Geen druk op koppeling na rijden

stefanhonda

Rookie
24 jul 2006
9
0
venlo
Hallo!!

Ik heb een honda cbx nighthawk met een koppeling probleempje..Ik heb al het zuigertje in het handvat vervangen en de dot olie. (naar mijn idee goed ontlucht) als ik een half uurtje heb gereden voel ik dat de druk wegvalt met koppelen. Wie kan me helpen??
 
Toch nog maar een keer goed ontluchten. Door het rondrijden word de koppelingscilinder aan je blok warm, hierdoor zet de luchtbel in de leiding/banjobout uit waardoor je koppeling nog slechter gaat werken.
 
Bedankt alvast, dan ga ik hem voor de tweede keer 'proberen' te ontluchten.
Er kwamen toch echt geen belletjes meer uit. Ik heb er misschien wel 250ml olie doorheen gepompt!!

Er zullen toch nog luchtbellen in de banjobouten van de hoofdcilinder zitten. Bouw maar eens druk op met de koppelingshendel en draai dan voorzichtig de banjobout op de hoofdcilinder los (niet je kopelingshendel loslaten) en dan weer goed vastzetten (nu mag je de koppelingshendel loslaten). Hetzelfde doe je voor de banjobout op de cilinder op het blok. Wel even een doek rond de banjobout doen anders heb je gratis DOT-4/5.1 vlekken die je van z'n levensdagen niet meer weg krijgt.
 
Hij lekt gelukkig nergens, dat was ook het eerste wat ik dacht! Maar ik ga het advies van die banjobout opvolgen morgen.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/394186/2f82a84b4cf87ef315e8fa213af216dc (fiets.jpg)​
 
Nee nog niet. Ik ga hem morgen eens uit elkaar halen. Ik ben het probleem redelijk moe....Ik ga hem trouwens eerst nog eens proberen te ontluchten. Ik ken mensen die er een WEEK mee bezig zijn geweest.
 
Nee nog niet. Ik ga hem morgen eens uit elkaar halen. Ik ben het probleem redelijk moe....Ik ga hem trouwens eerst nog eens proberen te ontluchten. Ik ken mensen die er een WEEK mee bezig zijn geweest.

Omdat je schrijft als je een half uur gereden dat dan je druk pas weg valt, weet ik bijna zeker dat het daar aan ligt.
Drie boutjes los en je pakt zo het hele ding er af, is hij daar vochtig dan weet je genoeg.
Een lekkage van dat ding zie je niet aan de buitenkant, omdat de remvloeistof je blok in verdwijnt.
 
Inderdaad, is eindelijk opgelost. Lag aan de rubbertjes van de hoofdcilinder, omdat hij een hele tijd had stil gestaan. Er kwam zoveel 'hard frietvet achtig' troep uit dat de dealer het verwonderde dat hij het nog deed!! Bedankt allen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan