gecombineerd remsysteem?

Er zijn tegenwoordig veel fietsen met gecombineerd
remsysteem.
De meeste zijn halfgecombineerd. D.w.z. dat je met
de vooremhandel je voor en achterrem bediend en met
de achterrempook alleen je achterrem.
Bij bmw hebben ze ook een volledig gecombineerd remsysteem.D.w.z. dat je met de achterrempook ook
beide remmen bediend.
Nu heb ik geleerd dat je als 8tjes en dat soort
gedraai gaat doen je met de achterrem de boel onder
controle houd (ketting gespannen houden en snelheid regelen).Hoe zit dat dan met een volledig gecombineerd
remsysteem (is een naam voor maar weet ik effe niet). Valt de motor dan niet om als je beide remmen
bediend? Of ken je het systeem uitschakelen?
 
Heb het alleen over volledig gecombineerd.
Half hoeft ook niet uitgeschakeld te worden,
omdat de achterrempook nog altijd alleen maar
de achterrem bediend. (beter lezen :) )

Zoals ik het begrepen heb en als ik de remleidingen naloop klopt dat ook:

Bij DCBS bedien je met je achterrem de 2 buitenste cilinders van je achterremklauw en de binnenste cilinder van je voorrem-klauwen. Rem je met je hendel (stuur), dan bedien je de 2 buitenste cilinders van je voorrem-klauwen en de binnenste cilinder van je achterrem.

Voor volledige remactie dus toch nog beiden bedienen.

Correct me if I'm wrong......
 
Bedankt voor info maar,
b2 nog beter lezen .
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg dus hoe het zat met volledig gecombineerd
systeem . beide poken bedienen bijde remmen.
Dat je de andere half-systemen ook
wel of niet uitschakelen maakt niks uit.
Het ging erom dat als je bijzondere verichtingen
doet (8tjes etc.) dat je dan alleen je achterrem
mag gebruiken volgens mijn rijleraar, anders val
je om. In een bocht met je voorrem remmen lijkt
me ook niet zo slim.

Ben ik dan echt zo onduidelijk?
 
Daar ben ik ook erg slecht in. Ik weet nog wel op de MFCD dat ik alleen met mijn gas en koppeling speelde i.p.v. de achterrem te gebruiken door dit systeem, wat wel aardig lukte.

Vraag fff Landsaru en Fastnappie naar hun ervaringen met byzondere verrichtingen....
 
Bedankt voor info maar,
b2 nog beter lezen .
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg dus hoe het zat met volledig gecombineerd
systeem . beide poken bedienen bijde remmen.
Dat je de andere half-systemen ook
wel of niet uitschakelen maakt niks uit.
Het ging erom dat als je bijzondere verichtingen
doet (8tjes etc.) dat je dan alleen je achterrem
mag gebruiken volgens mijn rijleraar, anders val
je om. In een bocht met je voorrem remmen lijkt
me ook niet zo slim.

Ben ik dan echt zo onduidelijk?

Ik antwoordde enkel op het laatste gedeelte van je post: nl. of je die systemen ook kan uitschakelen.
Hoe het zit met je manoeuvres kan ik niet zeggen uit eigen ervaring, enkel dat het niet simpel is (heb een maat met DCBS en die heeft er inderdaad al op gevloekt, en ook op rijvaardigheidstraining zeiden ze dat het geen goed systeem is voor je manoeuvres)
 
Op woensdag 26 juni 2002 18:23 schreef Jesus het volgende:
...Het ging erom dat als je bijzondere verichtingen
doet (8tjes etc.) dat je dan alleen je achterrem
mag gebruiken volgens mijn rijleraar, anders val
je om. In een bocht met je voorrem remmen lijkt
me ook niet zo slim...
idd, dan ga je op je giegel.
 
Bedankt voor info maar,
b2 nog beter lezen .
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg dus hoe het zat met volledig gecombineerd
systeem . beide poken bedienen bijde remmen.
Dat je de andere half-systemen ook
wel of niet uitschakelen maakt niks uit.
Het ging erom dat als je bijzondere verichtingen
doet (8tjes etc.) dat je dan alleen je achterrem
mag gebruiken volgens mijn rijleraar, anders val
je om. In een bocht met je voorrem remmen lijkt
me ook niet zo slim.

Ben ik dan echt zo onduidelijk?
Full integraal van BMW kun je niet uitschakelen
en bij het maken van korte bochtenhenb je inderdaad een probleempje.
ABS op de GS kun je wel uitschakelen
 
Bedankt voor info maar,
b2 nog beter lezen .
Dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg dus hoe het zat met volledig gecombineerd
systeem . beide poken bedienen bijde remmen.
Dat je de andere half-systemen ook
wel of niet uitschakelen maakt niks uit.
Het ging erom dat als je bijzondere verichtingen
doet (8tjes etc.) dat je dan alleen je achterrem
mag gebruiken volgens mijn rijleraar, anders val
je om. In een bocht met je voorrem remmen lijkt
me ook niet zo slim.


Ben ik dan echt zo onduidelijk?

Niet mee geweest met de MFCD ? Daar zat toch echt een oefening in dat je in de bocht met de voorrem moest remmen
 
ja, een stokoud topic OMA maar ik heb het antwoord gevonden.

DCBS van Honda remt pas voor als je hard remt met het achterrem pedaal. M.a.w. bij dit soort acties niet te hard remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan