Geen doorgifte motorraces door Canal Digitaal

gamble20

Rookie
11 okt 2011
5
0
Mensen die veroordeeld zijn tot TV kijken via een schotel (en dus tot CanalDigitaal) en ook motorraces willen zien zijn de LUL, bleek ons gisteren.

Wij zijn pas verhuisd en dus veroordeeld tot een schotel omdat hier geen kabel ligt een ook de KPN lijn dateert van voor WO II. Drie weken geleden voor € 750,00 schotel, plus ontvanger, laten aanleggen. Vooraf diverse keren contact gehad met CanalDigitaal over welk pakket we moesten nemen omdat we specifiek de motorraces willen zien. Geen probleem, hoor, met het extra entertainment pakket ontvangt u Eurosport 1 en Eurosport 2.

Maar wat bleek gisteren: onze Eurosport 1 is totaal anders dan de Eurosport 1 van kabelkijkers. Geen motorraces dus.

Onderzoek heeft ons inmiddels geleerd dat Eurosport het signaal doorgeeft aan CanalDigitaal maar dat zij dat niet doorzetten. Dat gebeurt kennelijk naar 4 landen nl. Nederland, Belgie, Tsjechië en Slowakije maar de laatste twee hebben de rechten niet betaald en dus zitten in Nederland en Belgie de "schotelveroordeelden" zonder motorraces.

Het ergste is nog dat niemand bij CanalDigitaal bij de telefonische pakketkeuzes dit aan ons heeft medegedeeld. En je begrijpt het al: vanochtend een half uur bezig geweest om van dat extra entertainment pakket af te komen maar dat kan ook niet. Na een jaar pas meneertje..... Wat een OPLICHTERS.

Eurosport is ook niet blij met deze gang van zaken en vraagt ons om CanalDigitaal te bombarderen met klachten. Er moeten meer slachtoffers zijn. Meldt jullie svp.
 
Yupz, hier nog een geïriteerde motorsportfan die daar last van had. Mijn oplossing, net zoals de jaren dat Eurosport de rechten niet had: streamen. Zo doende toch nog alle races kunnen bekijken :)
 
De duitse eurosport is ook via de schotel te ontvangen, die zenden de motogp wel uit. (moet je het wel met duits commentaar doen)
 
Klopt, maar desondanks dat ik in het oosten des land woon, is mijn Duits niet al te denderend, en irriteer ik me kapot aan dat commentaar wat ze erbij leveren. Dus dan maar in het Nederlands streamen hè.
 
ik had hetzelfde probleem maar op 158 kan je inderdaad duitse eurosport kijken maar je wordt wel genaaid :(
 
Klopt, maar desondanks dat ik in het oosten des land woon, is mijn Duits niet al te denderend, en irriteer ik me kapot aan dat commentaar wat ze erbij leveren. Dus dan maar in het Nederlands streamen hè.
Commentaar van die duitsers is echt niet verkeerd hoor, incl de interviews van Hoffman!
 
Nou 46Fan, dat laatste is zeker waar. De duitse eurosport, kanaal 158, is geen HD en dat is toch echt van mindere kwaliteit. Daarbij is nederlands commentaar toch eigenlijk wel leuker. Streamen hebben we geprobeerd maar met 4mb internet is dat eigenlijk niet te doen.

Neemt niet weg dat Nederland en Belgie de rechten voor doorgifte wel hebben betaald maar dat CanalDigitaal kennelijk niet in staat is de doorgifte tussen Nederland en Belgie te splitsen van doorgifte naar Tsjecheë en Slowakije. Of het zodanig anders te coderen dat zij het daar niet kunnen decoderen. Ben geen techneut maar moet toch niet zo moeilijk zijn?
 
Wij hebben tot voor kort ook schotel gehad en keken altijd met plezier naar Sport eins en ook wij hadden de beide Eurosports. Bij ons was 1 geloof ik niet in HD en 2 wel.
Gisteren bij een vriend van ons gekeken die heeft ook schotel maar die had Eurosport toch echt in HD.

Wij kijken nu via TElfort Eurosport NL en voor het commentaar hoef je die ook niet aan te zetten, mijn hemel wat slecht!

Maar ik ben er mee eens dat het jammer is dat CD hier niet iets aan kan doen.
 
Even een reactie op Angel46. CD kan er wel degelijk iets aan doen, maar de hoge heren bij CD hebben besloten de nederlandse en belgische schotelkijkers in de kou te laten staan. Kennelijk vinden ze de doelgroep te klein.
Zal vanavond gelijk 158 checken. Hoop dat die wel blijft uitzenden. Is in ieder geval iets.
 
Even een reactie op Angel46. CD kan er wel degelijk iets aan doen, maar de hoge heren bij CD hebben besloten de nederlandse en belgische schotelkijkers in de kou te laten staan. Kennelijk vinden ze de doelgroep te klein.
Zal vanavond gelijk 158 checken. Hoop dat die wel blijft uitzenden. Is in ieder geval iets.
Je zal pech hebben, duitse eurosport zendt het uit op eurosport 2 en 158 is eurosport 1.
Heb net een eurosport player abbo genomen voor een maand :(
 
Hier hetzelfde probleem, schotel en canal digital dus geen motorsport dit weekend op tv :(

Duitsland Eurosport zond het vorige keer nog wel uit maar nu ook niet begrijp ik.

Echt balen |( |(

Zal maandag iig CD bellen om te vertellen wat ik van ze vind. Als we niks laten horen vinden ze het helemaal best de volgende keer.
 
Beste DeGier, waardeloos. Weet dat met een eurosport player abbo je maximaal 3 uur kunt terugkijken, oftewel niet later dan 3 uur na de start beginnen met kijken. De gereden races komen niet bij de video's zoals wel het geval is met superbike races.

BB-King blij met nog een klager bij CD. Wij zitten nog een jaar aan dat extra entertainment pakket vast omdat je 2 weken bedenktijd hebt en de 1e race 3 weken na de aanleg van de schotel was. Maar het interesseert ze niks dat niemand van hun klantendienst kennelijk het benul had ons vooraf te waarschuwen.
 
Misschien nog dreigen met Radar, kassa oid?

Of het inderdaad aankaarten daar.
Hebben ze toch vaak een hekel aan.

Zal er eens overdenken, spreekt me wel aan eigenlijk :/
 
Geen kabel hier, alleen ADSL wat te langzaam is om TV te kijken.
Dus (noodgedwongen) kijken via de satelliet.
Jarenlang ergernis over een waardeloze gecertificeerde CD ontvanger, beperkt aanbod, en zelf de zenders niet kunnen indelen zoals ik die in de lijst wil hebben.
Eind 2013 heeft Canal Digitaal Eurosport 2 in een ander pakket gedaan waardoor ik meer zou moeten betalen om deze zender te kunnen zien.
Dat was voor mij de druppel.
Nu kijk ik met een VU+ solo2 ontvanger zonder abonnement alles wat er aan motorsport te zien is voor minder dan een standaard CD abbo.
MotoGP op BT Sports en Eurosport 1 en 2 Duits. Ik prefereer sowieso Duits met Alex Hoffman ipv De Vries/VDG :X
WSB en BSB op British Eurosport.
Isle of Man op ITV.
Ja het is illegaal, maar ze hebben me zo gemaakt :+
 
Dat is dus een extra toegevoegd kanaal want het staat niet in hun zenderlijst vermeld.
Hopen dat het morgen ook werkt want anders gaat de afstandsbediening door de televisie.
 
Dat is dus een extra toegevoegd kanaal want het staat niet in hun zenderlijst vermeld.
Hopen dat het morgen ook werkt want anders gaat de afstandsbediening door de televisie.
Volgens de EPG is alles morgen live te volgen...en anders idd de ontvanger via t slaapkamerraam op straat :+
 
Dat is dus een extra toegevoegd kanaal want het staat niet in hun zenderlijst vermeld.
Hopen dat het morgen ook werkt want anders gaat de afstandsbediening door de televisie.

_O- _O- _O- zo voelde ik me vorige week ook, zoekend naar een stream op de pc en gelijk een virus binnen halend. _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan