Geeft een motorclub toegevoegde waarde?

Lid zijn van een motorclub geeft toegevoegde waarde

  • Ja

    Stemmen: 20 43,5%
  • Nee

    Stemmen: 5 10,9%
  • Soms

    Stemmen: 4 8,7%
  • Heb ik niet nodig

    Stemmen: 10 21,7%
  • Het gaat me alleen om de gezelligheid

    Stemmen: 7 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    46

Iron Horse

MF veteraan
22 mrt 2004
1.091
3
Gendringen
Toen ik weer actief werd met motorrijden was mijn eerste reactie; ha fijn nu word ik lid van de plaatselijke motorclub, dan heb ik contact met gelijkgestemde zielen. Dus direct een paar keer een bezoekje gebracht aan die club.

Maar wat mij tegenviel was dat er (het was winter) bijna niemand op de motor kwam, zover er ueberhaupt al iemand kwam. Lekker met het koekblik (ja ik heb ook een dure van de zaak!) Dat is dan misschien nog begrijpelijk in de winter. Maar ik kon me er toch verder niet in vinden. Geen toegevoegde waarde dus (tot nu toe). Resultaat van zo'n willekeurige avond: slap gelul, dikdoenerij en als het even tegenzit.... heel veel... onderbroekenlol, of echt geen zak te doen.

Ik had gehoopt op een beetje meer inhoud. Je hoeft natuurlijk niet continue met je motor bezig te zijn, maar het waren soms wel erg geestdodende avonden.
Ik ga er dus liever zelf op uit of regel het wel met een paar maten of b.v. via een forum als dit.

En nu to-the-point (topic)...., wat is jullie ervaring cq. mening over het lid zijn van een motorclub. Voegt het echt iets toe voor de XXX Eurie die je mag afdragen? Of kun je het eigenlijk zelf wel regelen?

En voor de duidelijkheid; Zoveel mensen... zoveel wensen. Dus het kan ook aan mij liggen. Geen aanklacht tegen het bestaan van motorclubs dus. Misschien vind ik de ideale nog eens. Ben trouwens zonder ook niet ontvreden }) .

Ik besef ook wel dat er wel het e.e.a. bij komt kijken om zo'n club instand te houden, dus ook daarvoor alle respect. :)

Ben benieuwd naar julie ervaringen en/of meningen.
 
Als je niet van slap geouwehoer, dikdoenerij en onderbroekenlol houd, zit je in het motorrijwereldje verkeerd :+

Ik zou zeggen, kom 's op een meeting...........is vast een gelijkgestemde op dit forum te vinden....
 
Als je niet van slap geouwehoer, dikdoenerij en onderbroekenlol houd, zit je in het motorrijwereldje verkeerd :+

Ik zou zeggen, kom 's op een meeting...........is vast een gelijkgestemde op dit forum te vinden....

Wil niet zeggen dat ik geen lol kan maken met gelijkgestemden en dus in die situatie best wel "uit de band kan springen". En dan gaat een geile mop er ook best wel in. Maar alleen maar ..... nee dat hoeft ook weer niet.

No hard feelings O-)
 
Wil niet zeggen dat ik geen lol kan maken met gelijkgestemden en dus in die situatie best wel "uit de band kan springen". En dan gaat een geile mop er ook best wel in. Maar alleen maar ..... nee dat hoeft ook weer niet.

No hard feelings O-)



tsja.......voor gezelligheid en "diepgang" heb ik vrienden....die houden niet van motorrijden.......dus heb ik het met "motorvrienden" over motoren.... ;)

Het laatste sluit het eerste daarbij niet uit natuurlijk :)
 
tsja.......voor gezelligheid en "diepgang" heb ik vrienden....die houden niet van motorrijden.......dus heb ik het met "motorvrienden" over motoren.... ;)

Het laatste sluit het eerste daarbij niet uit natuurlijk :)

Ik blijf zoeken. Maar ben blij dat je er dus toch wel iets in herkent. Eigenlijk ook wel jammer, want de opzet van die clubs is wel erg goed bedoeld.

Heb tot nu toe echter hoofdzakelijk "motorvrienden" die alleen de intentie uirspreken wel te willen gaan rijden. Nu de praktijk nog.... we zullen zien.
 
Ach, de motorwereld is net een doorsnede van de maatschappij. De meesten zijn niet bepaald fijnbesnaard of erudiet. Neem mij: een avondje slap ouwehoeren met smerige grappen gaat er altijd wel in. })
 
Ben benieuwd naar julie ervaringen en/of meningen.
Ik herken veel van wat je zegt. Motorrijders zijn ook maar mensen. Je hebt er dus ook veel verschil tussen zitten. Ik wilde ook geen lid worden van de plaatselijke motorclub, precies om hetgeen je omschrijft.
[spammodus]
Sinds enige tijd hebben we met een paar andere motorrijders waar ik al regelmatig mee reed een vereniging opgericht, met leden door het hele land. Het gaat hierbij vooral om het motorrijden en actief bezig zijn, met motorrijders met een op alkaar afgestemde rijstijl. Er is geen clubhuis, waar je met de auto naar toe kunt komen om je eigen af te tanken.
We komen dus echt niet iedere week bij elkaar. We zien elkaar bij toerritten tussen maart en augustus en bij activiteitenweekenden. Op http://www.motorvision.nl/vereniging is het e.a. te vinden. Misschien dat het je wat lijkt.
[/spammodus]
 
Niet elke motorclub is hetzelfde

Een club met alleen choppers of wegracers of gemengd maakt al uit
Is het een club met een clubhuis of zonder
Als het zonder is heb je meer te praten want je ziet elkaar veel minder
Ken je elkaar of is het aanmelden en lid

En tja; Stoere mannen en natuurlijk vrouwenpraat hoort bij een motorrijder

Ik ben zelf een 100% mooi weer rijder want ook ik heb de luxe van een auto erbij
En als het koud is of regent zie je mij niet op die motor
Het is voor mij een hobby en geen enig vervoermiddel
En zonder wind kun je ook niet surfen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het hangt denk ik van de club af.
Ik ben lid van de Fazerclub :) We hebben dus geen clubhuis o.i.d. en de leden ziten door het hele land verspreid. Er worden toertochten, toerweekenden georganiseerd, VRO's en slipcursussen samen gedaan etc. Het is dus geen club om je avonden mee te slijten, meer om lekker mee te rijden en af en toen een weekend mee weg te gaan.
 
....

Een club met alleen choppers of wegravers of gemengd maakt al uit
.....

Wat zijn wegravers :? zijn dat kale motorrijders in trainingspak met een stereo installatie op de motor waarop alleen een Bass knop zit en het volume op 10 staat :+
 
De ene vereniging is de andere niet, maar die van ons (Almere) 'heeft wel wat'. Natuurlijk wordt er aan de bar geleuterd, bier gedronken en darts gegooid, maar we hebben ook een garage met drie hefbruggen waar je - desgewenst onder leiding van een expert - aan je motor kan sleutelen.
 
Wat zijn wegravers :? zijn dat kale motorrijders in trainingspak met een stereo installatie op de motor waarop alleen een Bass knop zit en het volume op 10 staat :+


Heb je de nieuwe member nog niet gezien dan :?

:+
gabber_1.jpg
 
Ik ben lid van de plaatselijke motortoerclub hierzo, en dat is gewoon gezellig. We rijden een aantal 'vaste' ritten per jaar (volgens de kalender), daarnaast iedere maand ff bijkletsen, samen naar de rai, enzo. Geen eigen clubhuis trouwens, maar wel een vaste plek ;)
 
Ik ben lid geweest van de VFRclub en de XTSR500 club. Merk/model clubs dus leuk om ervaringen over dezelfde fiets te delen, toerritjes, sleuteldagen, crossweekends ed. Meestal kon ik niet maar als ik wel kon was het erg leuk
 
[spammodus]
Sinds enige tijd hebben we met een paar andere motorrijders waar ik al regelmatig mee reed een vereniging opgericht, met leden door het hele land. Het gaat hierbij vooral om het motorrijden en actief bezig zijn, met motorrijders met een op alkaar afgestemde rijstijl. Er is geen clubhuis, waar je met de auto naar toe kunt komen om je eigen af te tanken.
We komen dus echt niet iedere week bij elkaar. We zien elkaar bij toerritten tussen maart en augustus en bij activiteitenweekenden. Op http://www.motorvision.nl/vereniging is het e.a. te vinden. Misschien dat het je wat lijkt.
[/spammodus]

Dat lijkt er inderdaad op. :}
Ik denk ook dat het er in zit dat een motorclub vaak ergens begint met een paar vrienden die verder ook thuis bij elkaar over de vloer komen. Later komen er nog wat bij en de huiskamer wordt te klein en in de kroeg op de hoek kost het biertje te veel. Dus dan maar een clubhuis zoeken. Dat is een andere insteek, maar voor wie het leuk vindt natuurlijk niks mis mee. Het verschil met de kroeg is dan, dat je in ieder geval wel een interesse (buiten het bier) deelt. Ik zal de website nog eens goed doorlezen en wie weet wordt het wat.
 
Het hangt denk ik van de club af.
Ik ben lid van de Fazerclub :) We hebben dus geen clubhuis o.i.d. en de leden ziten door het hele land verspreid. Er worden toertochten, toerweekenden georganiseerd, VRO's en slipcursussen samen gedaan etc. Het is dus geen club om je avonden mee te slijten, meer om lekker mee te rijden en af en toen een weekend mee weg te gaan.

Dat lijkt ook meer het doel te dienen zoals ik het voor mijn gevoel zou willen. Nadeel is wel dat je dan erg merkafhankelijk bent. Koop je daarna een motor van een ander merk of type.... dan kun je weer opzoek naar een nieuwe club. Of je mag misschien blijven omdat ze je zo'n aardige jongen vinden. Maar het is dan niet meer in de geest van de oprichting. Of draaf ik nu door :X ? Het clubje ;) van Yuk Foo heeft dat nadeel niet.
 
Het feit dat er op dit moment van de 30 stemmen 40% ja zegt, betekent dat ze dus weldegelijk nuttig zijn en ze een doel dienen. (anders hadden ze ook geen bestaansrecht |( )Ook al is het geen meerderheid. Maar de andere opties kunnen er eigenlijk gedeeltelijk bij worden opgeteld omdat ze niet negetief zijn. Daarbij komt natuurlijk dat ik geheel vrij ben om me er wel of niet bij aan te sluiten. Maar waar het me om ging lees ik duidelijk terug. Ik ben niet de enige die het zo ervaart en wat ik er uit heb meegekregen is dat er dus ook kennelijke andersoortige clubs zijn waar ik niet van wist. :}
 
De ene vereniging is de andere niet, maar die van ons (Almere) 'heeft wel wat'. Natuurlijk wordt er aan de bar geleuterd, bier gedronken en darts gegooid, maar we hebben ook een garage met drie hefbruggen waar je - desgewenst onder leiding van een expert - aan je motor kan sleutelen.

Kijk dat vind ik ook al wat meer hebben. Ik ga er niet voor naar Almere en ik ben nog niet eens aan mijn duizendbeurt toe, dus sleutelen zal in dat geval wel beperkt zijn. Maar misschien dat ik er dan nog een oldtimertje bij zou zoeken voor de fun van het sleutelem. En begrijp me niet verkeerd, het kan best wel eens leuk zijn darts, bier en geleuter. Heb ik vaak zat gedaan. Maar dat was meestal in de kroeg.

Er is voor diegene die daar in geinteresseerd is ook een zelfsleutelmogelijkheid (eventueel onder begeleiding) bij de Motorkelder in Capelle a/d IJssel. Daar heb ik mijn eerste LS650 gekocht. Enige dat het geloof ik kost is de (billijke) huur van de brug en onderdelen kun daar ook meteen aanschaffen. Zijn toffe gasten. (Ook al heb ik er zelf nooit gebruik van gemaakt.) Ik dacht dat het www.motorkelder.com is.

Edit: Ik heb er nog even gekeken en de URL is goed. Dit zijn de voorwaarden: (Mod. dit kan toch wel? Ik krijg hier niks voor :P , maar als dit onder commercieel valt haal je het er maar tussenuit :+ , ik zie het tenminste als een tip)

Dit is voorwaarde 1:

Alleen door de Motorkelder geleverde materialen mogen hier gemonteerd worden.

Dit is voorwaarde 2:

De vloer moet schoon blijven.

De kosten bedragen per uur 6,00 euro voor gebruik van gereedschap, heftafel en vragen over de klus. Bij hulp van de Motorkelder gaat het werkplaatstarief in van 50,00 euro per uur.
 
Laatst bewerkt:
Ik was lid van de R-club (R6/R7/R1). Ondanks dat het clubblad vaak te laat of soms gewoon niet uit kwam, ben ik blij dat ik lid geweest ben. Vooral de georganiseerde toer(?)ritten vond ik erg leuk. Zo'n sliert met R-ren achter...echt te goed! Wat me ook opviel is dat de gemiddelde leeftijd hoger lag dan mijn leeftijd (destijds) en er ondanks het stevig doorrijden toch erg defensief en veilig werd gereden :}

Tja...en nu een Z750. Eens kijken wat ik ga doen. Geen van mijn vrienden rijdt motor '( Ach...komt goed! 8-)
 
Dat is het denk ik ook; "kicken", als je met een aantal motoren tegelijk rijdt geeft dat juist dat gevoel van "we zijn een cluppie" en het maakt mij niet uit of dat van een merk of type is of gemengd, als iedereen maar meekomt. Dus geen getrut en niet om de paar kilometer de een een saffi roken, de volgende plaspauze en na 3 kilometer moet nummer 5 weer tanken. Dat schiet niet op. En die leeftijd? Ik denk dat ik mezelf daar dan ook wel onder kan scharen. Bijna 52 en rij pittig, maar (naar ik hoop) verantwoord door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan