Geen 2.5 maar 2.9 bar in de voorband volgens fabrikant

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben20

MF'er
15 mrt 2009
76
2
Hallo

Rij nu toch al dik 10 jaar op een supersport en heb altijd de standaard geweten bij meeste merken 2.5 voor en 2.9 bar achter. Echter toen ik na aanschaf van een set S22 (Bridgestone voor de niet kenners :) ) banden de band controleerde zag ik tot mijn verbazing dat de voorband nu ook 2.9 bar krijgt als voorgeschreven druk.

Is de (voor)bandentechnologie anders geworden de laatste jaren?, een stijging van 0.4 na jaren dezelfde waarde vind ik wel speciaal
 
Volgens de Bridgestone site is het gewoon 2.5 voor en 2.9 achter

A0F85941-9E51-4562-9655-EAA7404B8A88.png
 
en opgegeven spanningen in boekje zijn veilig onder alle omstandigheden (lees als : ook vol beladen op topsnelheid ), maar daarom niet de ideale onder alle omstandigheden. je mag daar gerust van afwijken (naar beneden).

2.9 achteraan, ik kom zelfs niet in de buurt. alleen als de band op de hielen van de velg moet poppen :+
 
Ik heb die hoge bandenspanning nooit begrepen. 2.3 voor en 2.6 achter, meer luft gaat er bij mij niet in (soms zelfs nog 1 of 2/10e minder)
(sport banden onder oude sportmotoren, en ik rijdt altijd solo)
 
Ahh de koffietafelbanden analyses... ☕

Komtie:
Met onderspanning wordt de band warmer wat het verbruik, slijtage, veroudering en stuurgedrag niet ten goede komt. Feit.

🍿:]
 
Ahh de koffietafelbanden analyses... ☕

Komtie:
Met onderspanning wordt de band warmer wat het verbruik, slijtage, veroudering en stuurgedrag niet ten goede komt. Feit.

🍿:]

De eerste 3 argumenten vallen alle 3 onder dezelfde noemer. Je laatste punt is zeker geen feit en dus discutabel. En laat dat laatste punt nou, voor mij, de reden zijn dat ik je eerste punt voor lief neem.
 
Ahh de koffietafelbanden analyses... ☕

Komtie:
Met onderspanning wordt de band warmer wat het verbruik, slijtage, veroudering en stuurgedrag niet ten goede komt. Feit.

🍿:]

Zou dat de reden zijn dat men in de motorracerij met lage bandenspanning rijden?
En dat er banden ontwikkeld worden die bij 0,6bar nog op de velg blijven zitten?
Hoe meer rubber op het asfalt hoe koeler de band blijft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan