geef je menig

wat vinden we van onze politie

  • KUT!!!

    Stemmen: 15 25,4%
  • Ach blij dat ze er zijn

    Stemmen: 5 8,5%
  • Rot op met je poll!

    Stemmen: 5 8,5%
  • Die lui doen goed werk

    Stemmen: 4 6,8%
  • Hoeren!!!!!

    Stemmen: 9 15,3%
  • Soms goed soms slecht

    Stemmen: 21 35,6%

  • Totaal aantal stemmers
    59

Matsu

MF veteraan
12 sep 2004
1.795
12
Veenendaal
goed ik heb weer een mooi verhaal moetten jullie eens horen.

zoals jullie weten (een paar posts geleden) had ik een ongeluk gehad door een vrachtauto die mij niet zag (lees niet wilde zien) deze man dwong mij de berm in zodat ik mijn sv niet meer kon houden met alle gevolgen van dien...

goed ik had dus zijn nummer bord niet gezien en tegen de tijd dat ik mijn sv weer op het rubber had staan en gececked had dat ik nog heel was was de beste man (lees LUL!) al weg.

wat ik wist:
1 het was een kleine vee vervoers auto
2 de kleuren waren blauw en grijs

nu zag ik deze auto dus pas rijden dus ik het nummer bord opgeschreven ik dacht mooi nu kunnen we er wat mee.

(ik had trouwens bij de politie een meldig gemaakt)
nou ik bellen naar de politie. naar veel gedoe hadden ze idd mijn melding van ongeveer een maand geleden gevonden.
wat was de reactie van de mevrouwe aan de anderekant van de lijn.....
we kunnen er niets mee doen omdat we niet weten of de auto expres is door gereden of dat hij je gewoon niet gezien heeft

euh.... dus als iemand door rijd en hij heeft je niet geraakt is het gewoon je eigen schuld... en lekker je eigenprobleem

dus ik vroeg aan de mevrouwe aan de telefoon wat kan ik nu doen dan. ze zei tja je kunt bij de rdw zijn gegeven opvragen en er dan zelf naar toe gaan. hebben jullie ooit zoiets gehoord??????

moet je nagaan ik kom bij die kerel en leg het hele verhaal voor die man lacht me uit en gooit de deur dicht ik kan hoog en laag springen maar die man gaat noooooooooooooooooooooooooooooooooit toegeven dat hij dit heeft gedaan.

zucht ik voel mij erg genaaid!!!!!
 
Ff naar het politie buro gaan en stampij maken.
 
hmjah, je kunt er vanalles bijhalen, maar geen getuigen is geen zaak, het is jouw woord (eraf gedrukt) tegen het zijne (hij zag je niet)...

denk dat 't een lost case is... -O- helaas -O-
 
hmjah, je kunt er vanalles bijhalen, maar geen getuigen is geen zaak, het is jouw woord (eraf gedrukt) tegen het zijne (hij zag je niet)...

denk dat 't een lost case is... -O- helaas -O-
met die instelling is het altijd een lost case.
 
hmjah, je kunt er vanalles bijhalen, maar geen getuigen is geen zaak, het is jouw woord (eraf gedrukt) tegen het zijne (hij zag je niet)...

denk dat 't een lost case is... -O- helaas -O-
Ik begrijp je standpunt :j , maar ik zou toch even de verzekering/rechtbijstand inschakelen.
Niet geschoten...... :)
 
Dus je hebt:
geen kenteken ( hoe kun je zeggen dat de auto die je later zag dezelfde is???)
een vage omschrijving van de auto
geen getuigen
het (onbevestigde) vermoeden dat ie opzettelijk is doorgereden

Ik snap dat het balen is, maar wat denk JIJ nu dat de politie hier mee kan/moet doen?
Een massaal onderzoek over heel Nederland naar een vrachtwagentje, -mogelijk- gebruikt voor veevervoer en -mogelijk- met iets blauwgrijs in de kleur???? Het RDW een uitdraai laten maken van alle auto's die aan deze vage omschrijving voldoen en vervolgens bij iedereen die zo'n auto bezit aan huis vragen gaan stellen???? Ik gok er op dat er heel wat van dit soort (vracht)auto's rondrijden. Bovendien, als die auto later de huidige kleur heeft gekregen komt ie niet eens bij het RDW voor....
Onderzoek aan de auto heeft geen zin, dat zal geen enkel spoor opleveren. De eigenaar (als die er al tussen zit en áls die al zelf gereden heeft of er iets van weet....) hoeft alleen maar te zeggen dat ie van niks weet, dan houdt alles op.

Ben IK nou zo dom, of?????? Vind je nou écht dat de politie hier tijd in moet steken??????
 
Tsja........ als je de gegevens kunt achterhalen, wellicht toch even contact opnemen met de man. Misschien is hij (achteraf) best schappelijk. Onthou... je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Behandel hem dus alsof je denkt dat hij je niet gezien heeft. Wie weet dat het dan alsnog geregeld kan worden.
Een welles/nietes spelletje heeft geen zin......
 
Dus je hebt:
geen kenteken
een vage omschrijving van de auto
geen getuigen
het (onbevestigde) vermoeden dat ie opzettelijk is doorgereden

Ik snap dat het balen is, maar wat denk JIJ nu dat de politie hier mee kan/moet doen?
Een massaal onderzoek over heel Nederland naar een vrachtwagentje, -mogelijk- gebruikt voor veevervoer en -mogelijk- met iets blauwgrijs in de kleur???? Het RDW een uitdraai laten maken van alle auto's die aan deze vage omschrijving voldoen en vervolgens bij iedereen die zo'n auto bezit aan huis vragen gaan stellen???? Onderzoek aan de auto heeft geen zin, dat zal geen enkel spoor opleveren. De eigenaar (als die er al tussen zit en áls die al zelf gereden heeft of er iets van weet....) hoeft alleen maar te zeggen dat ie van niks weet, dan houdt alles op.

Ben IK nou zo dom, of?????? Vind je nou écht dat de politie hier tijd in moet steken??????

Je hebt niet goed gelezen....... hij heeft inmiddels het vrachtwagentje weer gezien en het kenteken genoteerd. Je bent dus (vast) niet dom, maar niet erg secuur ;)
 
Je hebt niet goed gelezen....... hij heeft inmiddels het vrachtwagentje weer gezien en het kenteken genoteerd. Je bent dus (vast) niet dom, maar niet erg secuur ;)

Of hij heeft juist wel goed gelezen: tijdens of net na het ongeval heeft TS niet het kenteken gezien. Een maand later komt hij een voertuig tegen, gelijkend op het voertuig ten tijde van het ongeval, waarvan hij ditmaal wel het kenteken heeft kunnen zien. Waaruit blijkt dan dat het hier hetzelfde voertuig betreft?
 
...ik had trouwens bij de politie een meldig gemaakt...

Kun je hier misschien iets meer over vertellen? Heb je destijds aangifte gedaan van het verlaten van de plaats van het ongeval? Is er een registratieset door de politie opgemaakt?
 
idd morgen even de verzekering bellen maar ik denk dat het een verloren zaak is.
het was een hele aparte vrachtauto het zat tussen een grote bus en een vracht auto in daarom weet ik zeker dat dit hem is maar ja het blijft mijn woord tegen het zijne.
 
Op grond van artikel 161 en artikel 163 (lid5) van het WvSv (Wetboek van Strafvordering en niet van Strafrecht) is een opsporingsambtenaar VERPLICHT een aangifte op te nemen.

Dus, terug naar het politie buro en aagifte doen, dan zal de officier van justitie beslissen of zij deze meneer eens zullen horen en evenueel veroordelen. Bij een verhoor zal iemand niet zo snel liegen en als hij jou verhaal beaamd dan kan zijn verzekering gewoon uitkeren lijkt mij.

Een agent op het buro is er niet voor aangesteld om te beslissen of een aangifte wel of niet de moeite waard is om achter aan te gaan. Gewoon aangifte aannemen dus, jij vriendelijke agent(e) B|

Neem wel even een notitie mee met het artikel van het WvSv en dan doen of je er heeeeeeeel veel verstand van hebt dan lukt het zeker. En baad het niet..............

Succes

@Baksteen: kan jij hier misschien nog iets zinnigs over zegen?
 
Of hij heeft juist wel goed gelezen: tijdens of net na het ongeval heeft TS niet het kenteken gezien. Een maand later komt hij een voertuig tegen, gelijkend op het voertuig ten tijde van het ongeval, waarvan hij ditmaal wel het kenteken heeft kunnen zien. Waaruit blijkt dan dat het hier hetzelfde voertuig betreft?

Als je dit niet kunt bewijzen, wat ook niet kan mits er een getuige of een proces-verbaal is opgemaakt, heb je niet veel. Hoe klote de situatie ook is. Je zou eventueel een civiele procedure kunnen aanspannen. Probleem is wel dat dat tijd en geld (niet persé in die volgorde) kost.
 
op de dag dat het gebeurt is ben ik naar het bureau geweest ze hebben een notitie gemaakt.
 
Popo hier is gewoon k*t...
En de regel geving is ook slap.

Had het laatst ook, was bijna van me sokken gereden bij een zebra pad door een makkelaar die in zijn smart bedrijfs auto reed.

Ik netjes de kenteken onthouden en ben toen gelijk naar popo bureau gegaan om een aanmelding te maken en wat krijgt ik te horen, Sorry meneer, wij kunnen u hiermee niet helpen wij moeten opdat moment erbij zijn. _O- Ja tuurlijk...
 
corect me if I'm wrong, maar een notitie komt niet bij de officier van justitie en bepaald de agent die de notitie heeft opgenomen of het de moeite waard is om eens bij de bewuste man langs te gaan voor een gesprek.
Maar diezelfde agent vind het niet eens de moeite waard om er een aangifte van op te nemen en zal dus ook niet langs gaan bij de meneer.
 
Of hij heeft juist wel goed gelezen: tijdens of net na het ongeval heeft TS niet het kenteken gezien. Een maand later komt hij een voertuig tegen, gelijkend op het voertuig ten tijde van het ongeval, waarvan hij ditmaal wel het kenteken heeft kunnen zien. Waaruit blijkt dan dat het hier hetzelfde voertuig betreft?

Dat blijkt nergens uit...... ik geef alleen maar aan wat ik lees..... en ik lees dat de TS het voertuig heeft herkend en met deze gegevens (lees: kenteken) iets is gaan doen.

Niets meer dan dat.......
In de andere reactie stond dat de TS totaal geen gegevens had..... en dat was ook zo..... in 1e instantie.
 
Laatst bewerkt:
Popo hier is gewoon k*t...
En de regel geving is ook slap.

Had het laatst ook, was bijna van me sokken gereden bij een zebra pad door een makkelaar die in zijn smart bedrijfs auto reed.

Ik netjes de kenteken onthouden en ben toen gelijk naar popo bureau gegaan om een aanmelding te maken en wat krijgt ik te horen, Sorry meneer, wij kunnen u hiermee niet helpen wij moeten opdat moment erbij zijn. _O- Ja tuurlijk...
En niet even op de koffie bij de makelaar gegaan ? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan