geen 25kw op papieren wel op rdw?

NigelmkIII

MF'er
15 mrt 2011
158
0
Aalten
ik vraag het mij toch af:

bij mijn ktm lc4 620 uit 1996 staat er geen vermogen vermeldt op de kentekenpapieren, echter staat er wel 20kw vermeldt op de site van de rdw als je het kenteken invoert?

ik heb nog een 25kw rijbewijs nu vraag ik mij af of de politie hier moeilijk over doet?
 
ik vraag het mij toch af:

bij mijn ktm lc4 620 uit 1996 staat er geen vermogen vermeldt op de kentekenpapieren, echter staat er wel 20kw vermeldt op de site van de rdw als je het kenteken invoert?

ik heb nog een 25kw rijbewijs nu vraag ik mij af of de politie hier moeilijk over doet?

nee ze doen niet moeilijk, ik rij ook op een 25 kw motor die niet op legale wijzen kan 25 kw kan zijn. Omdat het niet op het kenteken kan staan door een of andere reden.

Dus op mijn kenteken staat al bijna anderhalf jaar vol vermogen en heb daarvoor nooit een bekeuring gekregen. Hoewel ze het wel kunnen doen want het is gedoogd beleid.
 
bij mij staat er dus helemaal geen vermogen vermeldt op het kenteken (orgineel kenteken uit 1996)
 
Staat ook niet op de laatste pagina van je papieren "dit betreft een lichte motorfiets"? Iets in die trant staat er wel bij mij op.. Anders eens een mailtje aan het RDW aan wagen oid?
 
nee dit staat nergens vermeldt, want volgens mij was er nog geen regeling in 1996 mbt 25kw rijbewijs?, ik ga eens het rdw emailen!
 
Ik ken iemand die een suzuki dr 500s wilt kopen. Op het kenteken van deze motor staat ook geen vermogen vermeldt. Hij heeft gebeld met het rdw. Daar vertelde ze hem dat hij daar gewoon als 24 kw in het bestand staat en hij er dus met een A1 rijbewijs gewoon op rond mag rijden.
 
Ik ken iemand die een suzuki dr 500s wilt kopen. Op het kenteken van deze motor staat ook geen vermogen vermeldt. Hij heeft gebeld met het rdw. Daar vertelde ze hem dat hij daar gewoon als 24 kw in het bestand staat en hij er dus met een A1 rijbewijs gewoon op rond mag rijden.

A1 rijbewijs is max. 11kw.
 
nee ze doen niet moeilijk, ik rij ook op een 25 kw motor die niet op legale wijzen kan 25 kw kan zijn. Omdat het niet op het kenteken kan staan door een of andere reden.

Dus op mijn kenteken staat al bijna anderhalf jaar vol vermogen en heb daarvoor nooit een bekeuring gekregen. Hoewel ze het wel kunnen doen want het is gedoogd beleid.

JA, ze doen wel moeilijk.
En erger, je verzekering doet moeilijk als je bij een aanrijding betrokken raakt, die grijpen dan elke mogelijkheid aan om onder uitkeren uit te komen en zullen hierin absoluut een goede en geldige reden vinden.

Gedoogbeleid...die opmerking is pure onzin, slaat echt nergens op.
 
JA, ze doen wel moeilijk.
En erger, je verzekering doet moeilijk als je bij een aanrijding betrokken raakt, die grijpen dan elke mogelijkheid aan om onder uitkeren uit te komen en zullen hierin absoluut een goede en geldige reden vinden.

Gedoogbeleid...die opmerking is pure onzin, slaat echt nergens op.
:^
Er is hier in eerdere topics al veel over gezegd, en altijd zijn er weer een paar die roepen , nee hoor geen probleem en je hoeft er niet over in te zitten etc etc.
Maar zoals Baksteen stelt , bij een onverhoopt ongeval ga je een zware sigaar roken.

Wat de vraag van TS betreft , contact op nemen met RDW om zeker te zijn en anders motor ter keuring aanbieden bij hun. ;)
 
Zou 'm niet ter keuring aanbieden, die KTM heeft vast veel meer dan 20kW vermogen.
Wat betreft de verzekering, zorg er voor dat je zwart op wit hebt dat ze de manier van begrenzen accepteren en dat ze er van op de hoogte zijn en je hier mee verzekeren, dan kan je ze daar mee om de oren slaan als ze er onderuit willen komen. Want zoals Baksteen al zegt, zal een verzekering er alles aan doen om niet uit te hoeven keren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan