Geef je mening... auto of motor?

Je zoekt naar rationele argumenten voor een emotionele beslissing. Dat gaat niet werken. Je hoofd zegt dat de auto er wel uit kan, maar je hart wil het niet.

Tussenoplossing: Denk er nog even 3 maanden over na,.
 
Heb hem nog niet voorbij zien komen..

Maar een motorscooter met topcase?, kan je makkelijk alles vervoeren.
 
Brikken, zowel auto of motor vind ik geen optie... Ik heb een oldtimer gehad en daar was ik gewoon niet kapot van. Het vertrouwen was er niet. Ik zat ook te denken, ik ga het gewoon proberen om het beide te doen. Als het echt niet kan of als de auto nog meer stil gaat staan is de auto er nog zo uit gedaan. Dan maar bezuinigen op andere dingen :]
 
Ik zou een klein licht autotje kopen die op benzine rijdt, ik heb 3 jaar geleden een nieuwe diesel gekocht en mag nu spontaan iedere maand 87 euro gaan betalen aan belasting na 3 jaar niets betaald te hebben, dus die gaat eruit, er staat net 10K op de teller. De motor die gaat er nooit uit. Oh ja, koop geen ducati, best duur in onderhoud!!! ;)
 
Ik zit met het volgende dilemma en zou graag de mening van het forum weten. Ik heb voorheen altijd met veel plezier gereden maar soms moet je keuzes maken ivm financiele situaties. Voorheen dus altijd de auto voorrang gegeven ivm een vrij lange reisafstand naar mijn werk. Nu werk ik al langer als een jaar op fietsafstand, en dan echt maar 5 minuten, ik kan zelfs lopend gaan. Nu wil ik dit jaar weer graag gaan rijden maar financieel is dat vaak niet zo makkelijk. Ik zit er zwaar over na te denken om de auto eruit te doen en alles op de fiets te gaan doen. Auto's zijn duur punt en de auto staat dus vooral voor de deur. Ook zonde dus. Het zou dus leuker zijn om iets meer plezier van iets te hebben wat zoveel geld kost. Ik heb vorig jaar een paar maanden geen auto gehad en dat ging in principe wel goed op boodschappen doen na. Ik ben wel echt een auto liefhebber en rij graag. Maarja het bloed kruipt waar het niet kruipen kan. Iemand ervaring mee met het verhaal?


Ligt het aan mij of mis ik nou de vraag mbt de motor??? :?
Ga je op een ''motor'' forum of je je auto moet weg doen :?

Meer een vraag voor het '' off topic'' gedeelte ;)

Maja wie ben ik O-)
 
simpel: doe die auto weg en neem een greenwheels abonnement.

Eigenlijk is een eigen auto financieel bijna alleen voordeliger als je hem bijna dagelijks nodig hebt. Daarnaast is het vooral een luxeding, handig om er eentje voor de deur te hebben. Als je maar één of twee keer per jaar een auto gebruikt is het zelfs nog goedkoper om gewoon te huren ipv greenwheels. Dus doe je auto weg, en koop een leuke tweewieler met een setje koffers zodat je ook nog eens boodschappen kan doen. Een verwarmd vest voor in de winter en een goed GoreTex pak zodat je het hele jaar kan rijden, stukken goedkoper dan een auto en je komt er overal mee.
 
Ik heb een aantal jaar geleden mijn auto weg gedaan. Mis de auto totaal niet. Ik woon wel op loopafstand van de supermarkt, ja soms moet je wat vaker heen en weer met veel boodschappen. Grote dingen kun je vaak online bestellen en word bezorgd, die bezorgkosten wegen niet op tegen een heel jaar auto rijden.
En ik kan in geval van heel slecht weer( sneeuw/ijzel/storm) met de bus naar mijn werk, die rijd dag en nacht.
 
Ik heb de auto ook weggedaan toen ik de motor kreeg. Af en toe op gladde dagen met het ov, meestal gewoon met de 2 wielen.
Boodschappen kan prima op de fiets met een rugtasje of zo'n rekkie er voor.

Mijn vriendin heeft wel een auto, maar die gebruik ik toch zo min mogelijk.
 
simpel: doe die auto weg en neem een greenwheels abonnement.

Eigenlijk is een eigen auto financieel bijna alleen voordeliger als je hem bijna dagelijks nodig hebt. Daarnaast is het vooral een luxeding, handig om er eentje voor de deur te hebben. Als je maar één of twee keer per jaar een auto gebruikt is het zelfs nog goedkoper om gewoon te huren ipv greenwheels. Dus doe je auto weg, en koop een leuke tweewieler met een setje koffers zodat je ook nog eens boodschappen kan doen. Een verwarmd vest voor in de winter en een goed GoreTex pak zodat je het hele jaar kan rijden, stukken goedkoper dan een auto en je komt er overal mee.

verwarmde handvaten (ik rijd al hele weekend met zomerhandschoenen, lekker (en noodzakelijk met die bmw-knipperknoppen - dat ze dat ooit durfden verkopen..)
 
Hoi Chili_Pepper,

Ik heb een paar motoren en auto's. Ik vind ook dat ik niet te veel geld mag weggooien aan vervoersmiddelen en daarom hou ik al jarenlang de kosten bij.

Mijn twee centjes:
Er zijn goedkope en dure auto's en motoren. Deze heel erg ver open staande deur trap ik toch nog maar een extra keer in. Vooral omdat ik onlangs nog de steeds groeiende schuld van een jongeman in een krimpende schuld heb kunnen omzetten door zijn Subaru Impreza voor een oude Suzuki Swift om te ruilen. Over het algemeen geldt: Ouder is goedkoper, Japans blijft langer heel en onderhoud moet je zo veel mogelijk zelf doen.

Maar heel vaak worden de verkeerde voertuigen vergeleken. Ik heb dezelfde fout in mijn jeugd ook gemaakt, ik vergeleek de kosten van een zeer sportieve fiets met een Jaap Doorsnee alledaagse bolide. In mijn geval een Honda CB750K2 versus een Opel Kadett.

De Honda bleek veel duurder te zijn dan mijn C-Kadettje. Dat scheelde ongeveer een factor drie. Later, toen de apekul er in ging hakken, werd de C-Kadett ongeveer even duur als de Honda, een monteur betaal je nu eenmaal per uur. Toch, als je ziet hoe weinig een oud bakje als een Suzuki Swift kost in onderhoud en dergelijke, daar heeft een motor echt moeite mee.



Maar, ik heb recent een Honda Dylan (150 cc scooter) verkocht en eerlijk gezegd heb ik daar mee mijn goedkoopste voertuig weggedaan. Zo'n ding loopt op de belofte van benzine en een compleet dhz-beurtje met alle onderdelen blijft vaak nog onder de 100 euro. Als je zo'n soort voertuig koopt, zal je qua kosten het voordeligst uitkomen.
Maar ja, wil je jezelf wel vertonen als auto/motorliefhebber op een .... raceplee?
 
De zware boodschappen( kratje bier, flessen drinken ed.) laat je 1x per maand bezorgen via Appie. De rest haal je lekker met de motor. Vergt kwa boodschappen iets meer planning maar is erg goed te doen. Ik zeg doen :D
 
Ze zaten op m'n werk maar aan te dingen dat ik een auto rijbewijs moest halen 6 jaar terug en dat is na 40 lessen en 5x praktijk examen ook gelukt, maar daarna, buiten een paar kleine boodschappen ritjes van het werk ( niet meer als 100km per jaar ) niets meer mee gedaan.
Kan het dus ook voor geen meter en dan is de lol er al helemaal snel af.

Heb nu iets meer als een jaar mn motorrijbewijs en al veel meer km gemaakt dan in een auto.
Ook al op vakantie geweest maar Engeland en Wales en vind het motorrijden nog steeds geweldig.

Auto rijd ik alleen als het echt moet, anders pak ik nog liever de fiets, al is het -20*C

Woon 100m van een supermarkt dus kan het karretje zo heen en weer lopen.
Verder kun je als je een beetje creatief ben nog best veel vervoeren op een motor.

936718_466355126783531_13540844_n.jpg
 
een jaartje alles met de motor gedaan. Ik kreeg zelfs twee kratten bier (flesjes) in een backpackerstas plus extra meuk.

En elke keer de ellende van pak aan en gedoe om korte ritjes te doen.

Vanuit mijn visie is een motor een luxe product, leuk maar onpraktisch als je een druk leven hebt.

Zoals al meer gezegd hier...koop een goedkope kleine jap (auto) en als het ff kan een goedkope motor erbij.

Rij nu in mijn ogen een auto wrak maar wat is zo'n auto makkelijke :+
 
Motor. no contest.

vandaag 3 locaties bezocht, en best veel tijd met aan+uitkleden kwijt.
Tijdwinst in files en stoplichten gaat teniet met kleding-gehannes...
dus moet meer praktische motorkleding gaan zoeken...

maar: niets kan op tegen het gelukzalige gevoel van motorrijden. des te meer als je een leuke en soeple fiets rijdt.
het starten en tevreden ronken van het mechaniek, het soepele rijden, het draaien op rotondes, het filteren bij stoplichten, de snelheid waarmee je weg trekt bij groen... Pure Bliss!

ik kwam overal aan met een breden SMILE.
Mijn (ietwat te drukke) dag was Goed!
En morgen belooft ook goed te zijn (lekker paar stukken snelweg..)
 
een jaartje alles met de motor gedaan. Ik kreeg zelfs twee kratten bier (flesjes) in een backpackerstas plus extra meuk.

En elke keer de ellende van pak aan en gedoe om korte ritjes te doen.

Vanuit mijn visie is een motor een luxe product, leuk maar onpraktisch als je een druk leven hebt.

Zoals al meer gezegd hier...koop een goedkope kleine jap (auto) en als het ff kan een goedkope motor erbij.

Rij nu in mijn ogen een auto wrak maar wat is zo'n auto makkelijke :+

Vind een auto juist een luxe product, in de meeste gevallen neemt men onnodig 4x zo veel plek in op de weg, verstookt veel meer brandstof door het gewicht, er warmpjes ( of koel ) bij zitten, onnodig veel vermogen enz.

Heb het nu uiteraard niet over de kleine autotjes waarmee boodschappen gehaald worden en kinderen naar school gebracht worden enz, dat is gewoon noodzaak en daar is niets mis mee.

Maar meestal zie je maar 1 persoon in een veel te grote ( kijk mij een dikke bak hebben ) auto met veel meer vermogen dan nodig, en dan zeuren dat het te druk op de weg is, dat je veel wegenbelasting betaal en dat je zo veelk kwijt ben voor brandstof.
Dan heb ik ook zo iets van dat doe je toch echt zelf... ( luxeprobleem )
 
Laatst bewerkt:
TS, ben inmiddels wel nieuwsgierig in wat voor auto je rijdt?

Ik ga dit heel voorzichtig vertellen... vooral op een motor forum |(

Ik rij op dit moment in een A4, nogmaals ik ben ook een grote auto liefhebber en rij dus ook graag voor mijn plezier.

Ps ik denk dat ik de auto binnenkort voor interesse peiling te koop aan ga bieden. Krijg ik er een nette prijs voor terug dan is de beslissing sneller gemaakt. Mocht het echt niet bevallen dan is er zo weer 1 gekocht, wat voor 1 maakt niet uit.

Soms moet je keuzes maken :]
 
ik rijd met mt01 (heb geen auto, maar ook geen kinderen dus ja.. makkelijker praten) maar doe sinds ik goed de financiële kant bekijk ook hoofdzakelijk zaken met de fiets, en als het praktisch is en verder weg met de trein of bus, de rest dan toch nog met de moto.
door veel minder km te maken houd ik het financieel mogelijk om een 'speciale' moto te rijden.

ook motoreizne doe ik niet, die kostne pas fortuinen.. in vgl met ryanair vluchtjes etc. ma ok ook heel ander soort reis.
als je weinig rijdt is verbruik ook minder belangrijk.
 
ik heb een daihatsu cuore uit 1996, nauwelijks een auto te noemen maar kost 12 euro wegenbelasting en verzekering is in de 30 euro met inzittenden en rechtsbijstand. 4 nieuwe banden 130 euro en das geen A merk want die worden ook niet gemaakt.(of ik heb ze niet kunnen vinden)

Mijn vriendin heeft er ook een en die rijd 1 op 17 en die wat ik heb tussen 1 op 17 en 1op 19 afhankelijk autosnelweg snelheid daarnaast een gsxr 750 uit 1991. verzekering kost me nu 15 euro en wegenbelasting 10 euro.

ik moet 80 kilometer woon-werk elke dag, die verbruikscijfers ben ik wel tevreden mee

Hiervoor meerdere auto's gehad maar waar ik veel plezier van heb gehad zijn de bmw e36coupe en een golf 4. Heel veel plezier van gehad, ben ook wel een automan maar de kosten van een dergelijke wagen als je graag wat rijd...
 
Je kan als je wil het alleen met een motor doen maar als je je auto bent gewend zal het misschien tegen vallen. Je moet tenslotte steeds je pak aan en zorgen dat je motor goed op slot staat. Voordeel is dat de motor zuiniger is, sneller en je kan hem zo in de stad dumpen zonder parkeerkosten.

Voor mij was de keuze makkelijk, in een slome Nissan Micra rijden waar je als jongere een dure verzekering voor betaald of een motor die sneller is en net zo duur in onderhoud. Plus dat je met de nieuwe regeling pas op een 24ste op een zware motorfiets mag (als je A2 overslaat enz). Krijg nu na 2 jaar automatisch mijn zware motorrijbewijs. :)
 
Vind een auto juist een luxe product, in de meeste gevallen neemt men onnodig 4x zo veel plek in op de weg, verstookt veel meer brandstof door het gewicht, er warmpjes ( of koel ) bij zitten, onnodig veel vermogen enz.

Heb het nu uiteraard niet over de kleine autotjes waarmee boodschappen gehaald worden en kinderen naar school gebracht worden enz, dat is gewoon noodzaak en daar is niets mis mee.

Maar meestal zie je maar 1 persoon in een veel te grote ( kijk mij een dikke bak hebben ) auto met veel meer vermogen dan nodig, en dan zeuren dat het te druk op de weg is, dat je veel wegenbelasting betaal en dat je zo veelk kwijt ben voor brandstof.
Dan heb ik ook zo iets van dat doe je toch echt zelf... ( luxeprobleem )


meeste motoren zijn toch ook luxeproducten
anders reden we allemaal cb250s of gs500s en veranderende niemand uitlaat, Led knippers carbon stukken of weet ik veel wat.
die groep van motorrijders is toch echt in de minderheid
 
Als ik moest kiezen zou ik de motor wegdoen en lekker verder posten op het auto-forum. :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan