Geel/Bruine vloeistof in bougie-gat Suzuki SFV 650 Gladius 2010 (18000km).

MFBTH

MF'er
23 apr 2018
52
4
Hilvarenbeek
Beste lezer.

Enige tijd geleden heb ik mijn Suus voorzien van een onderhoudsbeurt.
Tijdens het vervangen van de bougies zag ik dat de bovenste bougie van de achterste cilinder een geel/ bruine vloeistof op zich had.
De andere bougies vertonen niet dergelijke sporen. Dus ook niet de 2e bougie van de zelfde cilinder.

Inmiddels heb ik maar zo'n goedkope Endoscoop aangeschaft om te kunnen zien hoe het er uit ziet.
Bijgevoegd vind je een foto van de kop en de vloeistof die daar in blijft hangen.

De hoeveelheid is minimaal en de bougie wordt alleen vuil rond het ringetje.

Heb na inspectie het gat weten schoon te maken. Hierna heb ik de motor zo'n 5 minuten laten lopen. Wederom wordt hij vies.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en hoe/ of ik verdere diagnose kan stellen?

Voor de gene die dit niet weten, de Gladius heeft het zelfde blok als een V-strom 650.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • PHO00005.JPG
    PHO00005.JPG
    121,7 KB · Weergaven: 94
En in hoevere zou dit dan schadelijk zijn voor de motor?

Heb nog nooit de deksel van een cilinderkop verwijderd.
Kan ik deze gewoon verwijderen met de olie er nog op?
Is deze uberhoubt zo te verwijderen? Of moet ik ook koelleidingen o.d. loshalen??
Als hij goed liep en nu loopt met nieuwe bougies, dan kun je wachten tot 24/48/72/96 duizend km, dan moet de klepspeling gecontroleerd worden en gaat het deksel er toch af. Dan zien ze wel of er iets mis is met de pakking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan