Gedrag politie in achtervolging overtreder

Ok, zit wat in, maar plisie had het kunnen voorkomen door overtreder sneller aan de kant te zetten. toch?

Weet wel dat het vergezocht is, maar ben gewoon nieuwsgierig daarna!
Mogelijk, maar dat is spijkers op laag water zoeken....

Je moet maar zo denken; als het dan gebeurd zijn ze wel lekker snel ter plaatse :Y
 
Ok, zit wat in, maar plisie had het kunnen voorkomen door overtreder sneller aan de kant te zetten. toch?

Weet wel dat het vergezocht is, maar ben gewoon nieuwsgierig daarna!

Zit zeker wat in maar gelijk zul je (we) niet krijgen, uiteindelijk ben je (we) 'schuldiger' dan de achtervolger.


Daar ken ik me ook zo over opnaaien ja...maar waarschijnlijk dient daar die correctie voor...?

Volgens mij is de correctie alleen voor de apparatuur. Ook de geijkte zooi heeft een afwijking.
Vind het wel een goed idee :Y ; na de schiettest een ogentest.
Zo meneer bromsnor X, uw ogen zijn niet al te best, u zult bij staandehouding een extra correctie van 20 km/uur moeten toepassen :)
 
Vraagje van mij, overtredingen veroorzaken, mag dat dan wel? Een maat van me reed op een 80 km-weg en achter hem kwam een auto rijden. En dan bedoel ik vlak achter hem, minder dan 2 meter. Dus wat doe je dan als motorrijder? Je geeft gas om een veilige afstand te creëren. Auto volgde, dus hij gaf nog iets meer gas. Gevolg: uiteindelijk 40 km/h te hard, en hij werd aan de kant gezet. Mag dat dan wel? Lijkt in mijn ogen op scoren ten koste van alles. En toevallig was die tuinkabouter van blik op de wegmisbruikers er ook bij -O-
 
Laatst bewerkt:
Vraagje van mij, overtredingen veroorzaken, mag dat dan wel? Een maat van me reed op een 80 km-weg en achter hem kwam een auto rijden. En dan bedoel ik vlak achter hem, minder dan 2 meter. Dus wat doe je dan als motorrijder? Je geeft gas om een veilige afstand te creëren. Auto volgde, dus hij gaf nog iets meer gas. Gevolg: uiteindelijk 40 km/h te hard, en hij werd aan de kant gezet. Mag dat dan wel? Lijkt in mijn ogen op scoren ten koste van alles. En toevallig was die tuinkabouter van blik op de weg er ook bij -O-

Lijkt mij niet te mogen. Ze mogen in nederland ook geen uitlokking doen met drugsverkoop etc. Dus kan me niet voorstellen dat dit wel mag. Neemt natuurlijk niet weg dat t wel degelijk gebeurd.

bij klevers ga ik altijd tergend langzaam rijden. Op zo'n manier houden ze er vanzelf wel mee op als ze door hun doen alleen maar langzamer vooruit komen _O-
 
Lijkt mij niet te mogen. Ze mogen in nederland ook geen uitlokking doen met drugsverkoop etc. Dus kan me niet voorstellen dat dit wel mag. Neemt natuurlijk niet weg dat t wel degelijk gebeurd.

bij klevers ga ik altijd tergend langzaam rijden. Op zo'n manier houden ze er vanzelf wel mee op als ze door hun doen alleen maar langzamer vooruit komen _O-
Dus in zo'n geval doe jij precies wat ik ook doe: snelheid aanpassen aan de gehouden afstand. 2-secondenregel dus.
*O*
 
Vraagje van mij, overtredingen veroorzaken, mag dat dan wel? Een maat van me reed op een 80 km-weg en achter hem kwam een auto rijden. En dan bedoel ik vlak achter hem, minder dan 2 meter. Dus wat doe je dan als motorrijder? Je geeft gas om een veilige afstand te creëren. Auto volgde, dus hij gaf nog iets meer gas. Gevolg: uiteindelijk 40 km/h te hard, en hij werd aan de kant gezet. Mag dat dan wel? Lijkt in mijn ogen op scoren ten koste van alles. En toevallig was die tuinkabouter van blik op de weg er ook bij -O-


Denk niet dat dit uitlokking is. Je (maat) kiest er zelf voor om gas open te trekken. Blijft dat het een slechte zaak is als ze zo kort op je zitten.

[me]sv sjezer tikt dan even z'n achterrem een beetje aan en hoopt dat ze daarvan wakker schrikken, anders inderdaad snelheid minderen, je laten inhalen, kijken, en er weer voorbij }) [/me]
 
Mijn vader is pas zijn rijbewijs kwijt geraakt.
Nu gelukkig al weer terug.

maar de politie achtervolt gewoon als een gek.
met een audi 3.2 V6 quattro 7motorrijders achter na zitten.

Hij had er 2 ingehaald die reden achteraan, zelfs hun durfde niet harder door een bocht en de agent ging harder als hun met z'n auto.

Toen stonden ze stil voor stoplicht, gooide die agent zijn auto er voor.
heel de auto stonk, z'n remmen waren rood gloeiend.

Ik vind dat ze niet zo mogen achtervolgen, want ze brengen gweoon meer mensen in gevaar.
 
Even een pro politie stukkie: Als ze je volgen en je verdwijnt als stipje, maar later lopen ze weer in en als ze achter je zitten stoppen ze de traject meting dan hebben ze wel degelijk een gemiddelde snelheid geklokt en die kan ook als bewijs dienen.......

..... en nu mijn gal: als ze een motorrijder volgen met 160 op een B weg en dan roepen dat het met die modder op de weg best gevaarlijk is als er een tractor uit een oprit komt vraag ik me wel af hoe ze hun eigen gedrag dan goed kunnen keuren... of krijgen zij hulp van god en zien ze dingen voor ze gebeuren bijvoorbeeld een overstekend kind...... ze hebben zijn kenteken al en kunnen makkelijk naar zijn huis rijden zonder deze gevaarlijke capriolen... zij rijden ondertussen 180 om hem in te halen

Verder hebik me enorm lopen ergeren aan een gevalletje links rijden (was wel 10 kilometer ofzo) en dan nog wachten tot tot hij 30 km te hard ging rijden..... voor een hogere bekeuring ???????....... na 4 km weet je het ook wel, aanhouden en op naar de volgende lijkt mij....stelletje zuigers...

Ik krijg het gevoel dat ze te gefrustreerd zijn om genoegen te nemen met wat de overtreding is....
 
Gracias!

Maarre, zou je ook antwoord kunnen geven op de tweede vraag die ik stel? Als plisie iemand lang volgt en diegene veroorzaakt ongeluk. Is de politie dan op een of andere wijze (deels) verantwoordelijk? Of is de veroorzaker alleen verantwoordelijk?

Diegene rijdt zelf en bedient zelf de auto. Strafrechtelijk dus niet.

Moreel gezien denk ik dat de agent zich er erg slecht onder zal voelen, maar realistisch moet zijn.

Als diegene op de vlucht is en weet dat hij achtervolgt word maar ervantussen probeert te komen word het anders, dan zal de agent een afweging moeten maken of de risico's die de achtervolging oplevert in verhouding staan tot de gepleegde overtreding/misdrijf.




[offtopic]
je 3e klik doet het niet :?

3e klik is ook geen klik maar een onderstreepte klik :+




weet je wat ik vaak erg dom/stom/achterlijk/gevaarlijk vind.
Houden ze bijv een brommertje aan in de zeikende regen en die blijkt een erg kale band te hebben.
Die jongen krijgt een boete en er wordt aan hem verteld hoe gevaarlijk het wel niet is om zo in de regen te rijden.

Vervolgens schudden ze elkaar de hand en de bromfietser neemt de bon in ontvangst zet z'n helm op en mag vrolijk in de regen verder.

Zo is het ook een keer voorbij gekomen met een crx zonder bumper, erg link volgens de cops maar na het geven van en bon mag de crx wel verder rijden.
Zo nog veel meer van deze rar geintjes gezien :X

Bij de bon uitdelen hoort een stukje "de gedraging doen ophouden" en ze zouden dus die figuur moeten aangeven dat hij op die manier niet verder mag rijden.

Net als zonder licht fietsen vroeger..."en nu verder lopen hè!" Ja meneer...
...tot aan de volgende hoek :+ :W




Vraagje van mij, overtredingen veroorzaken, mag dat dan wel? Een maat van me reed op een 80 km-weg en achter hem kwam een auto rijden. En dan bedoel ik vlak achter hem, minder dan 2 meter. Dus wat doe je dan als motorrijder? Je geeft gas om een veilige afstand te creëren. Auto volgde, dus hij gaf nog iets meer gas. Gevolg: uiteindelijk 40 km/h te hard, en hij werd aan de kant gezet. Mag dat dan wel? Lijkt in mijn ogen op scoren ten koste van alles. En toevallig was die tuinkabouter van blik op de weg er ook bij -O-
Nee, dat mag niet en als dit op band staat zal geen officier ermee in zee gaan, maar in de praktijk blijkt dit vaker een smoes van diegene die de bon krijgt dan dat het daadwerkelijk gebeurd :X :X ;)



Mijn vader is pas zijn rijbewijs kwijt geraakt.
Nu gelukkig al weer terug.

maar de politie achtervolt gewoon als een gek.
met een audi 3.2 V6 quattro 7motorrijders achter na zitten.

Hij had er 2 ingehaald die reden achteraan, zelfs hun durfde niet harder door een bocht en de agent ging harder als hun met z'n auto.

Toen stonden ze stil voor stoplicht, gooide die agent zijn auto er voor.
heel de auto stonk, z'n remmen waren rood gloeiend.

Ik vind dat ze niet zo mogen achtervolgen, want ze brengen gweoon meer mensen in gevaar.

Typisch Nederlands...lekker klagen wat een ander doet, maar erbij realiseren dat je zelf er de oorzaak van bent slaan we over in de redenering :W
En auto's kunnen nou eenmaal harder door de bocht als een motor....






Even een pro politie stukkie: Als ze je volgen en je verdwijnt als stipje, maar later lopen ze weer in en als ze achter je zitten stoppen ze de traject meting dan hebben ze wel degelijk een gemiddelde snelheid geklokt en die kan ook als bewijs dienen.......

..... en nu mijn gal: als ze een motorrijder volgen met 160 op een B weg en dan roepen dat het met die modder op de weg best gevaarlijk is als er een tractor uit een oprit komt vraag ik me wel af hoe ze hun eigen gedrag dan goed kunnen keuren... of krijgen zij hulp van god en zien ze dingen voor ze gebeuren bijvoorbeeld een overstekend kind...... ze hebben zijn kenteken al en kunnen makkelijk naar zijn huis rijden zonder deze gevaarlijke capriolen... zij rijden ondertussen 180 om hem in te halen

Verder hebik me enorm lopen ergeren aan een gevalletje links rijden (was wel 10 kilometer ofzo) en dan nog wachten tot tot hij 30 km te hard ging rijden..... voor een hogere bekeuring ???????....... na 4 km weet je het ook wel, aanhouden en op naar de volgende lijkt mij....stelletje zuigers...

Ik krijg het gevoel dat ze te gefrustreerd zijn om genoegen te nemen met wat de overtreding is....

Komt oa door al die tips dat men bij derechter maar moet zeggen..."ik was t niet, dat was m'n neef uit Portugal"
Richtlijn is nog steeds dat bij iedere geconstateerde overtreding lik op stuk volgt en dat staandehouding volgt.

Overigens kan ik me erg weinig gevallen herinneren waarbij de politie echt verwijtbaare handelingen heeft uitgevoerd bij dit soort gevallen, behoudens gebruik maken van de hun toegekende bevoegdheden en vrijstellingen.

De politie doet in deze dus gewoon z'n werk en hoe kan dat nu toch erger blijken te zijn terwijl ze niets doen wat diegene voor ze ook al niet doet, daar hoor ik dan steeds weer niets over :? :?
 
wat moeten ze dan doen?
boel weg laten slepen/in beslag nemen? ze moeten die bekeuring als waarschuwing zien.
Precies wat Baksteen zegt, de overtreder vertellen dat ze verder moeten lopen.
Wordt je met een (iets te) snelle brommer aangehouden en kom je op de rollerbank mag je ook MET en bon brommer naar huis lopen.
 
Mijn vader is pas zijn rijbewijs kwijt geraakt.
Nu gelukkig al weer terug.
maar de politie achtervolt gewoon als een gek.
met een audi 3.2 V6 quattro 7motorrijders achter na zitten.
Hij had er 2 ingehaald die reden achteraan, zelfs hun durfde niet harder door een bocht en de agent ging harder als hun met z'n auto.
Toen stonden ze stil voor stoplicht, gooide die agent zijn auto er voor.
heel de auto stonk, z'n remmen waren rood gloeiend.
Ik vind dat ze niet zo mogen achtervolgen, want ze brengen gweoon meer mensen in gevaar.
Ik ben toch benieuwd wat jij nu studeert, geen nederlands denk ik.... :?

:+
 
Mijn vader is pas zijn rijbewijs kwijt geraakt.
Nu gelukkig al weer terug.

maar de politie achtervolt gewoon als een gek.
met een audi 3.2 V6 quattro 7motorrijders achter na zitten.

Hij had er 2 ingehaald die reden achteraan, zelfs hun durfde niet harder door een bocht en de agent ging harder als hun met z'n auto.

Toen stonden ze stil voor stoplicht, gooide die agent zijn auto er voor.
heel de auto stonk, z'n remmen waren rood gloeiend.

Ik vind dat ze niet zo mogen achtervolgen, want ze brengen gweoon meer mensen in gevaar.
Je moet ook niet een pont op rijden als je achterna gezeten wordt. _O-

Of was jouw vader niet één van die 7 motorrijders die ze bij Culemborg van de pont hebben gehaald?
 
Ik vind dat de politie de maximumsnelheid niet meer dan 30kmh mag overschreiden bij achtervolgingen. Ik bedoel maar.. die agent wil 's avonds ook nog terug thuis komen bij zijn vrouw en kinderen. En ik heb van Ko Spee geleerd dat de maximumsnelheid met meer dan 30kmh overschreiden levensgevaarlijk is, hoe goed je ookt denkt te kunnen rijden.

En als de bijrijder uit het raampje gaat hangen en hard roept "Stop politie!" dan zal iedere gezagsgetrouwe motorrijder zeker stoppen. Toch?....
 
Ik vind dat de politie de maximumsnelheid niet meer dan 30kmh mag overschreiden bij achtervolgingen. Ik bedoel maar.. die agent wil 's avonds ook nog terug thuis komen bij zijn vrouw en kinderen. En ik heb van Ko Spee geleerd dat de maximumsnelheid met meer dan 30kmh overschreiden levensgevaarlijk is, hoe goed je ookt denkt te kunnen rijden.

En als de bijrijder uit het raampje gaat hangen en hard roept "Stop politie!" dan zal iedere gezagsgetrouwe motorrijder zeker stoppen. Toch?....
Ja, precies. En stel je voor dat iemand een kind voor die politieauto gooit... :o

Dat kán toch niet!
 
Volgens mij wordt iemand soms gevolgd om te kijken of hij een keer het gas opentrekt of dat hij gewoon altijd te hard rijdt.

Wat ik me wel af vraag is waarom de politie aan de achterkant geen blauw lampje ofzo heeft. Als je dan ingehaald wordt, dan weet je tenminste dat die 2e auto een politie-auto was die de 1e aan het achtervolgen is.
 
Ik vind dat de politie de maximumsnelheid niet meer dan 30kmh mag overschreiden bij achtervolgingen. Ik bedoel maar.. die agent wil 's avonds ook nog terug thuis komen bij zijn vrouw en kinderen. En ik heb van Ko Spee geleerd dat de maximumsnelheid met meer dan 30kmh overschreiden levensgevaarlijk is, hoe goed je ookt denkt te kunnen rijden.
Oh, en wettelijk een vastgestelde grens op 30? Dan lekker overal 31 gaan rijden en "mijn neef uit Portugal" de schuld geven? :o

De agenten hebben hun opleiding wel gehad, zullen inzien wanneer ze onnodig risico nemen en dan beslissen om te blijven achtervolgen of de achtervolging af te breken. Soms kan dat veilig met een overschreiding van wel 100 km/u (220 op een snelweg) en soms zou je bij 30 km/u te hard op moeten geven (woonwijk met scholen en kinderen).

Laat die beslissing maar aan de agent over. Zo blijven de kinderen in mijn buurt veilig op straat en die sjappies die denken wheelies te moeten maken voor een zebrapad (naast een school) mogen ze van mij direct een schot hagel geven.

Moraalridder? Nee hoor, doe maar wat je wil, maar wel veilig (voor anderen, als je jezelf kapot rijdt omdat je denkt alles te kunnen is dat je eigen probleem.)
 
Oh, en wettelijk een vastgestelde grens op 30? Dan lekker overal 31 gaan rijden en "mijn neef uit Portugal" de schuld geven? :o

De agenten hebben hun opleiding wel gehad, zullen inzien wanneer ze onnodig risico nemen en dan beslissen om te blijven achtervolgen of de achtervolging af te breken. Soms kan dat veilig met een overschreiding van wel 100 km/u (220 op een snelweg) en soms zou je bij 30 km/u te hard op moeten geven (woonwijk met scholen en kinderen).

Laat die beslissing maar aan de agent over. Zo blijven de kinderen in mijn buurt veilig op straat en die sjappies die denken wheelies te moeten maken voor een zebrapad (naast een school) mogen ze van mij direct een schot hagel geven.

Moraalridder? Nee hoor, doe maar wat je wil, maar wel veilig (voor anderen, als je jezelf kapot rijdt omdat je denkt alles te kunnen is dat je eigen probleem.)

Nee, dan wordt het geen zootje, stel je voor dat iedereen zomaar voor zichzelf kan beslissen wat een veilige snelheid is. Nee er zijn regels en regels zijn regels, die moeten op de letter gevolgd worden!

Ik ben niet links, ik ben niet rechts... ik ben recht door zee!
 
Ik vind dat de politie de maximumsnelheid niet meer dan 30kmh mag overschreiden bij achtervolgingen. Ik bedoel maar.. die agent wil 's avonds ook nog terug thuis komen bij zijn vrouw en kinderen. En ik heb van Ko Spee geleerd dat de maximumsnelheid met meer dan 30kmh overschreiden levensgevaarlijk is, hoe goed je ookt denkt te kunnen rijden.

En als de bijrijder uit het raampje gaat hangen en hard roept "Stop politie!" dan zal iedere gezagsgetrouwe motorrijder zeker stoppen. Toch?....

Ja, dat is een goede oplossing. Heb ik hier nog een betere : Begrens alle motorvoertuigen op de Nederlandse weg op 120 km/u. :+

Dat voorstel van jou werkt natuurlijk niet. Dat zou betekenen dat er heel veel mensen gewoon door blijven gaan met keihard (of snel zoals iemand anders op mf zei) rijden en er nooit op aangesproken zullen worden. Met het gevolg dat steeds meer mensen hard gaan rijden om dat de politie ze toch niet kan staande houden.

Overigens besluiten agenten van een videosurveillance auto met regelmaat een achtervolging te stoppen. Zolang ze het kenteken hebben kunnen ze hem evengoed confronteren en sanctioneren voor de gepleegde overtreding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan