Geen benzinemeter RS125

Haantje

MF veteraan
6 jun 2004
2.005
0
Hoorn (Noord Holland)
Hallo,

Ik heb nu sinds kort een RS125 :9 maar ben ik nou gek of zit daar GEEN benzine meter op ;( poei joej joej ik zie mezelf al 10x lopen met de fiets omdat ie leeg is :o (echt wat voor mij) iemand tips of oplossingen om niet voor deze nare situatie te komen te staan ;) :P

gr Haantje aka Sander
 
er zit wel een reservestand op links=uit rechts=reserve midden=aan
bij mijn Rs125 dan. En er zit inderdaad geen brandstof meter op :( ;(
Da's toch genoeg dan? Heb nog nooit (afkloppen) zonder benzine gestaan, gewoon niet vergeten de reserve weer terug te zetten nadat je getankt hebt :)
Ik kwam er trouwens pas na 18.000 km ongeveer achter dat ik überhaupt een tripteller heb :X voor de rest alleen een snelheidsmeter en een kilometerteller
 
Er zit zowiezo een lampje op wat aangeeft als de benzine bijna op is.

Dit gaat al branden bij hard remmen als je nog niet op reserve rijdt. Houdt dat gewoon in de gaten. Je hebt dan al 20 km voordat je op reserve over moet, een indicatie.

Werkt bij mij i.i.g. prima.
 
mm dan maar steeds de teller in de gaten houden ;)
Bedankt voor de tips iig zo moet het dan maar lukken maar! :) maar alsje nou op de snelweg rijdt en je tank is leeg... dan valt ie dus uit ;) en dan nog eens op reserver stand zetten is dat niet drama? :)
 
mm dan maar steeds de teller in de gaten houden ;)
Bedankt voor de tips iig zo moet het dan maar lukken maar! :) maar alsje nou op de snelweg rijdt en je tank is leeg... dan valt ie dus uit ;) en dan nog eens op reserver stand zetten is dat niet drama? :)

Daar zal ik toch maar een beetje mee oppassen, weet niet of je mengsmering hebt. Maar als je lekker voluit aan het gassen bent op de snelweg, en je benzine is op, krijgt ie dus ook geen smering meer. En dat vinden ze niet fijn.
 
Daar zal ik toch maar een beetje mee oppassen, weet niet of je mengsmering hebt. Maar als je lekker voluit aan het gassen bent op de snelweg, en je benzine is op, krijgt ie dus ook geen smering meer. En dat vinden ze niet fijn.

Een RS125 heeft wel mengsmering, maar een gescheiden olie systeem met een oliepomp die werkt op het toerental van de motor, en de stand van de gashendel.
Dus dat is niet het grootste probleem (nog niet goed natuurlijk!)maar als je op de linker baan rijd en hij valt uit, zie dan maar eens op de vlugtstrook te komen!(dan remt ie ineens wel heel erg hard af) ;(
 
Ik heb ook geen benzine meter.
Bij mij staat ie altijd op reserve en bij de 130 miles (200-210 kilometers) ga ik op zoek naar een tankstation (eigenlijk moet ik er dan al staan).
Gaat altijd goed.
 
Ik heb een NX250, rijdt 1/30. Heb 7 liter tank. Dus bij de 200km ga ik me zorgen maken of er een tankstation in de buurt is (50 kilomter in de buurt is genoeg heb 1.5ltr reserve).

Heb maar 2 keer gehad dat ik zonder bezine zat in het begin. Maar kon het toen nog op reserve naar de tanker redden. Als je gewoon goed oplet naar die meter en altijd op 0 zet als tankt dan heb je geen probleem.
 
Zeg hoe doen die lui met mengsmering dat??? Iedere keer bij de pomp met een natte vinger de olie aanmengen???? Of heeft iemand hier ook nog een tip om praktisch brandstof te mengen?

Ja, is niet echt moeilijk lijkt mij. Je kijkt hoeveel benzine je erin gooit, en reken dan de oliehoeveelheid uit. Meestal tank je toch bij een bepaalde km.stand en weet je wel hoeveel olie je erbij in gooit.

Wat je makkelijk kan aanhouden als je mengsmering tankt en hem 1 op 40 wil laten smeren, 25ml olie per liter benzine.
 
Een RS125 heeft wel mengsmering, maar een gescheiden olie systeem met een oliepomp die werkt op het toerental van de motor, en de stand van de gashendel.
Dus dat is niet het grootste probleem (nog niet goed natuurlijk!)maar als je op de linker baan rijd en hij valt uit, zie dan maar eens op de vlugtstrook te komen!(dan remt ie ineens wel heel erg hard af) ;(

dat lukt wel hoor ;)
 
Een RS125 heeft wel mengsmering, maar een gescheiden olie systeem met een oliepomp die werkt op het toerental van de motor, en de stand van de gashendel.
Dus dat is niet het grootste probleem (nog niet goed natuurlijk!)maar als je op de linker baan rijd en hij valt uit, zie dan maar eens op de vlugtstrook te komen!(dan remt ie ineens wel heel erg hard af) ;(
zo hard remt ie niet op de motor..

en 1 voordeel, zo'n rs125 weegt niet veel, dus makkelijk duwen naar de pomp :+

Gewoon om de 130km tanken, weet je zeker dat je niet zonder komt te staan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan