Geduld aan de pomp

ach mijn ouders hebben al 40 jaar franse kennissen met kinderen in mijn leeftijd, dus ik moest wel frans lullen, anders was het erg stil. Daarom praat ik het wel maar schrijf ik het niet. Heb al meermalen complimenten mogen ontvangen van fransen over mijn onnederlandse frans (maar met een accent uit de bourbonnais) Alleen de woordenschat is wat beperkt en wordt wat roestig als je het niet vaak genoeg gebruikt.
 
Ik werk zelf bij een heel groot tankstation langs de A4.

bij ons is het zo dat er pas een volgend iemand kan tanken, +- 10 seconden nadat de pomp is betaald. dus heeft zoiets weinig nut.
(alhoewel dit niet van te voren aangegeven staat)

misschien tijd voor een klein oproepje:
ik weet dat een hoop motorrijders het sociaal vinden om je motor een stukje door te rijden om plaats te maken voor een volgend iemand, voordat je gaat betalen.
doet dit niet bij de shell :P want vanwege bovenstaande reden is het juist heel frustrerend voor de volgende ;)
 
PS: Ze ondertitelen zelfs Vlaamse programma's in Nederland en omgekeerd. En dan wil je dat anderstaligen zonder probleem alle mogelijke dialecten en accenten gaan begrijpen die een ander op hen loslaat? :)
Blijf ik af en toe ook vreemd vinden... En dan mensen die glashard beweren (waaronder mijn vrouw!) dat ze de Vlaamse tekst niet kunnen volgen. Kom op zeg!

Misschien dat het ook meespeelt dat mijn moeder uit Noord-brabant komt, dus ik wel gewend ben aan het accent. Alleen als het echt plat wordt raak ik het nog wel eens kwijt. Ik zou het niet eens merken als de ondertitels wegvallen...
 
Ik kon me vorig jaar op de standaard onderwerpen (Aveevoes plek voor 1 tent en 2 motoren pour une nuit? Oui, douchemuntjes s'il vous plait... etc) redelijk redden in mijn steenboerenkolen frans (vakantie in Frankrijk). Maar toen een hulpvaardige baliemiep een hele tijd door babbelde over 'ooraazj' haakte ik af... "Je ne comprand pas" Dat had zij inmiddels ook door.
Nouja, orage zit inmiddels in mijn actieve woordenschat Frans. :+
 
Ik kon me vorig jaar op de standaard onderwerpen (Aveevoes plek voor 1 tent en 2 motoren pour une nuit? Oui, douchemuntjes s'il vous plait... etc) redelijk redden in mijn steenboerenkolen frans (vakantie in Frankrijk). Maar toen een hulpvaardige baliemiep een hele tijd door babbelde over 'ooraazj' haakte ik af... "Je ne comprand pas" Dat had zij inmiddels ook door.
Nouja, orage zit inmiddels in mijn actieve woordenschat Frans. :+

Ik heb het een keer andersom gehad op een camping in Frankrijk. Lul inmiddels ook aardig over de standaard dingen met betrekking tot kamperen en motorrijden. Zit er een blond wicht achter de receptie dat me glazig aankijkt en zegt "spreekt u ook nederlands".

Bleek ik dus weer op zo'n hollandse camping te zijn aangeland. Nou ja, gelukkig was het maar voor één nacht.
 
Ik heb het een keer andersom gehad op een camping in Frankrijk. Lul inmiddels ook aardig over de standaard dingen met betrekking tot kamperen en motorrijden. Zit er een blond wicht achter de receptie dat me glazig aankijkt en zegt "spreekt u ook nederlands".

Bleek ik dus weer op zo'n hollandse camping te zijn aangeland. Nou ja, gelukkig was het maar voor één nacht.
Ga je weg uit Nederland, kom je ze nog steeds overal tegen. Waardeloos volk :+
 
Well hellow motor-forum oma, oud onderwerp of niet...ontevredenheid heerst :( Daarnaast, ik verbaas mij dat dit onderwerp zoveel stof doet opwaaien!

Nep-overval leidt tot commotie

Gezien ik al jaren bij de plaatselijke benzine boer langs rij krijg ik vandaag een gebaar in de verte van de cassiere (immers de pomp werkte niet) dat mijn helm af moest...vandaar deze schreeuw uit ergernis. Maar sorry heur, antwoord is NEE...op naar de witte pomp. Ik draag gvd notabene een potje dus wat |( Opvallend, de esso was opeens een shell geworden...als in shellowminded zo blijkt of toch bovenstaande link :X |(

Verontrustend dat zoveel mensen dit blijkbaar normaal vinden, fucking why???? Ik bedoel, tering...kan hoopjes voorbeelden bedenken om aan benzine te komen of het personeel te overvallen (ik heb overigens een kleine 2 jaar bij een boerelullenshell gewerkt...extra overvalgevoelig) en mijn potje doet daar niets aan of tegen of whatever!

Degene die in dit topic praten over discriminatie....HET IS FUCKING DISCRIMINATIE. Waarom zou ik braaf komen tanken en daarna een overval plegen. Ik kan ook achterom rijden of van mijn part de medewerker achtervolgen na sluitingstijd en dan diegene ontdoen van gelden (blijft mijn kenteken ook buiten schot). En voor de wijsneus...geld (dagwinst) uit het pompstation moet ook gedropt worden bij de bank kan ik uit ervaring vertellen. Daarnaast waarom zou een ootoo rijdert wel mogen tanken terwijl deze bijvoorbeeld een bedrijfsbusje bestuurt waar 8 bivakmuts dragende tijgers uit springen na een tank beurt |(

Denk na simple minds...als ik gvd een boekje open moet doen over alle mongolen die je aan de balie gepresenteerd krijgt... :/ Voorbeeld uit de praktijk...lulletje rozewater klopt drie keer een vreemd nummer in @ pincode apparaat.....IK krijg de schuld |( Haat ik nu elke stiereneuker :X

Wederom denk fucking na weekendwarriors :')
 
Ik zal het je nog eens beter vertellen. Voor stage zit ik 4 maand in Canada, maar hier wordt overal de pomp niet vrijgegeven voordat je binnen hebt betaald.
Dit is gebeurd na aanleiding van een ongeval waarbij een caissière zich voor de auto van een benzinedief heeft gegooid en het niet heeft kunnen navertellen.
Dus na dit ene ongeval is iig British-Columbia, de lul.

Benzine is wel weer goedkoop, dus dat maakt weer een boel goed :)
 
9cd17c67_holy20thread20resurrection.jpg
 
Ik zal het je nog eens beter vertellen. Voor stage zit ik 4 maand in Canada, maar hier wordt overal de pomp niet vrijgegeven voordat je binnen hebt betaald.
Dit is gebeurd na aanleiding van een ongeval waarbij een caissière zich voor de auto van een benzinedief heeft gegooid en het niet heeft kunnen navertellen.
Dus na dit ene ongeval is iig British-Columbia, de lul.

Benzine is wel weer goedkoop, dus dat maakt weer een boel goed :)
Dat moet in Frankrijk bij een hoop tankstations 's nachts ook.
 
Dat moet in Frankrijk bij een hoop tankstations 's nachts ook.

:^
Werkt heel goed trouwens.
Voor de pomp gaan staan, naar binnen, iets meer geven aan kassa dan je je gaat tanken
Terug buiten gaan tanken.
Naar binnen wisselgeld halen
Koffie uit de bak halen en slurpen
En weer weg ...
Easy, en niemand maakt er een probleem van. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan