Gedrag op de rand ..

die mensen die allemaal glijden (behalve de SM\'ers) hebben geen super banden eronder liggen....

iedereen die bt010\'s,rennsports,metzies (duurdere types) eronder heeft...krijgt dat spul niet aan het glijden...en zeker niet op zaterdag toen het zo lekker warm was....

ik heb de glimrandjes van me nieuwe bt010\'s er ook afgereden...en met me knie lekker over de grond schrapen....

btw, je steppies wel aan de grond van sommige maar dan niet je knie....dan doe je toch iets niet goed.....

je kan makkelijk een kneedown doen zonder je steppies te raken....(marge tussn stepjes en grond is ongeveer 1 a 2 cm....niet bij een duc of r1,gsxr enz.enz...)

zaterdag waren mijn bt010 lekker op temp te krijgen hoor...en ik kan met mijn 164 pk...stevig hard uit die bocht...en die banden geven geen krimp....

jonges...koop nou toch is goeie banden....hehehe...
 
Op vrijdag 08 februari 2002 15:57 schreef Fastnappie het volgende:

iedereen die bt010\'s,rennsports,metzies (duurdere types) eronder heeft...krijgt dat spul niet aan het glijden...zaterdag waren mijn bt010 lekker op temp te krijgen hoor...en ik kan met mijn 164 pk...stevig hard uit die bocht...en die banden geven geen krimp....

\'K bedoel er niks mee hoor, maar hoe kom je erbij dat Bt 010\'s niet glijden??
Zal idd. op openbare weg niet gauw gebeuren mits warm gereden maar het zijn géén circuitbanden (i.t.t. andere genoemde types, mettsies en Rennsport is een en hetzelfde btw., sportbanden), ze beginnen nl. na een rondje of 5 op tempo op een gesloten omloop ( zoals onze zuiderburen het zo mooi kunnen zeggen :} ) dus weldegelijk te glijden! \"Controleerbaar\"weliswaar maar wél glijden. M.a.w.: Hele goede band, perfect bijna (nat én droog),véél kilometers mee te rijden MAAR geen nietglijband. Mijn mening :P
 
Nappie moet inderdaad meer gas geven,want dat verhaal slaat nergens op.
Rennsports EN Metzsies.....pfffff.
Op \"de gesloten omloop\" is met de bt-010\'s goed te rijden in de regen,maar ging regelmatig over de voorkant glijden.Eenmaal droog,verbranden ze zowat.
Ook de Metzeler Rennsport RS-2 die ik gebruik,glijden met droog weer over beide wielen/banden door de bocht.NIET GEBRUIKEN IN DE REGEN!!!
 
Laatst bewerkt:
iedereen die bt010\'s,rennsports,metzies (duurdere types) eronder heeft...krijgt dat spul niet aan het glijden...en zeker niet op zaterdag toen het zo lekker warm was....

Hoezo niet aan het glijden??? Dus wel, 2 jaar terug met Michelin Pilot Race met droog weeren lekker warm gereden bandjes in een bocht naar links het stuur tot aan de aanslag naar rechts gehad. Tegensturen noemen ze dat ook wel. Hoezo de banden glijden niet???? :j
 
Wel nu, ik hou nog tot een millimeter of 6 aan glimrand over. Ik rijd nog geen steppies aan de grond en geen knieën. Veel verder durf ik niet te gaan omdat voor m\'n idee de grip op zou houden van mijn BT010\'s.

M\'n motor ligt trouwens nog steeds heel stabiel en vast op de weg. Dus ik kan schuiner? Als ik dat wil moet ik dan de snelheid het zelfde houden of langzaam verhogen? :?
 
Als het een keer warmer is,laat ik het zien aan het einde van de A4 in de porsche bocht weet je nog.....
Zullen we de snelheid langzaam opvoeren.
 
Wel nu, ik hou nog tot een millimeter of 6 aan glimrand over. Ik rijd nog geen steppies aan de grond en geen knieën. Veel verder durf ik niet te gaan omdat voor m\'n idee de grip op zou houden van mijn BT010\'s.

M\'n motor ligt trouwens nog steeds heel stabiel en vast op de weg. Dus ik kan schuiner? Als ik dat wil moet ik dan de snelheid het zelfde houden of langzaam verhogen? :?

6 mm voor of achter, scheelt nogal nl.
Wat je kunt proberen is langzaam steeds harder in bekende bocht EN KIJKEN waar je heen moet (einde bocht) gaattie vanzelf platter.
Ook kun je de motor van je af naar beneden duwen (á lá Boet van Dulmen : })
 
Als het een keer warmer is,laat ik het zien aan het einde van de A4 in de porsche bocht weet je nog.....
Zullen we de snelheid langzaam opvoeren.

:) Weet nog ja. Jij werd toch ook aangehouden daar? Waarvoor eigenlijk?

Die 6 millimeter is trouwens achter, voor is het niet zo goed te zien.
 
ik heb met mijn blackbird ook nog niet op het circuit gereden....dus ik kan je niet vertellen of ze glijden....(op een gesloten omloop...)



\'K bedoel er niks mee hoor, maar hoe kom je erbij dat Bt 010\'s niet glijden??
Zal idd. op openbare weg niet gauw gebeuren mits warm gereden maar het zijn géén circuitbanden (i.t.t. andere genoemde types, mettsies en Rennsport is een en hetzelfde btw., sportbanden), ze beginnen nl. na een rondje of 5 op tempo op een gesloten omloop ( zoals onze zuiderburen het zo mooi kunnen zeggen :} ) dus weldegelijk te glijden! \"Controleerbaar\"weliswaar maar wél glijden. M.a.w.: Hele goede band, perfect bijna (nat én droog),véél kilometers mee te rijden MAAR geen nietglijband. Mijn mening :P
 
6mm....

mmmm....je kan MAKKELIJK met je 010\'s en je sv de steppen aan de grond rijden....geen probleem!!

tip...rijd eerst wel ff een paar kilometer...dan zijn banden een beetje warm....

die glimmers moesten bij mij er als eerste af...sjeetje...ongekend!

:) Weet nog ja. Jij werd toch ook aangehouden daar? Waarvoor eigenlijk?

Die 6 millimeter is trouwens achter, voor is het niet zo goed te zien.
 
:) Weet nog ja. Jij werd toch ook aangehouden daar? Waarvoor eigenlijk?

Die 6 millimeter is trouwens achter, voor is het niet zo goed te zien.
Ik werd aangehouden omdat ik denk al een stuk verder was.Eerste stukje reed ik 180 en gelijk terug naar 100.Zij zeiden dat ik 130 reed,ONZIN.
Kreeg geen verbaal.
Voorband is afhankelijk van de rijstijl ook makkelijk te ronden hoor.
Zoals Martin al zegt,verder kijken en snelheid opvoeren.
Of gewoon volgen......
En Den Boet reed vroeger precies andersom dan tegenwoordig gebruikelijk is,dus eigenlijk net als die bolle op de PPP met zijn spijkerbroek,fiets de bocht indrukken en knieen sparen ;)
 
1) De beste (=veiligste en goedkoopste want minste schade, maar tevens minst spannende) manier om je schaamrandjes weg te krijgen is met schuurpapier.

2) In een bocht altijd gas erop houden. Zie ook Twist of the wrist. Met gas los wil een motor overeind komen, hij wordt instabiel enz. Niet prettig. Als je met slepend gas de bocht inrijdt, merk je dat het niet prettig gaat. Als je dan zachtjes het gas erop zet (denk aan je slappe ketting, je krijgt een rukje) gaat hij gelijk een stuk schuiner en rustiger de bocht door. Het gaat veel natuurlijker, je hoeft de fiets niet bij zijn nekvel te grijpen en half te wurgen om hem door de bocht heen te krijgen.

Het beste is om rustig de bocht inte rijden en dan iets (echt niet veel) te versnellen. Als je voor je gevoel te langzaam rijdt, dan kun je altijd je gas wat verder opentrekken. Als je te hard een bocht inrijdt, moet je afremmen (met dus minder stabiliteit als gevolg) of proberen zo min mogelijk botten te breken. Trek je conclusies.

En vooral: :] :] :]
 
Fastnappie, probeer nu niet met een Blackbird de schaamrandjes van de BT 010 eraf te rijden want dat lukt nooit. Je steppies en kuip raken eerder de weg dan het einde van je BT\'s. En ik spreek uit ervaring. Info bij Porky en \'t Beest
 
die mensen die allemaal glijden (behalve de SM\'ers) hebben geen super banden eronder liggen....

iedereen die bt010\'s,rennsports,metzies (duurdere types) eronder heeft...krijgt dat spul niet aan het glijden...en zeker niet op zaterdag toen het zo lekker warm was....

ik heb de glimrandjes van me nieuwe bt010\'s er ook afgereden...en met me knie lekker over de grond schrapen....

btw, je steppies wel aan de grond van sommige maar dan niet je knie....dan doe je toch iets niet goed.....

je kan makkelijk een kneedown doen zonder je steppies te raken....(marge tussn stepjes en grond is ongeveer 1 a 2 cm....niet bij een duc of r1,gsxr enz.enz...)

zaterdag waren mijn bt010 lekker op temp te krijgen hoor...en ik kan met mijn 164 pk...stevig hard uit die bocht...en die banden geven geen krimp....

jonges...koop nou toch is goeie banden....hehehe...

Je kan echt wel glijden

Jij kan met je Blackie mooie Darkies trekken..Als je zou willen/kunnen/durven..

Sturen en halbverwege vol op hetgas wedden dat die gaat glijen.
Kijk maar naar MACH2 van FASTBIKES
 
Zoals jullie weten was afgelopen zaterdag een heel bijzondere dag. Het was ongenadig mooi weer voor de tijd van het jaar dus zijn we allemaal lekker gaan :]

Ik had me voorgenomen om eens te kijken of ik het voor elkaar kon krijgen om de steuntjes aan de grond te rijden. Dat is me dus niet gelukt :(

Ik reed rondjes op een mooie strakke rotonde en durfde niet nog harder en platter omdat ik het idee had dat ik dan de motor wel eens kon gaan verliezen. Waarschijnlijk door mijn eigen onervarendheid, maar toch.

Er zijn mensen zat hier die weten hoe het voelt om op en over :+ het randje te gaan. Mijn vraag is, wat kan je in het algemeen verwachten als je met een motor als de FZR op het randje zit? (niet dat ik daar al zit hoor)

Achter glijden? voor glijden? is dat te corrigeren door te schrikken en het gas los te laten? Wat moet je wel en niet doen?

Mijn gevoel zegt: \"wielen glijden is vallen\", maar volgens mij valt dat wel mee in de praktijk (die ik dus nog niet ken)
De meesten leren dit met vallen en opstaan...dus...koppie erbij houden.
Wat betreft da bandjes...vrijwel alle type\'s banden die sportief/toer gericht zijn ken je op het randje rijden maar of de motorfiets/rijder dit kan tja\' dat verschilt nog al.
 
btw, je steppies wel aan de grond van sommige maar dan niet je knie....dan doe je toch iets niet goed.....

Je bedoelt dat je dan pas je knie hoeft te gaan uitsteken, het heeft helemaal geen zin om je knie uit te steken zolang je niets aan de grond rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan