Geen benzine

Jaani

MF'er
18 aug 2004
171
5
Kesteren
Goede avond, heb een Gladius die geeft F1 aan, als ik start doet tie niets, houd ik hem op contact en doe de dodemans knop paar keer aan en uit dan dreigt hij te starten. Ik denk dan van pomp word geactiveerd maar blijft niet geven. Wie heeft hier ervaring mee, heb alles los, wat me opvalt is dat los koppelen van benzineslang bij carb geen benzine oplevert.
Hopelijk heeft iemand advies.
 
De code is FI, wat staat voor Fuel Injection. In je manual is er een klein stukje tekst aangewijd. Ik ga er vanuit dat het centrale ledje continu brandt en dat in het display erboven de melding FI knippert, afwisselend met de tijdsaanduiding. Het komt erop neer dat aan je boortdcomputer een aantal sensoren verbonden is. Eén daarvan geeft een foutmelding.

Een andere mogelijkheid is dat de melding FI niet knippert, maar continu zichtbaar is. Dat hoop ik niet voor je, want dat is echt foute boel. Zoek op dit forum met FI als zoekterm, dan vind je een heleboel info hierover.
Als de foutmelding knippert, is er via de diagnosestekker onder je buddyseat op het display een foutmelding af te lezen. De foutmelding moet dus wel knipperen als je de foutmelding zichtbaar wilt maken. Op het moment dat de motor uitgezet wordt, reset de boordcomputer zich en zal er geen foutmelding zichtbaar zijn. Je neemt daarom best je reservesleutel mee, zodat je met draaiende motor het buddyseat kan verwijderen.

Stukje knip en plakwerk van het suzuki forum
 
Ja klopt budy is er al af. Maar is dus moeilijk zo op te lossen, zal aan de computer moeten. Dacht eerst aan stekker verbindingen vuil of iets dergelijks. Ga ze sowieso allemaal nalopen, maar is dus nog wel een dingetje.
Heeft een jaar stil gestaan, maar wil wel aanslaan maar niet doorlopen. Hou jullie op de hoogte.
Als er nog ideeën zijn, ik luister met gespitste oren.
 
Beste allen, heb alle stekkers met contact spray behandeld, slangen los gehad, komt genoeg benzine. Alles terug gebouwd starten en lopen.
Ga hem daarna even schoonmaken, wil hem nog een keer starten.......en weer fout. Als de comp het is dan zou hij toch hellemaal niet willen?
Kan ik injectoren schoonmaken?
 
injectoren nazien gaat wel als je hun werking kent en het gereedschap ervoor heb .
Denk zelf dat je benzine pomp beter eerst goed nazien kunt zien op werking en volumestroom .( benzine opbrengst )
 
Beste Berenschot, maak ik de slangen los, en draai sleutel om dan gutst het eruit, het zelfde doet tie als ik hem op contact laat staan, dodemans knop paar keer aan en uit, dan loopt hij ook effe. Dus is mijn conclusie , komt niet genoeg in verbranding kamer. Hij heeft een jaar stilgestaan, kunnen die injectoren vast gaan zitten?
 
Beste Berenschot, maak ik de slangen los, en draai sleutel om dan gutst het eruit, het zelfde doet tie als ik hem op contact laat staan, dodemans knop paar keer aan en uit, dan loopt hij ook effe. Dus is mijn conclusie , komt niet genoeg in verbranding kamer. Hij heeft een jaar stilgestaan, kunnen die injectoren vast gaan zitten?
Eerst benzine pomp werkt dus .ga er nu dan ook van uit met voldoende druk ,
Injectoren kunnen vast zitten. Even connector er af 12 v er op en hoor je dan het klepje.
Nog beter is injectoren er af halen . en testen liefst ook met benzine onder druk er bij.
Kun je direct zien de werking
 
Beste allen, wat ik gedaan heb is, injectoren eruit gehaald, en benzine in de opening gedaan 12 Volt erop en je hoort de klik en zie benzine er door lopen.
Moet ik het perse met druk testen?
Kan de pomp in de tank kapot zijn? Je hoort hem wel duidelijk pompen. Maar nogmaals ,als ik paar keer pomp aan en uit zet loopt hij even en dan is het weer op.
Heb pomp uit tank gehad maar daar kun je weinig aan zien dan weerstanden misschien meten. Heeft daar iemand ervaring mee?
 
Goedenavond, hopelijk alle nog droge voeten, in de Betuwe gaat het er flink op.
Wat ik dus ontdekte is dat ik de injectoren weer heb los gemaakt en ik wilde zien wat er gebeurde, hij zoveel druk opbouwde dat injector van de aanvoer buis klapte. Dus hij niet open gaat, en geen stroom daar krijg. Met een 12 volt accu hoor je namelijk wel de tik en loopt benzine er gewoon door, worden deze injectoren door relais aan gestuurd? En zo ja, zit die aan zijkant van rechterframe?
Kom net terug uit de schuur, heb de 2 stekkers waar de comp aan zit los gemaakt, contact spray erop. En hoorde nu dat pomp ook iets langer aanhoud. Zeg het maar, maar hij loopt weer als nieuw. Hopelijk hebben andere er wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan