Geeft een motorclub toegevoegde waarde?

Lid zijn van een motorclub geeft toegevoegde waarde

  • Ja

    Stemmen: 20 43,5%
  • Nee

    Stemmen: 5 10,9%
  • Soms

    Stemmen: 4 8,7%
  • Heb ik niet nodig

    Stemmen: 10 21,7%
  • Het gaat me alleen om de gezelligheid

    Stemmen: 7 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Dat lijkt ook meer het doel te dienen zoals ik het voor mijn gevoel zou willen. Nadeel is wel dat je dan erg merkafhankelijk bent. Koop je daarna een motor van een ander merk of type.... dan kun je weer opzoek naar een nieuwe club. Of je mag misschien blijven omdat ze je zo'n aardige jongen vinden. Maar het is dan niet meer in de geest van de oprichting. Of draaf ik nu door :X ? Het clubje ;) van Yuk Foo heeft dat nadeel niet.

Ik ben zelf lid van community x4,een duitse club,ik woon zelf in noordholand dus ik kom daar niet vaak.
Het mooie van een merkenclub is dat wanneer je een typisch probleem met je fiets hebt je altijd wel iemand treft die een oplossing weet.
Ook ben ik laatst lid gemaakt van EMC,en ik heb geen eliminator en nooit gehad ook.
Ik heb de oprichter vn die club op de motorbeurs gesproken en daarna contact gehouden.
Na een tijdje heeft hij me lid gemaakt.
Ik heb er aan de ene kant geen donder aan,ik heb niks aan alle documentatie van de eliminator,maar aan de andere kant is het wel weer mooi om eens ideeen van een andere club te horen.
Ik ga waarschijnlijk in 2007 met EMC mee naar amerika om daar 3 weken op onze eigen motors rond te rijden.

Ik wil hier eigenlijk mee zeggen dat als je een merken/type club tegenkomt en je hebt niet zo`n fiets,dat je dan evengoed vaak lid kan worden/blijven(als je een andere motor hebt gekocht).
Als de club bevalt waarom niet?
 
Dat lijkt er inderdaad op. :}
Ik zal de website nog eens goed doorlezen en wie weet wordt het wat.

Zeker doen! Als het je wat lijkt, kun je vrijblijvend aanmelden als lid. Het besluit over het lidmaatschap is van twee kanten. De vereniging moet het er over eens zijn dat je er binnen past en jij moet er zelf na een kennismaking met de vereniging ook zin in hebben om lid te worden. Gedurende deze tijd dat je aspirant-lid bent, betaal je geen contributie.
Mocht dat een te grote drempel voor je zijn, dan wil ik je best een keer meesjouwen als introducee tijdens een van de zondagse toertochten.
 
Ik herken wel wat van jouw beweringen maar niet alles. Ik ben lid geweest van twee merkenclubs, de eerste was knetterleuk, met een supertreffen, een echte 'jonge hondenclub' passend bij het type motor :} . Het was over nadat ik op een ander merk ging rijden. Een nieuw 'duur' merk en een nieuwe club (ook voor autorijders van hetzelfde merk, nog erger) en voor ik het wist zat ik in het bestuur, bijna notabelen :Z en vrouwonvriendelijk waren ze hier niet. Wel lagen de rolmodellen traditioneel muurvast of is dat hetzelfde :X ? Bestuurslid worden had ik dus net niet moeten doen!

Beter laat dan nooit kwam ik achter twee dingen, een bestuurder gaat er in mij niet schuil en ik ben een individualist.

Ook heel even lid geweest van een club met een eigen clubhuis. 'k was zo weg, het clubhuis moest nodig een verfje en ik had nog geen clubkilometer gereden :? ! Ik heb teveel, vooral jeugdhonken geverfd, 'k ben allergisch geworden 8-) !

Toch twijfel ik over het lidmaatschap van de derde merkenclub omdat ik alles bij elkaar ook heel mooie vooral buitenlandse trips in dat verband heb gemaakt :] . Waarom ik twijfel, ik wil rijden en achterover zitten en dan moeten de andere leden het allemaal regelen. Mijn ervaring is dat ze het heel graag doen en toch altijd weer een beroep doen op de leden om actief te worden, eigenlijk tegenstrijdig O-) .
Motorforum vult een gat op omdat we steeds individualistischer en anoniemer worden en iets willen doen op de tijd den in de mate dat het ons past ;) !

De moraal, zoveel clubs, zoveel ervaringen *D !
 
Laatst bewerkt:
via mijn vriend betrokken geraakt bij de SV-club (en TL's). Weinig geld voor lidmaatschap en grote vrijheid in wat je mee wil doen. Toertochten, weekendjes weg, alles staat vrij.
Maar het is zeker geen onzin-gepraat daar. Alles maar dan ook alles gaat over motoren. Heerlijk. Het gaat dus ook om het RIJDEN samen en niet om het zitten en eten en drinken!
Toegankelijk voor zowel man als vrouw. En geen kapsones ofzo. Iedereen zeer welkom. Echt een leuke club (ookal heb ik dus GEEN suzuki!)

En daarnaast zit ik zelf dus op het forum van 400cc, maar daarvan moet de eerste officiele meeting nog plaats gaan vinden!
 
TingTing

Ik denk dat daar bij mij ook de tegenstrijdigheid in zit. In feite ben ik ook een individualist en wil gelijktijdig toch ook weer de hobby delen. En dat doe je nu eenmaal met gelijkgestemde zielen. Maar ook zo als jij schrijft op het moment dat het je uitkomt en er zin in hebt. Ik ben afgelopen zomer 2 weken alleen met de motor en m'n tentje op vakantie gegaan. (De vrouw en kids 10 dagen met het super koekblik (busreis) naar de Balkan) Ik heb bijna overal onderweg leuke contacten gemaakt. Ook met motorrijders. Maar alles was geheel vrijblijvend. Op zich beviel me dat prima. Maar zo nu en dan een stukkie samen toeren kwam er niet van. Maar daar was ook het veels te warme weer oorzaak van (35 grd +). En het feit dat ik overal maar kort stond. Dus ik ben nog twijfelende. Intussen heeft een vriend van me inderdaad een motor aangeschaft en die rijdt waarschijlijk binnen 2 weken. Dus ook daar zit vordering in. En ik heb er geen haast mee. Ik krijg op dit forum in ieder geval ideeen een suggestie genoeg. :}
 
Maar het is zeker geen onzin-gepraat daar. Alles maar dan ook alles gaat over motoren. Heerlijk. Het gaat dus ook om het RIJDEN samen en niet om het zitten en eten en drinken!
Toegankelijk voor zowel man als vrouw. En geen kapsones ofzo. Iedereen zeer welkom.
Goed te horen dat het ook anders kan. Aan de andere kant zullen anderen dat misschien weer helemaal niks vinden. Dus eigenlijk wel goed dat er zoveel variatie is. Je moet alleen even tegen de juiste club aanlopen. En dat wil nog wel eens een probleem zijn om die dan een beetje redelijk in de buurt te vinden. Ik vind motorrijden machtig/prachtig/mooi, maar ik heb geen zin om eerst 100 km te rijden voor ik er ben, dan weet ik nu al dat ik er weinig zal zijn.

Het verbaasd me trouwens dat je er bij een merkenclub dan toch met een niet merkfiets kunt blijven. Niet verkeerd natuurlijk wanneer je het naar je zin hebt, maar als dat dikwijls gebeurt blijft er niet veel meer over van het merk, maar misschien veranderen ze hun naam dan wel weer :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan