Geen druk op koppeling VTR SP1 na demontage

Viper_1st

MF'er
28 feb 2007
78
0
Tiel
Nou, mijn probleem wat ik heb is gekomen nadat ik de 2de koppelingscilinder
gedemonteerd heb gehad. Achter die cilinder zit die hele lange pen die door
het hele blok aan de rechterzijde van de motor de platen ontkoppelt.

Nu ik alles weer gemonteerd heb (en ik heb de zuiger niet uit elkaar gehad) krijg
ik geen druk meer op de koppelingshendel. M.a.w. mijn koppeling werkt niet en voelt
slap. Als ik het huisje (zwart, aan linkerzijde) demonteer en ik houd met mijn hand
de zuiger tegen terwijl ik in de kopplingshendel knijp dan merk ik wel dat het zuigertje
naar buiten wil komen. Het ontkoppelingsprincipe werkt dus nog wel maar ik vermoed
met te weinig kracht

Ik heb al geprobeerd te ontluchten maar dat bied geen uitkomst. Er zat geen lucht in en het reservoir op het stuur is vol.

Wie heeft er een idee om dit op te lossen? Wat kan ik nog controleren?
Alle checks van het WPHB heb ik al gedaan.

Alvast allemaal bedankt voor jullie support!!! :}

 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn koppelings cilinder eergister ook gedemonteerd om bij mijn motor even alles goed te reinigen [Ducati 999 , mijn tandwielcuver zit voor mijn koppelingscilinder] en ik heb al vaker gemerkt dat als je de cilinder er langere tijd van je motor gedemonteerd is dan gaat hij zo zoetjes aan steeds verder naar buiten.........en dan ben ik bij jou bang dat hij misschien toch te ver is geschoven en dus zit er mogelijk toch lucht achter en dus ontkoppeld hij net goed of volledig meer.
als je verder niets gedemonteerd hebt dan KAN het denk ik ook niets anders wezen .
en je kap waar hij tegen aangeschroeft zit zit nog steeds goed tegen je motorblok aan ?? En zit je koppelingscilinder wel goed tegen je de kap aan.
IK denk dat je de koppelingscilinder even eraf moet schroeven en de cilinder echt goed moet terugdrukken daarna gelijk monteren en even goed ontluchten.
Suc6 en laat maar even horen of het dat misschien was ;)
 
Laatst bewerkt:
Juupke, bedankt maar ik kan in mijn WPHB geen kogeltje o.i.d. vinden..

Shiny, ik ga het proberen. Maar heb niet het idee dat hij er te ver is uit geweest.
Shit dan moet ik ook nog wat vloeistof gaan halen denk ik.

Jullie horen nog.
 
Stuur naar rechts draaien zodat je kopp vloeistofreservoir op hoogste punt staat. Dan koppeling zeer licht inknijpen (enkele mm ) Waarschijnlijk zie je dan luchtbelletjes (zeer klein) naar boven komen. Is dit niet afdoende, danhoofdremcylinder losschroeven en zo bewegen dat lucht naar cylinder kan vloeien, oftewel op hoogste punt houden. Dan ook kopp hendel enkele mm bewegen. Waarschijnlijk kun je het zo oplossen. Lukte bij mijn VTR1000F ook zo toen ik cyul bij blok los had gehad !
 
Stuur naar rechts draaien zodat je kopp vloeistofreservoir op hoogste punt staat. Dan koppeling zeer licht inknijpen (enkele mm ) Waarschijnlijk zie je dan luchtbelletjes (zeer klein) naar boven komen. Is dit niet afdoende, danhoofdremcylinder losschroeven en zo bewegen dat lucht naar cylinder kan vloeien, oftewel op hoogste punt houden. Dan ook kopp hendel enkele mm bewegen. Waarschijnlijk kun je het zo oplossen. Lukte bij mijn VTR1000F ook zo toen ik cyul bij blok los had gehad !

Heeij bedankt. :} :} Maar uh..die belletjes moet ik dan in het reservoir op mijn stuur omhoog zien komen neem ik aan? En met hoofdremcilinder losschroeven....bedoel je dan alleen het deksel van het reservoir om bij te vullen? En moet ik dit alles dan doen met een gemonteerde cilinder of moet ik hem er op dat moment weer los bij hangen? Ik neem aan gemonteerd omdat hij anders de cilinder er uit zal drukken en dus nog minder druk op bouwt. Maar even voor de zekerheid. Kheb namelijk geen zin om voor verassingen te komen staan. Is toch best lastig. :] zonder koppeling.

Misschien dat ik vanavond even tijd heb om dit te proberen en anders word het zaterdag.
 
Laatst bewerkt:
Heeij bedankt. :} :} Maar uh..die belletjes moet ik dan in het reservoir op mijn stuur omhoog zien komen neem ik aan? En met hoofdremcilinder losschroeven....bedoel je dan alleen het deksel van het reservoir om bij te vullen? En moet ik dit alles dan doen met een gemonteerde cilinder of moet ik hem er op dat moment weer los bij hangen? Ik neem aan gemonteerd omdat hij anders de cilinder er uit zal drukken en dus nog minder druk op bouwt. Maar even voor de zekerheid. Kheb namelijk geen zin om voor verassingen te komen staan. Is toch best lastig. :] zonder koppeling.

Misschien dat ik vanavond even tijd heb om dit te proberen en anders word het zaterdag.


100% zeker dat het lucht is....
Komt regelmatig voor bij de SP, zal wel aan de vorm van het systeem liggen.
Draai de cylinder er weer af, ff op de pakking oppassen, en laat hem maar eens een nachtje hangen, hendel niet inknijpen....
Potje kun je gewoon dicht laten.
andere morgen de boel er weer op schroeven, en normaal ontluchten.
Het zou dan beter moeten worden. :)
 
Je ziet dan inderdaad de belletjes vanuit het reservoir op het stuur omhoog gaan. Hoofdremcyl in zn geheel van stuur losschroeven. Deksel hoeft zelfs nog niet los. Deksel gewoon laten zitten.

Fluitje van een cent

Je moet er voor zorgen dat de luchtbel niet op een hoger punt (banjobout van hoofdremcyl) blijft hangen.

Heeij bedankt. :} :} Maar uh..die belletjes moet ik dan in het reservoir op mijn stuur omhoog zien komen neem ik aan? En met hoofdremcilinder losschroeven....bedoel je dan alleen het deksel van het reservoir om bij te vullen? En moet ik dit alles dan doen met een gemonteerde cilinder of moet ik hem er op dat moment weer los bij hangen? Ik neem aan gemonteerd omdat hij anders de cilinder er uit zal drukken en dus nog minder druk op bouwt. Maar even voor de zekerheid. Kheb namelijk geen zin om voor verassingen te komen staan. Is toch best lastig. :] zonder koppeling.

Misschien dat ik vanavond even tijd heb om dit te proberen en anders word het zaterdag.
 
*D *D Het is gelukt!!!

Inderdaad toch gewoon lucht alhoewel ik niet veel belltjes heb gezien.
Maar heb even de hoofdcilinder er af gehad en het reservoir dus op het hoogste punt gehouden. Beetje kloppen teggen de slangen en leidingen daarna weer gemonteerd.
Beetje olie bijvullen, knijpen knijpen knijpen, ontluchten (was niet veel) en daar was de druk weer.

Heeij mensen allemaal weer bedankt voor jullie support, het blijft een geweldig medium dit forum.

Gegroet :W :W

P.S. nu mag er een slotje op of zo.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan