Geef je top 3

ElGeoffio

Die hard MF'er
2 okt 2003
313
0
Lierde
van het type of soort bestuurders die volgens jou levensgevaarlijk zijn en
al meerdere keren slechte ervaringen mee gekend hebt.

1) Vrachtwagenchauffeurs : die zijn echt helemaal gek

2) huisvrouwtype met koters op achterbank in veel te kleine auto'jes : geen uitleg nodig

3) slakken op de weg waardoor iedereen gevaarlijke inhaalmaneuvers uithaalt
(tractoren ed lijken wel heel de dag te wachten om in het spitsuur ff aan 30 km per uur door te slenteren op drukke wegen.)
 
1: bestuurders van witte bestelbusjes
2: alle bestuurders van volvo's
3: alle bestuurders van auto's met een sticker van het merk autoradio die ze hebben, zo'n rioolpijp achterop, en (altijd handig in de zomer ....) een picknick tafel |(

[me]__SVDirk__ die natuurlijk zo'n domme "aerodynamische" vleugel bedoelt...[/me]
 
Op 1 met hele grote afstand die achterlijke bromscooters. Dat ze die dingen onderhand maar eens van de wegafsleuren :(
Op 2 die andere tweewielers op mankracht aangedreven. De schoolgaande fietsende jeugd. |(
En op drie die fijne medelanders in hun 'race'golfjes die echt het idee hebben dat ze alles kunnen en mogen op 's Herens wegen :r
 
1- Bejaarden.
2- Huismussen.
3- Sjonnies (in blik EN op moto).
4- GTI busjes.
5- Leasebakken.
6- Scootahs.
7- Fietsers.
8- Voetgangers.
9- Rossi wannabees op de motor.
10- Blinden.

Ps 1. Ik zie een relatie tussen jou 2 en 3 op nr 1.
Ps 2. Truckers zijn n iet gek,die worden gek gemaakt.
Ps 3. Ik zie dagelijks motokes rare fratsen uithalen alsof ze in harnas op een tank rijden.
Ps 4. #11 - Mooiweer rijders...

O-)
 
1. Alles met 4 wielen of meer
2. Alles met 2 wielen en minder dan 80cc
3. Alles dat geen motor als aandrijving heeft
 
1- Bejaarden.
2- Huismussen.
3- Sjonnies (in blik EN op moto).
4- GTI busjes.
5- Leasebakken.
6- Scootahs.
7- Fietsers.
8- Voetgangers.
9- Rossi wannabees op de motor.
10- Blinden.

Ps 1. Ik zie een relatie tussen jou 2 en 3 op nr 1.
Ps 2. Truckers zijn n iet gek,die worden gek gemaakt.
Ps 3. Ik zie dagelijks motokes rare fratsen uithalen alsof ze in harnas op een tank rijden.
Ps 4. #11 - Mooiweer rijders...

O-)

Die voetgangers lijken wel kippen.
Net voor je aankomt lopen ze over |( waardoor je vol in de ankers moet,
en een aanrijding op het nippertje voorkomen is.

Maar ALS je ze aanrijdt, oh wee, dan kan je het schudden, zeker als motorrijder... want een zwakke voetganger aanrijden betekent bijna altijd
in fout :Z
 
Grappig, de enige medeweggebruiker waar ik als motorrijder een band mee heb zijn juist vrachtwagenchauffeurs. Die nemen het verkeer tenminste serieus.

Het ergste vind ik die lui die als je tussen de file doorkruipt extra opvallend een zwenk naar links maken "om je erlangs te laten". Gaat meteen links rijden sukkel, ipv. te wachten tot er een motor aankomt!

Ik kom trouwens ook vaak motorrijders tegen die rijden als een no-brainer. Vooral verhoudingsgewijs vrij jonge gasten op sportfietsen (niet allemaal dus he, maar genoeg om opvallend te zijn) die echt rijden alsof de openbare weg een circuit is.
 
van het type of soort bestuurders die volgens jou levensgevaarlijk zijn en
al meerdere keren slechte ervaringen mee gekend hebt.

1) Vrachtwagenchauffeurs : die zijn echt helemaal gek

2) huisvrouwtype met koters op achterbank in veel te kleine auto'jes : geen uitleg nodig

3) slakken op de weg waardoor iedereen gevaarlijke inhaalmaneuvers uithaalt
(tractoren ed lijken wel heel de dag te wachten om in het spitsuur ff aan 30 km per uur door te slenteren op drukke wegen.)


Ben ik het niet mee eens. Zij zijn vaak de enige die je er 'sochtends in de file doorlaten, door hun 22.60 meter combinatie in het kleinste gaatje te sturen :}
 
Ben ik het niet mee eens. Zij zijn vaak de enige die je er 'sochtends in de file doorlaten, door hun 22.60 meter combinatie in het kleinste gaatje te sturen :}

Idd, die zijn dikwijls zeer hoffelijk en kunnne in veel gevallen beter rijden
dan ons allemaal.
Ma er zijn heel wat gekken tussen die met hoge snelheid je tegemoet razen
en daarbij nog over hun weghelft komen.
Beetje angstaanjagend als zo'n reus op je afkomt en je zit daar op je motortje .

Wat me ook erg opvalt is dat:

bestuurders van erg uitgebouwde auto's, dus zo'n meetingbakken in vele gevallen
me erg snel opmerken en keurig aan de kant gaan :}
Ik snap het soms niet hoe snel ze me al gezien hebben.

Iedereen zit hier altijd de zeiken op johny's in tuningbakken, ma het valt me op
dat de mensen in deze auto's hoffelijk zijn en degelijk kunnen rijden.
 
1. Vrouwen in het dorp(dus die alleen boodschappen halen met hun SUV).
2. Opa's die slingeren op dijkjes en 40 rijden waar ze 60 mogen.
3. Scooterrijders in de stad halen je in waar je ze juist verwacht.

Vrachtwagenchauffeurs, tja. Had tijdje terug op de oprit van Gorinchem richting Breda(toch? naar beneden in ieder geval) een klein minpuntje. Het is een vrij korte oprit doordat er een brug volgt en als er een vrachtwagen rijdt wordt het krap zonder vluchtstrook en dat op een CB350F. Nu is dat mijn inschattingsfout, maar ik vond dat hij best wat had kunnen minderen in vaart omdat ik al naast z'n cabine reed toen ik op de invoegstrook reed. Anders moest ik remmen, dik 16 meter wachten en dan invoegen. Ik was dus te eigenwijs daarvoor.. Eigenlijk niet al te slim, maar je doet wel meer domme dingen.

En tijdens het lessen was er een vrachtwagen in de stad die geen voorrang gaf terwijl dat overduidelijk was. Maar dat was het eigenlijk met vrachtwagens.
Ik kan wel respect opbrengen dat ze met zo'n ding rijden en het vrijwel altijd veilig doen. Dus daarom niet in mijn ergernissenlijst.
 
wijsheid uit de oude doos....iedereen met een hoed of pet op in de auto.....mijn eigen opa was vroeger echt een gevaar op de weg. Hartje zomer, hoed op, dikke bolknak in het hoofd en voor de toch alle ramen dicht :X Nee hoor opa, wij hebben er heus geen last van....dat we niet allemaal astma hebben opgelopen is een wonder....

op 2 : zondagrijders doordeweeks, die niet met de bus willen...

op 3 : fietsers in Utrecht....als je stopt voor een stoplicht, is de kans groot dat je een whiplash oploopt....
 
Vrachtwagenbestuurders zijn niet erg, tenminste, niet allemaal.
Van de week bij de oprit van de snelweg (A28, Amersfoort/Hoevelaken) ging er een op de vluchtstrook rijden, zodat ik er langs kan om met een mooie snelheid in te kunnen voegen ! *D
 
2. Opa's die slingeren op dijkjes en 40 rijden waar ze 60 mogen.
------
Ben ik het niet mee eens. Ikzelf ben opa (4x), ga slingerend over de dijk, maar echt wel wat harder dan 60. Wel houdt ik rekening met de medeweggebruikers. Als het rustig is lekker het gas er op.
 
1 bouwvakkers (op maandag ochtend)
2 vrouwen (sorry maar het is nu eenmaalzo)
3 vertegenwoordigers en taxichauffuers (wat die denken dat ze GOD zijn)
 
1. Vrouwen in het dorp(dus die alleen boodschappen halen met hun SUV).
2. Opa's die slingeren op dijkjes en 40 rijden waar ze 60 mogen.
3. Scooterrijders in de stad halen je in waar je ze juist verwacht.

...

Inderdaad. Echt levensgevaarlijk! In een kleine auto is het vaak al gevaarlijk, maar met zo'n PC Hooft -traktor denken ze helemaal dat ze de king of the road zijn. Verbieden dus !!!

[me]__SVDirk__ die denkt dat ze het niet eens merken als ze over iemand heen rijden, om zo snel mogelijk bij de lokale supermarkt -aanbiedingen te zijn[/me]
 
1) Bestuurders van NL. Doen hun best voor de verkeerveiligheid maar zijn tegenwoordig te markt-conform bezig en proberen overal geld uit te slepen onder het mom van ............

2) Treinmachinisten. Eigenwijze donders, wijken voor geen meter. En dan dat voertuig waar ze in zitten. Ik snap niet dat ze met zulke slechte remen door de APK heen komen.

3) Trambestuurders. Zie 2. Kunnen iets beter remmen maar doen dat niet zo snel.





:+
 
2. Opa's die slingeren op dijkjes en 40 rijden waar ze 60 mogen.
------
Ik vind opa's erg schattig en rij graag met die van mij mee. Ze rijden altijd zo lekker rustig en ontspannen. Ze nemen plaats op de weg, zodat iedereen ze ziet rijden en respect moet afdwingen dat ze er langs gelaten worden. Ze zetten altijd de auto zo ruim neer dat je gemakkelijk kunt uitstappen.
Fijn dat er nog mensen zijn die van het autorijden genieten.
:X :X :X :X :X :X

En kinderen op fietsjes, tja die moeten het toch ook leren!?!?!?!

Ik heb er alleen geen geduld voor })
 
1. Weggebruikers
2. Anderen
3. De rest






En het de voorrang van de :] motorrijder is op het kerkhof: voorrang maar ook de pijp uit :X :X
 
1) Bestuurders van NL. Doen hun best voor de verkeerveiligheid maar zijn tegenwoordig te markt-conform bezig en proberen overal geld uit te slepen onder het mom van ............

2) Treinmachinisten. Eigenwijze donders, wijken voor geen meter. En dan dat voertuig waar ze in zitten. Ik snap niet dat ze met zulke slechte remen door de APK heen komen.

3) Trambestuurders. Zie 2. Kunnen iets beter remmen maar doen dat niet zo snel.





:+

Had ooit geleerd dat als je met koe loopt, je ook bestuurder bent. Dus bij deze op nummer 1, 2 en 3 : De Boer

[me]__SVDirk__ die koeien alleen lief vind als er pepersaus overheen zit[/me]
 
Valt me trouwens op dat Duitsers veel beter kunnen autorijden dan Nederlandens. Nederlanders doen vaak maar wat, blijven met 125 op de linker baan hangen, gaan onverwacht rechts inhalen (hoe zou dat toch komen |( ), klooien maar wat aan kruispunten...
 
1. Leasebakken snelle jongetjes die gefrustreerd zijn omdat ze niet motorrijden

2. Midlife crises gevallen die niet mogen motorrijden van hun vrouw en daarom in een te achterlijk grote (sport)bak rondrijden

3. Iedereen in een koekblik die met van alles en niets bezig is om maar niet op het verkeer te letten en hun spiegels gebruiken om zichzelf te bewonderen
 
Valt me trouwens op dat Duitsers veel beter kunnen autorijden dan Nederlandens. Nederlanders doen vaak maar wat, blijven met 125 op de linker baan hangen, gaan onverwacht rechts inhalen (hoe zou dat toch komen |( ), klooien maar wat aan kruispunten...
Ik geloof dat het in Duitsland een verkeersregel is dat je altijd een snellere achteropkomende bestuurder (of snellere motorrijdster *D ) moet voorlaten op de autobahn.
 
oeh nog een vergeten. Zogenaamde gemaakte 65 plussers met een enorme mercedes die het vanwege hun formaat auto het nodig vinden niet aan de kant te gaan.
 
Ik geloof dat het in Duitsland een verkeersregel is dat je altijd een snellere achteropkomende bestuurder (of snellere motorrijdster *D ) moet voorlaten op de autobahn.

Ik geloof dat je in Nederland op de snelweg ook nog steed rechts moet houden (komt op hetzelfde neer). Maar probeer dat de gemiddelde automobilist maar eens wijs te maken. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan