geen druk op de koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi ik wil graag veel zelf doen maar sommige dingen zijn lastig
Het is makkelijk als je het weet :+ èn goed gereedschap maakt het leven een stuk gemakkelijker is mijn ervaring.

Als er tenminste niets intern fout is.
Ik heb ook wel eens een leeg reservoir gehad en dat was in het blok gelopen. O-)

Misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen.
Als je zelf uit Hoek van Holland komt dan ben ik dat. :+
 
Ik ben toevallig ook bezig geweest met zo,n zelfde soort Honda koppeling,was ook niet te ontluchten,ik kreeg hem pas ontlucht met
een ontluchtingsapparaat,maar eerst moet je wel zeker weten of alles oke is,als de pomp of hulpcilinder niet goed zijn kan je
ontluchten tot je een ons weegt dat gaat dan niet lukken.
 
Ik ben toevallig ook bezig geweest met zo,n zelfde soort Honda koppeling,was ook niet te ontluchten,ik kreeg hem pas ontlucht met
een ontluchtingsapparaat,maar eerst moet je wel zeker weten of alles oke is,als de pomp of hulpcilinder niet goed zijn kan je
ontluchten tot je een ons weegt dat gaat dan niet lukken.
oke bedankt ik ga verder kijken of er geen lekkage zit of kijken naar de pomp
 
Ontluchten door de vloeistof van onder naar boven met een spuit en slang in 1x erin te drukken... Komt het uiteindelijk boven bij de reservoir er weer uit :)

Tenminste zo laatst mn ktm koppeling volgens het boekje ontlucht en werkt perfect (was wel na demontage en alle vloeistof eruit)
 
Laatst bewerkt:
Ontluchten door de vloeistof van onder naar boven met een spuit en slang in 1x erin te drukken... Komt het uiteindelijk boven bij de reservoir er weer uit :)

Tenminste zo laatst mn ktm koppeling volgens het boekje ontlucht en werkt perfect (was wel na demontage en alle vloeistof eruit)
Ken ook mensen die het zo deden en niet opletten.
Drukten de spuit te hard in in 1 keer erna spoot de remvloeistof( het is geen olie)er in remvloeistof reservoir boven in er uit.
Klieder zooi alles op stuur en ruitje etc.
Dus dat werkje vergt ook enige rustigheid.
 
Laatst bewerkt:
Ken ook mensen die het zo deden en niet opletten.
Drukten de spuit te hard in in 1 keer erna spoot de remvloeistof( het is geen olie)er in remvloeistof reservoir boven in er uit.
Klieder zooi alles op stuur en ruitje etc.
Dus dat werkje vergt ook enige rustigheid.
Dat is zeker waar maar je hoeft er ook geen hele studie van te maken... Gewoon zorgen dat er geen lucht meer in de slang en spuit zitten en dan rustig erdoor drukken. Ik heb de slang eerst op de nippel gezet en volgedruppeld met olie, vervolgens de spuit met olie zonder lucht erin op de slang.

Heb alleen ook wel eens 2takt olie tegen het plafond gehad met een spuit idd haha
 
Dit dacht ik eerst ook... Tot de olie er vrij snel en gemakkelijk in zat + je weet 100% zeker dat ie luchtvrij is... Want je drukt alle lucht vanaf het begin eruit ipv dat er ergens een bel blijft hangen
ik ben aan ontluchten geweest hele middag heb de cilinder waar de zuiger in zit ook schoon gemaakt nog geen druk op de koppeling stuur morgen wel foto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan