Geen AVD voor mij :(

9 feb 2004
226
0
Eindhoven
Gisteren 23-11-'04 zou ik dan eindelijk op mogen voor mijn AVD (Algemene Verkeers Deelneming). Ik slaap dus al 3 nachten niet.
Kom ik daar binnen in het kantoortje begint Mr. heel vriendelijk te vertellen dat ik 21 geworden ben.
Ik zeg heeeeel trots jaaa en rij dus op een zware motor af....

Althans dat dacht ik.
Ik mocht dus NIET afrijden.

Waarom, ik was nog 20 toen ik mijn AVB (Algemene Voertuig Beheersing) haalde en had op dat papiertje dus A beperkt staan.

Ik had dus de keuze om af te rijden op een lichte motor ( en dus 2 jaar beperkt rijden)
Of
Maar even mijn AVB opnieuw doen en dan later weer mijn AVD.

Ik was laaiend.
Iemand zoiets al weleens meegemaakt?

Ik ga nu dus maar mijn AVB opnieuw doen, ik heb niet voor niets gewacht tot ik 21 was.
Rijschool heeft goed opgevangen, overige kosten die ik nu nog niet maken ( lessen+ AVB+ AVD) zij voor de rijschool.
Dat is nog wel een geluk, maar ik had verdomme gewoon mijn rijbewijs kunnen hebben ;(
 
AVB AVB AIVD :?

Ik zei niets... O-) wel matig dat je daar niet eerder op bent gewezen dan |(
 
Laatst bewerkt:
Wow, dat slaat echt helemaal nergens op!!! Wat een onzin!!! Zou als ik jou was het CBR hoofdkantoor eens bellen, wat een onzin zeg :(
 
Mijns inziens had je rijschool dat moeten weten!
Ik had met mijn AVB nl het liefst op een andere motor gereden omdat die met de langzame oefeningen veel beter reageerde, maar deze stond volgens de rijschool op 25KW, ik kon volgens hun een gok doen en hopen dat de examinator met mn AVD niet zou opletten en dan gewoon zwaar afrijden. Die gok heb ik dus mooi niet genomen.

Kern van het verhaal: volgens mij heeft je rijschool een beetje lopen suffen.
 
Hmmm, dan heeft bellen ook geen zin :9

Maareh, wel zwaaar klote zeg! :(
Het belachelijke dat je vermogen ook geen reet uit maakt voor die verrichtingen opzich...
 
Idd, het eneige verschil was dat de 25 Kw waar ik op heb gereden een max. heeft van 140 km/h, en de 37 Kw waar ik EIGELIJK op af zou rijden een max. heeft van 170 km/h.
Voor die oefeningentjes had dat dus niets uitgemaakt .

Teminste ik heb t nog nooit geprobeert om met 140 km/h me snelle slalom te doen.
 
Idd, het eneige verschil was dat de 25 Kw waar ik op heb gereden een max. heeft van 140 km/h, en de 37 Kw waar ik EIGELIJK op af zou rijden een max. heeft van 170 km/h.
Voor die oefeningentjes had dat dus niets uitgemaakt .

Teminste ik heb t nog nooit geprobeert om met 140 km/h me snelle slalom te doen.


Maar die 37kw motor heeft natuuuurlijk wel een veel giftigere reactie op het gas, en dat kan je noooit beheersen aangezien je maar 25kw aankan, dat is veel veiliger voor jezelf :r O-) :+
 
Idd, het eneige verschil was dat de 25 Kw waar ik op heb gereden een max. heeft van 140 km/h, en de 37 Kw waar ik EIGELIJK op af zou rijden een max. heeft van 170 km/h.
Voor die oefeningentjes had dat dus niets uitgemaakt .

Teminste ik heb t nog nooit geprobeert om met 140 km/h me snelle slalom te doen.
Waarschuw ff als je 't gaat proberen, komen we kijken ;)
 
Zo das mooi zuur, ik kon met rijlessen ook geen 37kw houden hoor toen ik er een keer op moest rijden met me 18 jaar.
Ik vind het bullschit dat je niet zwaar mag afrijden dan.Het blijft zuur, hoe je het ook went of keert.
En je moet weer extra poen betalen das ook minder.
 
Ik vind het raar en onbegrijpelijk dat als je je AVB licht hebt afgelegt en je 21 word dat je dan je AVD niet zwaar kan afleggen. Is alleen maar geldklopperij :r omdat het bij de AVB niet uitmaakt of je een lichte of zware motor rijd bij AVD wel natuurlijk.
 
Ik vind het raar en onbegrijpelijk dat als je je AVB licht hebt afgelegt en je 21 word dat je dan je AVD niet zwaar kan afleggen. Is alleen maar geldklopperij :r omdat het bij de AVB niet uitmaakt of je een lichte of zware motor rijd bij AVD wel natuurlijk.
Ben ik het dus helemaal 240% mee eens :(
 
met het gevaar dat ik zout in wonden wrijf:

Is zwaar afrijden nou echt lastiger als licht afrijden? Ik heb deze zomer direct zwaar afgereden maar heb nooit het idee gehad dat het ongeknepen vermogen van de ER-5 problemen gaf om te beheersen. Het waren eerder zaken als kijken, rijden in 30km zones etc die aangeleerd moesten worden. Hoe vaak draai je het gas vol open tijdens een examen? Twee keer? Keertje invoegen op de snelweg - da's alleen maar makkelijker met wat meer vermogen - en een keertje als eerste weg bij het stoplicht.
 
Neej rijdt naar mijn idee niets anders, merk alleen wel dat je wat makkelijker weg rijdt en wat vlotter bent.

Ik vind het gewoon dom dat je vanaf je 21ste pas alles mag rijden.
Bij je autorijbewijs zijn er toch ook geen verschillen.
Daar zou je theoretisch vanaf je 18e in een ferrari mogen rijden :r
 
ehm, misschien heeft meer met zelfbeheersing dan met voertuigbeheersing te maken? ik bedoel: als je die jonge gekken op hun scootahs rond ziet denderen ..... die wil je toch niet meteen loslaten op een brute spierballenfiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan