Gecombineerde auto/motor verzkeringen???

gsxr-er

MF'er
10 jul 2001
174
0
Utrecht
Het gaat er toch van komen, over niet al te lange tijd ga ik dan toch een koekblik aanschaffen. Ik heb al eens geinformeerd wat een (WA) verzekering daarvoor kost....dat bleek ƒ1600 per jaar te zijn. :( Nog duurder dan mijn allrisk motorverzekering. Omdat mijn (motor) verzekeraar geen auto\'s verzekerd kan ik n.l. de no-claim (72,5%) niet meenemen. Ik ben nu op zoek naar een verzekeraar waar ik auto en motor kan verzekeren en de no-claim van de motor mee kan nemen.

Wie heeft hier ervaring mee en welke maatschappijen zou je aanraden??
 
Voor Belgen is \"Mercator & Noordstar\" wel aan te raden denk\'k.
Zij verzekeren mij als jonge snaak met supersport motor en een wrak van een auto aan redelijke (relatief) prijzen.
 
btw, ga via een makelaar en laat dioe kerel werken.. zo ben ik begonnen met me vaders bonus malus 3 ipv de gebruikelijke 12 ofzo waar je normaal mee moet starten.
Die makelaars kunnen best wat als het moet.
Ik betaalde toen het eerste jaar wel iets meer maar ben het volgende jaar met die BM naar een andere verzekeraar gegaan })
 
1600 voor wa??? Erg duur blik...
Broertje v/e vriendin heeft net een week of drie het RBW, rijdt een astra 1.6 benz, sterpolis voor WA extra: 1650. Maar dan wel WA Extra... En sterpolis is nou ook niet zo cheapo....
 
1600 voor wa??? Erg duur blik...
Broertje v/e vriendin heeft net een week of drie het RBW, rijdt een astra 1.6 benz, sterpolis voor WA extra: 1650. Maar dan wel WA Extra... En sterpolis is nou ook niet zo cheapo....

Ik betaal voor mijn koekblik ruim 1450 gulden voor WA. Als je 1600 piek betaald heb je waarschijnlijk net je autorijbewijs gehaald, of heb je wat schades gemaakt waardoor je wat treden omlaag gaat ipv omhoog, zodat je geen korting krijgt maar een soort van \'rente\' op je premie.

Ik heb auto en motor apart verzekerd, dus niet bij dezelfde maatschappij. Wel is het mooi dat als je brokken met je auto maakt, je wel de schadevrije jaren van je motor blijft behouden, dus kan er weinig mis gaan als je een ouwe motor in de tuin neerzet en er nooit mee rijd ;)
 
Jammer dat ik m\'n motor niet in Nederland kan verzekeren.....k betaal hier WA 1500 gulden bij een of andere duistere verzekeringsmaatschappij. 8-) 6 jaar rijbewijs en dertig jaar jong.
All Risk doet bijna geen enkele verz.my hier en die het wel doen vragen daar 3500 piek voor...... :j
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat ik m\'n motor niet in Nederland kan verzekeren.....k betaal hier WA 1500 gulden bij een of andere duistere verzekeringsmaatschappij. 8-) 6 jaar rijbewijs en dertig jaar jong.
All Risk doet bijna geen enkele verz.my hier en die het wel doen vragen daar 3500 piek voor...... :j

Tja dat is kut. Moet je maar niet in Spanje (toch?) gaan wonen :)
Als je 6 jaar je rijbewijs hebt en 30 jaar oud/jong bent, en je kan aantonen dat je geen brokken hebt gemaakt, dan ben je echt hier zeer voordelig uit. Voor auto betaal je dan WA iets van 600 gulden per jaar denk ik?! En voor de motor betaal je al helemaal geen ene reet. Voor de motor betaal ik WA PLUS nu iets van 45 gulden. En ik heb ruim 1 jaar m\'n rijbewijs, en over 10 dagen heb ik een jaar m\'n motor :)
 
btw, ga via een makelaar en laat dioe kerel werken.. zo ben ik begonnen met me vaders bonus malus 3 ipv de gebruikelijke 12 ofzo waar je normaal mee moet starten.
Die makelaars kunnen best wat als het moet.
Ik betaalde toen het eerste jaar wel iets meer maar ben het volgende jaar met die BM naar een andere verzekeraar gegaan })

Wat heeft een makelaar in godsnaam met verzekeringen te maken? Die verkopen toch alleen huizen?! ;)
 
Tsja, Belgie blijft een vreemd stukje Nederland... :+

Dat wou ik maar net zeggen :)

\'Ff naar de snackbar\' -> \'ff naar de frituur\'.
\'Wij hebben een mooie occasion\' -> \"Wij hebben een zeer mooien okkazie\'

De rest mag Poohbeer invullen :)
 
Er schijnen ook verzekeraars te zijn waar de no-claim niet van beide voertuigen afgaat bij schade, maar namen weet ik niet te melden. Dit terwijl je bij begin wel de no-claim kan meenemen.
 
Je kan moet de auto en de motor op twee verschillende polissen verzekeren wil je bij een ongeluk niet je no-claim voor beide voertuigen om zeep helpen (zoals bij het 6 wielenplan gebeurt).

Je kan in principe gewoon iedere verz. mij. proberen en daar aankomen met het aantal schadevrije jaren dat je op de motor al hebt opgebouwd.

Zelf de motor en de auto bij dezelfde verz. mij. kan maar dan moet je twee polissen hebben en in de voorwaarden goed kijken hoe ze bij een ongeval te werk gaan.
 
Bedankt voor de tips. Ik zal eens wat gaan informeren. Polis Direct wilde in ieder geval alleen mijn no claim van de motor meenemen naar de auto als ik de motor ook bij hen verzekerde.

Helaas verzekeren ze echter geen sportmotoren.

Quote: \"...en een GSXR meneer, valt dat echt onder de sportmotoren of is het toch iets meer tour\" |(
 
Op Dinsdag 04 september 2001 20:39 schreef JK het volgende:Tja dat is kut. Moet je maar niet in BASKENLAND gaan wonen :)
Als je ziet over wat voor berg- en kustwegen wij hier rijden zou je denk ik toch liever wat meer verzekering betalen en hier willen wonen. :P
Verder : geen strenge winters en (bijna) geen radarcontroles, liter benz 1,75, wegenbelasting 75 p/jaar.
Dus: wat motorrijden betreft perfect. :]

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan