Geen ABS en Engine Trouble lampje blijft branden. Afkeur?

Als je dat echt denkt, dan adviseer ik je te stoppen met rijden.




Met de oog op verkoop op een later tijdstip zou ik proberen het abs systeem te herstellen.

Maar voor de keuring zou ik me geen zorgen maken.
Ik zou geen adviseur worden als ik jou was...;)
 
  • Haha
Waarderingen: RR.
Ik ben nog nooit een CEO tegengekomen en dat wil ik ook zo houden.
Misschien heeft die zich niet bekend gemaakt. 8-)

Ik heb wel eens een toertocht gehad met de Triumph club
Zelf op een oude viercilinder Trophy 1200 en er was ook een dure meneer op de nieuwste Rocket.
Aardige vent.
 
Mss een beetje flauw, maar je koopt een cup motor. Weet je hoe vaak ze “race motoren” reviseren enz? Volgens mij rijden ze maximaal in volle rpm.

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of onderhoud is besproken.

Hoe veel ben je straks kwijt totaal?
4000,- 4500,- ? Met abs en bijkomende verassingen?!

Maarre anders had je beter even kunnen door sparen. Voor 1000,- tot 1500,- meer had je de zekerheid van een normaal gebruikte motor. Met papieren en alles in goede staat.

En als je minder geld hebt.. koop dan iets van een paar jaar ouder;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb liever een diepe kras met super onderhoud, dan nieuwe kappen en twijfel achtig geheel van de racebaan. Als ik weet dat er hardcore is gescheurd met een auto of motor koop ik hem zo ie zo niet. Alles slijt en alles kan kapot. Dus moet er goed onderhoud gebeuren. Ik denk als ze hem verkopen dat hij zijn laatste revisie heeft gemist;)
 
Ik heb liever een sportmotorfiets die hoog in de toeren in gereden. Daar zijn ze voor gemaakt en afgesteld met een begrenzer. En wat is ‘top onderhoud’, elke week de kleppen nalopen en steeds maar nieuwe olie en dergelijke? Lekker dan dat steeds maar dat onnodige geknooi en gedraai aan dingen. Lijkt eerder op een dwangstoornis. En vervolgens het toerental amper boven stationair uit laten komen, steeds in de koppeling hangen. Ja dat vinden ze lekker. Nu nog een binnenspiegel om je luchtverfrisser met dennegeur aan te hangen en een armsteun om je turn op the bass cd’s in op te bergen.
 
Ik heb liever een sportmotorfiets die hoog in de toeren in gereden. Daar zijn ze voor gemaakt en afgesteld met een begrenzer. En wat is ‘top onderhoud’, elke week de kleppen nalopen en steeds maar nieuwe olie en dergelijke? Lekker dan dat steeds maar dat onnodige geknooi en gedraai aan dingen. Lijkt eerder op een dwangstoornis. En vervolgens het toerental amper boven stationair uit laten komen, steeds in de koppeling hangen. Ja dat vinden ze lekker. Nu nog een binnenspiegel om je luchtverfrisser met dennegeur aan te hangen en een armsteun om je turn op the bass cd’s in op te bergen.
Ga maar weer slapen.
 
Mss een beetje flauw, maar je koopt een cup motor. Weet je hoe vaak ze “race motoren” reviseren enz? Volgens mij rijden ze maximaal in volle rpm.

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of onderhoud is besproken.

Hoe veel ben je straks kwijt totaal?
4000,- 4500,- ? Met abs en bijkomende verassingen?!

Maarre anders had je beter even kunnen door sparen. Voor 1000,- tot 1500,- meer had je de zekerheid van een normaal gebruikte motor. Met papieren en alles in goede staat.

En als je minder geld hebt.. koop dan iets van een paar jaar ouder;)
blablabla
lees eerst alles voor je reageert
 
Ik heb liever een sportmotorfiets die hoog in de toeren in gereden. Daar zijn ze voor gemaakt en afgesteld met een begrenzer. En wat is ‘top onderhoud’, elke week de kleppen nalopen en steeds maar nieuwe olie en dergelijke? Lekker dan dat steeds maar dat onnodige geknooi en gedraai aan dingen. Lijkt eerder op een dwangstoornis. En vervolgens het toerental amper boven stationair uit laten komen, steeds in de koppeling hangen. Ja dat vinden ze lekker. Nu nog een binnenspiegel om je luchtverfrisser met dennegeur aan te hangen en een armsteun om je turn op the bass cd’s in op te bergen.
Pas als je zelf jaren lang circuit gaat rijden op enig niveau dan begrijp je dat een motor verandert naar gebruiksmateriaal.
Het is niet zozeer hoog in toeren rijden maar beuken tegen en over de toerenbegrenzer die ook nog wel eens verwijderd of opgerekt wordt na een ECU flash.
Zelfs met een dikke duizend kom je maar weinig onder de achtduizend toeren.
En ik praat dan nog over amateur niveau. :)
 
Wel heel benieuwd wat je straks kwijt bent einde vd streep en je dochter gaat rijden.

Dus alle storingen weg en abs werkend.
 
Pas als je zelf jaren lang circuit gaat rijden op enig niveau dan begrijp je dat een motor verandert naar gebruiksmateriaal.
Het is niet zozeer hoog in toeren rijden maar beuken tegen en over de toerenbegrenzer die ook nog wel eens verwijderd of opgerekt wordt na een ECU flash.
Zelfs met een dikke duizend kom je maar weinig onder de achtduizend toeren.
En ik praat dan nog over amateur niveau. :)
Daar zul je zeker gelijk in hebben maar in het geval van de betreffende motor zou ik het wel aandurven voor dat geld en met dit resultaat. Zou dit liever hebben dan een bekraste straatfiets. Zolang je niet het geratel van kantelende zuigers hoort of bij remmen het rollen van lagerkogeltjes onder in het blok en hij verder zuiver schakelt. Als ik zie wat er soms aan schijt- en roestzooi word opgekalefaterd. Ik ga niemand onnodig bang maken omdat mijn voorkeur anders is.
 
blablabla
lees eerst alles voor je reageert
Wat klopt er dan niet omdat ik alles eerst moet lezen? zie jammer genoeg geen aanvulling van jouw kant. Je hebt 2x negatief iemand zitten afzeiken. Zonder iets nuttigs toe te voegen… gezellig 😍 met jou op het MF.
 
Terug
Bovenaan Onderaan