Gedoe met emoticonnetjes en spaties

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.558
113.005
Rèswèk
Emoticonnetjes leven een egen leven, dat is natuurlijkhun recht maar niet als ze bij mij in dienst zin.

Even wat voorbeelden:

Een emoticonnetje dat achter een ander geplaatst wordt staat op een nieuwe regel en is niet op te pakken O-) 🤷‍♂️😍
om te verplaatsen. met een beetje trucs krijg je het dan verplaatst meer dan lijkt het of het emoyiconnetje wat er al stond buiten het regeleind valt
😍
Je kan spaties plaatsen zoals hier --20> wat je wil (is dus een ander ding) maar die worden allemaal weggesloopt. Als je de post edit zijn ze er weer

😍 😍 😍 😍 😍
Het eerstelieverdje plaatste ik met de laatste 6 tegelijk en die komen dus onder aan de pagina een heb ik er verplaatst, dat gaat best moeizaam

1640196195768.png
 
Ik snap het probleem niet helemaal. Als een smilie niet op een goede plek staat haal je 'm toch gewoon weg en zet je een nieuwe op de juiste plek?
 
Soms staan ze na de return en kan je er helemaal niet bijkomen... en ze komen op andre plekken als waar je cursort en zijn vervolgens niet beet te pakken.

Ik neem waar, verzin het niet.

Ook de harde return zie jij niet als je aan het einde van de regel 2 emoticonnetjes plaatst vanuit de lijst
 
Ik snap het probleem niet helemaal. Als een smilie niet op een goede plek staat haal je 'm toch gewoon weg en zet je een nieuwe op de juiste plek?

Ik wel :Y erger me er groen en geel aan maar was te lui om er wat van te zeggen :X :+

Als je via t uitklapmenu meerdere smiley toevoegt aan het eind van je tekst..... kijk s wat er dan gebeurd ?

En probeer daarna s de laatste reply weer te verwijderen ?
 
Gewoon de codes uit je hoofd leren, werkt al sinds 2001.....
Van de standaard emoticonnetjes weet ik die wel, "gewoon" is een understatement, de tijd schrijdt voort.


daarbij, als ik iets aanbied aan een ander moet het wel werken, ik signaleer en meld slechts
 
Dat begrijp ik dan weer wel. Zal er rekening mee houden ! :t
@Tmanneke Het kan zeker gebruikt worden als het in de context van "ik ben bang dat je met die achterband niet ver komt" gebruikt wordt, weet je. Maar sommigen zien het staan en gooien het dan in een reply op een post waaruit nergens enige angst blijkt. Dat gebeurt gewoon te vaak. Ik heb een overtuiging dat men veel te vaak te bang is en met veiligheidsvoorschiften zwaaiend door het leven gaat. En lees het forum maar eens willekeurig door. De Pas Op's vliegen om je oren. Een waarschuwing bij een reeel gevaar is op zijn plek maar voorspellen dat de brandverzekering niet uitkeert omdat er een plakbandje als isolatie gebruikt wordt schiet bij mij in het verkeerde keelgat Daarom staat mijn overtuiging onder mijn naam...
"Vaak Ben Je Te Bang"
 
Wel, we gaan off topic, maar @Rob RD ,wil je dit toch nog even meegeven. Afgelopen zomer reed ik aardig wat bergritten, en ik heb peentjes gezweet als ik naast de weg de dieptes zag. Kreeg last van hoogtevrees en enkele keren ben ik moeten stoppen, afstappen, in- en uitademen voor ik weer verder durfde. Hoe vaak ik toen aan jouw spreuk gedacht heb, weet ik niet meer. Maar ze hielp me wel verder. Heb je daar eigenlijk nooit deftig voor bedankt. Bij deze dan maar. :}

En ja, ik herken het gevoel dat je hebt na de zoveelste keer dat je erop geattendeerd wordt. Had dat toen ik in Nederland woonde en zo vaak moest horen "U komt uit België hé?". Daar heb ik me dan maar bij neergelegd, het is niet anders. ;)

En terug on topic en die emoticons betreft: eerst je volledige tekst typen, dan je cursor ergens in de tekst zetten waar je zo'n ding wil en op "invoegen" klikken. Dan blijven ze wel op de juiste plaats staan. 8-)
 
Wat die spaties betreft: een browser zal standaard meerdere spaties, tabtekens en regeleinden vervangen door één spatie. Als je regeleinden of meerdere spaties wilt gebruiken dan moet je daar de speciaal daarvoor bedoelde html-codes gebruiken. De regeleindes worden netjes toegevoegd door de forumsoftware, maar voor vaste spaties (en tabtekens) is daar niets voor geregeld. Zelf HTML-codes gebruiken is door de meeste forumsoftware niet toegestaan, o.a. omdat je daar heel eenvoudig de layout van de forumpagina om zeep kan helpen, maar ook omdat je daarbij kwaadaardige software zou kunnen toevoegen.

Vaste spaties kun je wel met "code" tags gebruiken:
Schermafbeelding 2021-12-25 om 18.57.02.png

dat wordt dan:
Code:
0 spaties
     5 spaties
          10 spaties
maar wel met een kadertje eromheen, een ander lettertype en het woordje "code" erboven...
 
Je kunt ook nog wat met inspringingen doen
zoals hier (kijk onder de opties voor "lijst")​
maar dan heb je het aantal spaties niet in de hand.​
 
ook hier werken de emoticons pas als ik eerst alle tekst typ en ze dan invoeg, anders staan ze onder elkaar in het bericht elk op een regel, onbereikbaar om te selecteren.
 
En de lijst met Recent Gebruikte emoticonnetjes werkt ook niet
 
Ik zit op de mobiel ook elke keer te kloten als ik een afbeelding invoeg. Vaak is het nu makkelijker om eerst een bericht te plaatsen met de afbeelding en daarna de tekst maar op een computer te doen of in een apart bericht.

db
 
Okay, ingegeven spaties worden dus niet in het bericht gezet:
😀 😀
wordt
😀 😀

Is dat wat je bedoeld @Rob RD ?

En de lijst met Recent Gebruikte emoticonnetjes werkt ook niet
Welke lijst bedoel je precies?

Graag zo duidelijk mogelijk uitleggen. Met welk apparaat, welke browser, hoe kan ik het reproduceren.

Ik kan hier (Macbook->Safari) prima smilies invoegen...
😀😀😀😀😀😀
 
@Duderuud

Typ eens een zin en haal dan het smiley pull down menu naar beneden en plaats drie smiley's. Dan zul je zien wat er bedoeld word, zeker als je daarna nog wat in de reply wilt zetten.

Gewoon op Windows.
 
Terug
Bovenaan Onderaan