Geduld aan de pomp

Overigens: mensen die kaartjes hebben gekocht voor een voetbalwedstrijd, dienen te accepteren dat ze bij binnenkomst worden gefouilleerd.
Natuurlijk, als je dat niet wilt, dan mag dat. Maar dan kom je er gewoon niet in.....

De situatie met een voetbalwedstrijd is natuurlijk anders. In Amsterdam was daarvoor een algemene plaatselijke verordening in het jaar 2008. Of de wet moet zijn veranderd sinds die tijd, of er moet weer een verordening voor afgekondigd zijn. En dan heb je niet meer te maken met huisregels.

Overigens tank ik gewoon bij een pompstation waar ik gewoon mijn helm op kan houden ;) dus het is niet dat ik mijn recht probeer af te dwingen. Als je een gesprekje aanknoopt dan vinden meeste pompbediendes het niet eens zo erg als je je helm ophoudt.
 
Laatst bewerkt:
Justice Strike zou beter moeten weten, ipv als advokaat van de duivel dergelijke betogen vanaf de bank de zaal in te declameren ...
Zijn neiging om er de islam bij te sleuren riekt toch naar aangebrande politiek.
De discussie over de burka is niet anders dan voor de helm. Alleen pleit het geloof dan nog eens voor de burka en niet tegen. Voor de helm blijft het tegenargument hetzelfde, namelijk dat je elkaar wil kunnen zien. Ansich is die discussie niet anders, maarmensenvinden het kennelijk lastig om geloof en staat gescheiden te houden.
 
De discussie over de burka is niet anders dan voor de helm. Alleen pleit het geloof dan nog eens voor de burka en niet tegen. Voor de helm blijft het tegenargument hetzelfde, namelijk dat je elkaar wil kunnen zien. Ansich is die discussie niet anders, maarmensenvinden het kennelijk lastig om geloof en staat gescheiden te houden.


de staat verplicht me een helm op te zetten.

Ben geen jo-jo he..... thuis helm op....wegrijden.....tankstation oprijden, helm af....tanken, betalen...helm op....wegrijden.....op werk aankomen, helm af...werken....van werk wegrijden...helm weer op.....thuis aankomen, helm weer af...

op-af-op-af-op-af.....

Als de helmplicht wordt afgeschaft is het probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
de staat verplicht me een helm op te zetten.

Ben geen jo-jo he..... thuis helm op....wegrijden.....tankstation oprijden, helm af....tanken, betalen...helm op....wegrijden.....op werk aankomen, helm af...werken....van werk wegrijden...helm weer op.....thuis aankomen, helm weer af...

op-af-op-af-op-af.....

Als de helmplicht wordt afgeschaft is het probleem opgelost.


:? |( :z :X
 
nja... beetje eigenverantwoordelijkheid mag wel. Het meeste verbaast me dat twrd nog een paar pagina's geleden precies het tegenovergestelde beargumenteerde ;)
 
Mais Wullebolle que est-il y a avec les cheveux dedans? Je connais les mots français mais pas les expressions. Un petit explication svp.
 
Hoef je bij de Shell niet te proberen... Pinnen aan de pomp is daar ook echt pinnen aan de pomp. Die pompen kunnen ze niet of willen ze niet vrijgeven voor 'normaal' tanken. En terecht, anders streef je het doel met grote schreden voorbij...

behalve dan bij SHELL STATION HEESWIJK aan de A12, daar kom ik echt niet aan de pomp pinnen , terminal stond uit B|
 
En waarom zeg je er niks van dan? :?
Je gaat hier lopen zeuren, terwijl je de persoon in kwestie niet aanspreekt? Dan zullen ze het ook nooit afleren :N


}) })

Ik begrijp niet dat jullie ZO weinig begrijpen van de vrouwelijke natuur !!
Zij deed dit heel bewust en met opzet. Ze had die stoere motor rijder gezien waar ze wel trek in had. Maar hoe kom je dan als lelijkerd met zo een knapperd in kontakt. Precies, via zijn grote liefde, zijn hobby en leven, zijn motorfiets.
Zij had verwacht dat jij haar WEL zou aanspreken en dan kon zij zeggen: oh sorry, wat dom van mij. Ik had je motor helemaal niet gezien. Hoe kan ik het goedmaken? Zal ik eens lekker voor je koken....
En dan doet ze wat dormicum in jouw soep, dan weet jij niks meer en ben JIJ haar nagerecht.

Ook ik heb al iets soortgelijks meegemaakt !!
_O- _O- _O-


:] :W
 
Laatst bewerkt:
de staat verplicht me een helm op te zetten.

Ben geen jo-jo he..... thuis helm op....wegrijden.....tankstation oprijden, helm af....tanken, betalen...helm op....wegrijden.....op werk aankomen, helm af...werken....van werk wegrijden...helm weer op.....thuis aankomen, helm weer af...

op-af-op-af-op-af.....

Als de helmplicht wordt afgeschaft is het probleem opgelost.
precies... en meteen dat gordelgezeur in de auto's afschaffen. OM-af-om-af.... vermoeiend :P
 
Ach Wullebolle, ik spreek dan wel zeer slecht frans maar dat doen jullie ook. })
Een franse collega vroeg mij eens over een belg die Frans sprak: do you know from which country he is, his french is so funny. _O-

Persoonlijk zeg ik: hulde voor een ieder die het probeert om een ander zijn taal te spreken, dan kom je er samen wel uit. dat kun je van die K@!$! Walen niet zeggen, die doen hooguit een poging als je met 50 euro zwaait. Maar het merendeel is ook daar te stom voor.
 
}) })

Ik begrijp niet dat jullie ZO weinig begrijpen van de vrouwelijke natuur !!
Zij deed dit heel bewust en met opzet. Ze had die stoere motor rijder gezien waar ze wel trek in had. Maar hoe kom je dan als lelijkerd met zo een knapperd in kontakt. Precies, via zijn grote liefde, zijn hobby en leven, zijn motorfiets.
Zij had verwacht dat jij haar WEL zou aanspreken en dan kon zij zeggen: oh sorry, wat dom van mij. Ik had je motor helemaal niet gezien. Hoe kan ik het goedmaken? Zal ik eens lekker voor je koken....
En dan doet ze wat dormicum in jouw soep, dan weet jij niks meer en ben JIJ haar nagerecht.

Ook ik heb al iets soortgelijks meegemaakt !!
_O- _O- _O-


:] :W

full


Waar was dat dan ergens?
Ik heb binnenkort vakantie, en dan ga ik daar 7x per dag tanken!
 
Ach Wullebolle, ik spreek dan wel zeer slecht frans maar dat doen jullie ook. })
Haha you bet we do !
Een franse collega vroeg mij eens over een belg die Frans sprak: do you know from which country he is, his french is so funny. _O-
Mjaa
Het belgische frans = Waals, is een dialectisch frans.
Net zoals Limburgs weliswaar nederlands is, maar toch ferm verschilt van het nederlands uit Amsterdam.
Ik vind het niet raar dat een echte fransman de oren spitst bij het horen van Waals.

... hulde voor een ieder die het probeert om een ander zijn taal te spreken ...
Zelfs geen hulde waard volgens mij.
Zolang de boodschap overkomt is het voor mij al goed.

... dat kun je van die K@!$! Walen niet zeggen, die doen hooguit een poging als je met 50 euro zwaait. Maar het merendeel is ook daar te stom voor.
Waarom zou een Waal moeten NL spreken in Wallonie? Praat jij frans in Nederland?
Dat een waal méér geld kan verdienen door nederlands engels of duits te spreken tegen toeristen, staat buiten kijf. Maar als ie verkiest om dat niet te doen, dan is dat toch zijn probleem?
btw: ik heb nog NOOIT onwillige dikkop walen tegengekomen die het vertikken van moeite te doen. Waar ik woon aan de belgische kust, komen in de zomer massa's walen de toerist uithangen, en in de weekends shoppen (in de Aldi en de Zeeman) en quasi allemaal proberen ze ietwat in het nederlands of engels, of excuseren ze zich omdat ze enkel frans kennen ...
Tzijn enkel de posers met veel centen die zich een hoop kak permiteren en het vertikken.
 
mijn ervaring in wallonië is dat zelfs als je in het frans begint tegen ze dat ze dan nog steeds erg onwillig zijn om je te begrijpen als je er met de woorden even niet uitkomt. Ik schrijf dan wel slecht frans maar ik spreek het wèl aardig. Misschien is het omdat ik frans-Frans spreek en de Walen een of ander frans accent :+

Maar ja zodra ik merk dat in NL een buitenlander zich niet redt met Nederlands schakel ik over op engels, duits, frans, handen en voeten om hem te helpen. Dus ja ook in eigen land spreek ik wel eens frans. Ik probeer waar mogelijk behulpzaam te zijn en vind het prettig als anderen dat bij mij ook zijn.
 
On: topic >

Geduld bij een benzine pomp is altijd wenselijk, helaas zijn er altijd mensen die douwen, voordringen etc.... gewoon wat van zeggen.

Off topic >

Zag een nieuwe serie borden bij de benzinepomp.....

full
 
maar ik spreek het wèl aardig.

Tja, dat is natuurlijk relatief. Ik ben altijd goed begrepen in Wallonie, en ik spreek goed Frans.

Ik ken je niet en oordeel niet maar het niveau van de gemiddelde Nederlander die goed Frans kan heeft zich tentoon gespreid in onderstaande conversatie waar ik getuige van mocht zijn. Die Nederlander was daarna erg trots dat 'ie Frans praatte en blufte zich een eind in de rondte tegenover zijn twee andere kakvriendjes :r

- ekskuzeej, posjible de bottel de fein rousj afan le mjamjam?
- Mais oui, biensur monsieur, pas de probleme.
- ekskuzeej, posjible de poos bitwien afan mjamjam en dinneej?
- Monsieur?
- Posjible de poos bitwien afan en dinneej?
- Je ne comprends pas, monsieur.
- Dinneej?
- Oui?
- Afan dinneej?
- Eh, oui, avant le diner, oui?
- poos?
- Ah, une pause entre l'entree et le plat?
- *vragend gezicht*
- ah, en ekskuzeej bottle de fin blan sjil foe plee.

Zelfs als je goed Frans praat - veel Nederlanders hebben toch een ernstig accent als ze Frans praten (jaja, die Walen ook). Net als Franstaligen die Nederlands praten. Dat ies nit alteit efeuh koet te verschtan.
 
PS: Ze ondertitelen zelfs Vlaamse programma's in Nederland en omgekeerd. En dan wil je dat anderstaligen zonder probleem alle mogelijke dialecten en accenten gaan begrijpen die een ander op hen loslaat? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan