Eenvoudig; niet onbenullig rijden en geluk hebben…… ..ohja, motor met abs kopen en die heb ik al 5 jaar.Dan vraag ik me echt af waarom al die ouwe motorrijders hier nog leven!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eenvoudig; niet onbenullig rijden en geluk hebben…… ..ohja, motor met abs kopen en die heb ik al 5 jaar.Dan vraag ik me echt af waarom al die ouwe motorrijders hier nog leven!
Dan vraag ik me echt af waarom al die ouwe motorrijders hier nog leven!
Omdat de (trommel) remmen waardeloos waren?
Je kan er een hoop ellende mee voorkomen.
Ik zie het meer als een waarschuwingssysteem, en als overbrugging van de “schrikseconde”
En.. en.. en.. bij het RDW?Mijn dochter heeft een tweedehands Yamaha YZF 125R uit 2020 gekocht. Deze is altijd gebruikt als Cup Racer en heeft als zodanig nog geen kenteken. De verkoper zou hem weer helemaal straatlegaal hebben gemaakt en omdat dit haar eerste motor is (en ik nog nooit een motor heb gehad) hebben we hem maar op z'n blauwe ogen geloofd.
De motor wordt a.s. maandag gekeurd en al die tijd heeft de motor stil gestaan. We hebben wel de motor een paar keer gestart en hij loopt in principe als een zonnetje. Echter viel ons de laatste keer op dat het ABS lampje en Engine Trouble lampje waren afgeplakt met zwart plakband (dat was ons nog niet opgevallen). We hebben de plakbandjes verwijderd, en na het starten van de motor, bleven de lampjes branden.
We hebben hierover navraag gedaan bij de verkoper en hij zei dat de ABS bij aankoop verwijderd was (vanwege het racen) en daarom uberhaupt niet aanwezig is en er niet meer opgezet. Hij zei echter dat dat geen probleem bij de keuring zou moeten zijn. Ik heb dat bij de RDW nagevraagd en ook de mijnheer die ik aan de lijn kreeg, zei dat het geen probleem zou moeten zijn omdat ze bij de keuring toch niet met de motor gaan rijden.
De vraag is natuurlijk, waarom het Engine Trouble lampje blijft branden. Komt dit omdat de ECU het ABS systeem niet ziet? Dat lijkt me op zich vrij logisch maar zeker weten doen we het niet. De Yamaha dealer zei hierover - zonder overigens de motor gezien te hebben - dat het ook zou kunnen door de uitlaat (die volgens de verkoper weer de originele is dus waarom de ECU hierover zou klagen, weet ik niet).
Maar we maken ons nu natuurlijk best behoorlijke zorgen over de keuring maandag. Die keuring is niet goedkoop (€160) en als hij bij voorbaat al geen kans maakt om goedgekeurd te worden, zeggen we de afspraak liever af en zorgen we eerst dat alles in orde is.
Hopelijk kunnen jullie mijn vraag (uit ervaring) beantwoorden. Zijn bovengenoemde punten reden voor afkeur?
Bij voorbaat dank!
zal geen cup geweest zijn.Het is een ex-cup racer; weet jij hoe er mee gereden/omgegaan is? Ik zou het niet riskeren, maar wie ben ik .
zal geen cup geweest zijn.
in het technische reglement van de yamaha R125 cup staat:
2.06.6.2.9 Waarschuwingslampje
Het 'waarschuwingslampje motorstoring' moet normaal functioneren.
Oh, soms vergeet je op "Plaats reactie" te klikken... Kan gebeuren... :D
Maar de motor is goedgekeurd. Maar de snelheidsmeter bleek ook niet te werken. Ik vermoed omdat in de nieuwe modellen wellicht de ABS- en Speed Sensor één en dezelfde sensor zijn (die er dus niet meer op zit)?
Krom frame, voorvork, wielen, remschijven.
Geen snelheidsmeter, dat betekend dat de ODO teller ook niet is bijgehouden en er misschien wel veel meer km's mee is gereden dan de 2000 die nu op de teller staat.
Een ceo van een groot bedrijf die zijn eigen laptop koopt, dan moet hij/zij/onzijdig toch wel heul erg ontevreden zijn over de ict afdeling.
Geen kenteken dus nooit op de weg gereden. Schokkend veel kilometer zal er niet mee gereden zijn op het circuit gedurende een jaartje of 2. Teller heeft dus wel ooit gewerkt, lijkt me dat de ABS er direct is afgegooid, dus denk dat er iets anders aan de hand is met de kilometerteller.Geen snelheidsmeter, dat betekend dat de ODO teller ook niet is bijgehouden en er misschien wel veel meer km's mee is gereden dan de 2000 die nu op de teller staat.
Ding heeft dus 2,5k gekost. (zomenteen met ABS 3k) waar een normale YZF R125 8-9k kost, Die motor is dus waarschijnlijk helemaal afgeragd tijdens het racen, anders wordt hij niet voor maar 2,5k verkocht.
Een nette MT125 met ABS was geen optie?
Ik bedoel hier de prijs die ts ervoor betaald heeft.. Tweedehands gaan YZF R125's voor veel meer geld weg.6300 nieuw in 2020 inclusief btw en bpm... Dus als die zakelijk gekocht is betaal je circa 4000 euro en prive 5000. Heb je twee jaar gereden voor 1500/2500 afschrijving.
Ik bedoel hier de prijs die ts ervoor betaald heeft.. Tweedehands gaan YZF R125's voor veel meer geld weg.
Top dat deze is goedgekeurd.
Nu willen we wel foto’s zien natuurlijk.
Ziet er wel zeer goed uit....mooie kleur ook!
Mooie motor om op te beginnen!!