En zo ja hoe is de remverhouding dan ?

Thanx.
 
Hallo,


Ik heb een KTM 1290T uit 2017.
In de handleiding staat dat je d.m.c. de voorremhandle tevens de achterrem bediend. Echter verderop lees ik dan weer dat het hier alleen de werking van het (cornering) abs betreft.
Weet iemand hoe dit zit. Is het nou een soort DCBS . En zo ja hoe is de remverhouding dan ?

Thanx.
Ik heb er ook zo eentje.
Het lijkt helemaal niet op DCBS, daar heb je inderdaad een verhouding.
Bij de KTM is alles elektronisch geregeld door het Bosch systeem.
Het is een dynamisch systeem dat berekening maakt om de output te bepalen.
Waarom wil je de verhouding weten?
Het systeem werkt aardig goed, behalve dat de abs veel te vroeg ingrijpt.
 
Dat maakt het al een stuk duidelijker... het was meer nieuwsgierigheid omdat met name de handleiding (althans niet voor mij..) er niet helemaal duidelijk over was of de achterrem nu "mee doet" wanneer je de handle gebruikt. Ook in de vele reviews wordt niet echt duidelijk hoe of wat, omdat er vaak verschillende termen door elkaar wordt gebruikt. Persoonlijk vind ik het los van elkaar bedienen van voor- en achterrem het prettigst..
 
Dat maakt het al een stuk duidelijker... het was meer nieuwsgierigheid omdat met name de handleiding (althans niet voor mij..) er niet helemaal duidelijk over was of de achterrem nu "mee doet" wanneer je de handle gebruikt. Ook in de vele reviews wordt niet echt duidelijk hoe of wat, omdat er vaak verschillende termen door elkaar wordt gebruikt. Persoonlijk vind ik het los van elkaar bedienen van voor- en achterrem het prettigst..
Als je flink remt met de voorrem merk je toch niet of de achterrem wat doet,dus wat maakt het uit
Achterrem wordt toch weinig tot niet gebruikt
 
Dat maakt het al een stuk duidelijker... het was meer nieuwsgierigheid omdat met name de handleiding (althans niet voor mij..) er niet helemaal duidelijk over was of de achterrem nu "mee doet" wanneer je de handle gebruikt. Ook in de vele reviews wordt niet echt duidelijk hoe of wat, omdat er vaak verschillende termen door elkaar wordt gebruikt. Persoonlijk vind ik het los van elkaar bedienen van voor- en achterrem het prettigst..
De achterrem wordt progressief minder naarmate je harder remt met de voorrem.
Rij er eerst een wat kilometers mee, dan zal je het wel appreciëren.
Het systeem is helemaal niet zoals DCBS van Honda.
Veeel beter en minder opvallend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan