Geef Nefom een koekje van eigen deeg!

Den The Man

MF veteraan
18 jul 2003
13.033
156
Nefom is een drammerig, vervelend clubje die indirect tegen motorrijden (en andere vormen van geluid producerende zaken) is en bovendien pesterijen en verspreiden van desinformatie niet schuwen!
Ze hebben een poll online gezet waarom iedereen mag stemmen :)

NEFOM, de overkoepelende club van bewonersgroepjes die zich storen aan geluid van motorvoertuigen, wil graag een goed beeld krijgen van het aantal mensen dat "geluidsoverlast van het verkeer op straat" heeft. Daar gaan we ze natuurlijk mee helpen. Vul 'm in!

Edit mei 2021: de resultaten zijn inmiddels door een of ander blaadje gebruikt, meer stemmen heeft denk ik geen zin meer :)

Heb jij geluidsoverlast van het verkeer op straat? (poll 10804425)

Geef dat clubje tegengas!

TIP: je kan meerdere keren stemmen! er wordt niet gekeken naar je IP adres, maar naar je browser fingerprint (oid).
Je kan vanaf 1 PC bijvoorbeeld 4 keer stemmen via Firefox, chrome, IE en Edge.


@ MODS: feel free om het topic te verplaatsen, sticky te maken etc.
Het is geen persoonlijke poll, maar een poll in het algemeen belang voor het uitvoeren van onze hobby!
 
Laatst bewerkt:
Gedaan ! ik heb overal last van natuurlijk,om maar te zeiken!
 
Ik ga niet zomaar iets invullen op internet. Het enige waar ik last van heb is van NEFOM zelf. Misschien helpt rattengif, verstopt in een koekje van eigen deeg?

Klagen en strooien met soms onjuiste informatie is de bron van hun bestaan. Zorg ervoor dat de cijfers representatief zijn (voor zover mogelijk) en het clubje zal steeds minder aanzien krijgen :)
 
Done!

Schermafbeelding 2021-04-17 om 14.31.02.png
 
Done. Ik heb het idee dat het een beetje een verzuurde club oudere mensen is die al met één been in het graf staan en op alles moeten zeiken waar een normaal mens geen of weinig last heeft. Je moet toch wat, als je (waarschijnlijk) met pensioen bent en er ook op TV niets interessants meer voorbij komt en je verdorie ook nog eens nergens naar toe kan vanwege het killervirus. Er zijn ergere dingen in de wereld waarom je je beter druk kan maken.
 
Ik snap dit niet.

Motorrijden is leuk en alles maar geluidsoverlast is een heel reëel, toenemend probleem waar mensen legitiem last van hebben.
Om dan hier een beetje contrair de domme rukker uit te hangen heb je het ook niet echt begrepen.
Ach, zo lang ze andersom zeggen dat je motorrijders op bijv. de dijk een beetje op moet houden door 20-30 km/u expres langzamer te rijden en als ze je dan inhalen te gaan filmen en de overlast online te zetten is ook behoorlijk kansloos.

We leven trouwens met 17 miljoen mensen ook op een veel te klein stukje land.
 
Ik snap dit niet.

Motorrijden is leuk en alles maar geluidsoverlast is een heel reëel, toenemend probleem waar mensen legitiem last van hebben.
Om dan hier een beetje contrair de domme rukker uit te hangen heb je het ook niet echt begrepen.
Ik snap dan niet dat je hier reageert ,dit gaat om een tegengeluid, niet om de voors en tegens :N
 
Ik snap dit niet.

Motorrijden is leuk en alles maar geluidsoverlast is een heel reëel, toenemend probleem waar mensen legitiem last van hebben.
Om dan hier een beetje contrair de domme rukker uit te hangen heb je het ook niet echt begrepen.
Eerst een punt proberen te maken op basis van "legitiem last van hebben" en dan op de man gaan spelen. Wie begrijpt er hier iets niet?
 
Ach, zo lang ze andersom zeggen dat je motorrijders op bijv. de dijk een beetje op moet houden door 20-30 km/u expres langzamer te rijden en als ze je dan inhalen te gaan filmen en de overlast online te zetten is ook behoorlijk kansloos.

We leven trouwens met 17 miljoen mensen ook op een veel te klein stukje land.

Dat is een stroman van heb ik jou daar,

Des te meer reden om een beetje rekening met elkaar te houden toch. Realiteit is wel dat de verkeersbelasting in veel steden is toegenomen en veel oude bouw daar bijvoorbeeld niet op berekend is of dat die normen toen losser waren.
 
Ik snap dan niet dat je hier reageert ,dit gaat om een tegengeluid, niet om de voors en tegens :N
Noem het een tegengeluid, ik noem het infantiel.

Eerst een punt proberen te maken op basis van "legitiem last van hebben" en dan op de man gaan spelen. Wie begrijpt er hier iets niet?

Die logica slaat als een tang op een varken. Het zal wel.
 
Done. Ik heb het idee dat het een beetje een verzuurde club oudere mensen is die al met één been in het graf staan en op alles moeten zeiken waar een normaal mens geen of weinig last heeft. Je moet toch wat, als je (waarschijnlijk) met pensioen bent en er ook op TV niets interessants meer voorbij komt en je verdorie ook nog eens nergens naar toe kan vanwege het killervirus. Er zijn ergere dingen in de wereld waarom je je beter druk kan maken.
Het land wemelt vandaag de dag van de wandelende ouwe wijven die je lelijk aankijken ook al fiéts je langs ze op (op het fiétspad notabene, terwijl het wandelpad er náást ligt). En e-bikers die het verdommen om te stoppen met trappen als er een bocht aan komt. Zodat jij aan de kant moet omdat de bocht dan met een klotegang (dus te ruim, en komen dus op jouw helft) wordt genomen. Hand uitsteken gaat dan ook niet meer. De cijfers v.w.b. verkeersslachtoffers liegen er ook niet om: E-bikers zijn dik aan een opmars bezig de cijfertjes te spekken. Dan heb je b.v. ook nog de verheven Teslarijders (voorheen was dat het Prius volk) die zogenaamd voorrang hebben op van alles en nog wat omdat 'ze' het milieu niét vervuilen (yeah right. Maar wel lekker bruine stroom tanken, want denk maar niet dat volledig groene stroom bestaat). Kortom: Moraalridders die minstens jou proberen een schuldgevoel aan te praten of zelfs beschuldigend wijzen met hun vingertje naar diegenen die (andere) dingen leuk vinden om te doen, en waar ze (lees we) ook recht op hebben. Die vroeger waarschijnlijk net zo hard meededen met hun hippie-Puchies in een poging indruk te maken..

Zo. Dat moest ik even kwijt.. ☺️
 
Het is ieders recht om te klagen en belangengroepjes op te richten. Je daartegen richten heeft geen enkele zin, sterker nog: maakt het alleen maar erger. Het enige dat helpt is dat wij motorrijders ons normaal en aangepast gedragen in de nabijheid van anderen. Dat lukt ons helaas niet allemaal en niet altijd en dat is waarop men reageert. We zijn een kleine en herkenbare groep, die men over een kam scheert. Niet terecht, maar wel begrijpelijk. Dat ik daardoor op zondag niet op een dijkweggetje mag rijden, boeit me niet. Dan fiets ik daar liever. Daarom heb ik niet vanuit mijn belang als motorrijder gestemd (en ook niet vanuit een ander belang).
 
Laatst bewerkt:
aan de ene kant snap ik die dijkbewoners wel, maar anderzijds heb ik 0,0 begrip voor hun ´oplossing´ van de luide pijpen van sommige rijders...
als het geen motoren maar auto's waren, hadden ze de zaak niet over één kam geschoren.
maar juist nu ze ´de motorrijder´ als pispaaltje gekozen hebben (en zelfs zwaar gemanipuleerde video's maken om zogenaamd hun gelijk te bewijzen) is het vooral het over één kam scheren, en alles in superlatieven noemen, waar ik me het meest aan erger als NEFOM of een andere zeik ploeg weer aandacht van de media en beleidsmakers krijgt...
als ze gewoon op een normale volwassen manier hun punt konden maken, had ik met eventuele restricties veel minder moeite gehad.
maar proberen je omgeving naar je hand te zetten, door een grote groep die je feitelijk niet eens kent als zondebok neer te zetten en daarbij zelfs bedrog en laster niet schuwt, is mijn inziens gedrag dat je eerder zou verwachten bij ruzies in de zandbak, of bij bajes-waardigen.
en niet bij normaal beschaafde mensen....
 
Ik snap dit niet.

Motorrijden is leuk en alles maar geluidsoverlast is een heel reëel, toenemend probleem waar mensen legitiem last van hebben.
Om dan hier een beetje contrair de domme rukker uit te hangen heb je het ook niet echt begrepen.
Dit is een topic vóór geluid, u bent niet welkom.

Ik snap jou niet, mensen domme rukker noemen maakt het niet beter.
Je mag wel tegen motoren met geluid zijn, maar niet voor.. tuurlijk.
 
Des te meer reden om een beetje rekening met elkaar te houden toch.
Pleur op man met je rekening houden met alles en iedereen.
Ik stond een gozer uit een voorruit te plukken en werd bijna aangereden, uitgescholden dat ik de weg blokkeerde en gefilmd.

Ja, ik maak wat meer geluid, maar tegelijk heb ik heel wat meer over voor een onbekende dan die azijnzeikers op die kutdijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan