geel in motorkleding reinigen

3 apr 2021
1
0
Ik heb een Goretex jas van Rukka met van die gele vlakken. Deze zijn nogal donker/vuil van kleur geworden. Hoe krijg je die weer mooi geel?
Gewoon wassen volgens voorschrift werkt niet.
 
Niet lachen!
Deze gebruiken we met heel veel succes om vlekken uit onze vloerbedekking te halen als een van onze katten weer eens alles uitgekotst heeft.
 

Bijlagen

  • 0D5E8CDC-23EC-4E07-AEE0-891503350ED2.jpeg
    0D5E8CDC-23EC-4E07-AEE0-891503350ED2.jpeg
    26,5 KB · Weergaven: 29
Heb nu ook zo'n fraai fluo doorwaai-jasje van Damen overgenomen. Het is niet voor niets dat motorkleding bijna altijd zwart is; deze is dus ook vrij vuil. Ik zit eraan te denken om de Nikwax Tech Wash die mijn vrouw voor haar outdoor spullen gebruikt te kapen. Lijkt me geen kwaad te kunnen. Denk ik......
 
vanish schijnt ook goed te werken volgens motorzaak die ook daadwerkelijk zelf kleding wast, Daarna wel met technisch wasmiddel en impregneer afmaken.
 
Heb nu ook zo'n fraai fluo doorwaai-jasje van Damen overgenomen. Het is niet voor niets dat motorkleding bijna altijd zwart is; deze is dus ook vrij vuil. Ik zit eraan te denken om de Nikwax Tech Wash die mijn vrouw voor haar outdoor spullen gebruikt te kapen. Lijkt me geen kwaad te kunnen. Denk ik......
Ik heb dat spul ook, daar wordt je jas niet schoon van.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Top! Hoe meer tips hoe beter. In al die jaren heb ik nog maar een keer een motorjas gewassen. Ook een tweedehands jas en dan vindt het wel lekker dat ie alleen naar mijn eigen zweet ruikt. De spullen die ik nieuw gekocht zijn allemaal donker van kleur en daar gaat af en toe een nat lapje over. Nog nooit gewassen dus je ruikt bekend.
@RR. Helemaal schoon hoeft niet wordt toch weer vuil. Beetje schoner en frisser, daar gaat het me om.
 
Ik heb overigens ook een Damen jas en het geel wordt niet echt schoon. Het frist wel op met veel schrobben met een borstel. Maakt toch niet uit, na 2 jaar was er al weinig geel meer te zien. Nu bijna een pastel geel tintje ipv fluor. Het is weinig kleurecht Dat geel.
 
Nikwax Tech Wash
Heb daar niet echt goede ervaringen mee voor wat betreft de reinigende eigenschappen. De "impregneer" (weet de naam niet) zorgt wel voor een mooi waterafstotend laagje, druppeltjes blijven op de kleding liggen. Dat lijkt prima spul.
 
Die impregneer functie heb ik niet nodig. Het is tenslotte een doorwaai-jasje. Maar ik denk dat ik eerst de natte handdoek methode gebruik. Natte handdoek erop en tijdje laten weken. Baat het niet...
 
Die impregneer functie heb ik niet nodig. Het is tenslotte een doorwaai-jasje. Maar ik denk dat ik eerst de natte handdoek methode gebruik. Natte handdoek erop en tijdje laten weken. Baat het niet...
Een doorwaaijas kun je gewoon in de wasmachine wassen.
 
Die impregneer functie heb ik niet nodig. Het is tenslotte een doorwaai-jasje. Maar ik denk dat ik eerst de natte handdoek methode gebruik. Natte handdoek erop en tijdje laten weken. Baat het niet...
Ik weet eigenlijk zeker dat dat niet veel gaat baten. Mijn jas is na een regenbui ook niet schoner. En een motorjas kan best wat hebben. Laat hem eens weken in de biotex.
 
Hij ligt nu in bad nadat ik hem met lauw water afgespoten heb. Zal vast niet veel schoner worden maar wel frisser.
Zal mijn eerste fluo jas zijn. Was een bijvangst toen ik vandaag voor een Navi ging kijken. De eigenaar had ook nog een doorwaai-jas waar hij vanaf moest. Voor een prikkie nu van mij. Aangezien ik er maar zelden mee zal rijden wilde ik er ook niet veel voor geven. Kleur maakte ook niet uit maar zwart is in de zon dan weer niet handig.

Maar, euh biotex? Laat dat geen witte vlekken na?
 
Hmm... Sportvlekken noemen ze dat geloof ik. Daar heb je op een Enfield natuurlijk geen last van. Binnen no-time is het toch allemaal zwart. En zo hoort dat natuurlijk voor echte motorrijders. Een zwart vetpak waar je gewoon zomer en winter mee rijdt. In de zomer wordt het lekker plakkerig en in de winter een pak kranten eronder. Wat ben ik ver gezakt met mijn fluo doorwaai-jasje. Ik geef het toe.:N
 
Hmm... Sportvlekken noemen ze dat geloof ik. Daar heb je op een Enfield natuurlijk geen last van. Binnen no-time is het toch allemaal zwart. En zo hoort dat natuurlijk voor echte motorrijders. Een zwart vetpak waar je gewoon zomer en winter mee rijdt. In de zomer wordt het lekker plakkerig en in de winter een pak kranten eronder. Wat ben ik ver gezakt met mijn fluo doorwaai-jasje. Ik geef het toe.:N
Niet overdrijven, erger dan een vetpak kan haast niet.
 
Net de jas weer uit bad gevist. Heeft gewoon in lauw water gelegen maar dat water was flink vuil geworden. Er is dus wel troep vrijgekomen. Hij hangt nu buiten te druipen en daar laat ik het bij. Helemaal schoon heeft ook weinig zin. Na de eerste rit is het toch weer vies. Paar vlekken is niet erg als het maar een beetje fris is. Misschien in de winter wat meer aandacht aan geven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan