gecrashte cbr600f advies

jootman

Die hard MF'er
28 jul 2005
771
0
Heel, bourgondisch Limburg
halloo

een vriend van me is met zijn cbr600 tegen een zwijn aan gereden. hij had zelf gelukkig niet of nauwelijks schade. (zwijn onbekend :+ )

De motor leek op het eerste oog ook nog wel te redden
motor heeft krassen op scherm, uitlaat, voorspatbord, en een afgebroken voetsteun.

maar nu keek ik beter en zag ik toch wat meer schade
frame gescheurd/verbogen of zijn het alleen de beugeltjes?
radiator krom
gat in motorblok.

met name dat laatste is natuurlijk niet fantastisch vet.

is het een kwestie van een andere deksel erop en klaar? Wat is dat voor een tandwiel wat daar in zit? Die is ook wat beschadigd.

zie foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=8XWJGTQ4

groetten jootman
 
Laatst bewerkt:
Dat gat in je motorblok valt mee.... let er wel op dat er geen zand of ander troep in zit. Dat kan inwendig niet veel goeds doen.
Normaal zit daar een deksel/dop om je motor op tijd te kunnen zetten. Je kijkt als ware tegen je krukas aan.
Als alleen het dekseltje is afgebroken kan je die misschien vervangen. Anders zou ik het complete deksel vervangen die met de M5 boutjes vast zit.

Valt wel mee dus.
Verder is het op de foto te zien wat kleine schade... je kan zelf denk in het echt goed bepalen of het frame krom is. Lijkt me sterk maar alles is mogelijk....

Succes
 
ah dat is goed nieuws.

maar daar binnen zit ik een tandwiel zitten,
dat tandwiel is wat beschadigd, wat doet dat tandwiel? Het lijkt op een tandwiel voor een aandrijfketting naar het achterwiel
ik zie er geen ketting oid overheen lopen. wel een klein kettingkje daarachter
 
Terug
Bovenaan Onderaan